جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ورزش راگبی

687

بازدید

ورزش راگبی ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs
تاریخچه ورزش راگبی در حدود سده ۱۸۰۰میلادی اغاز شد ، در آن زمان هفت آموزشگاه بزرگ به عنوان محل آموزش ورزش در انگلستان وجود داشت ۶۰ تا ۷مدرسه بازیکنان بزرگی را در رشته های مختلف ورزشی تربیت کرده بوداما مدرسه هفتمی که در سال ۱۵۶۷در منطقه واویکشایر تاسیس شده بود به طور مشخص یک مدل متفاوت از فوتبال را ارائه داد . آن ورزش امروز راگبی نامیده میشود ….

بقیه مدارس با ادامه دادن این حرکت سرانجام انجمن راگبی و فوتبال را به وجود آوردند . در ۱۸۲۳ سال یک دانش آموز جوان آموزشگاه ورزشی به نام ویلیام وب در یک حرکت غیر قابل پیش بینی و بدون توجه به قواعد در حین بازی توپ را از زمین برداشت و با آن شروع به دویدن کرد و همین سرآغاز به وجود آمدن راگبی شد. الیس یک دانش آموز آموزشگاه فوتبال بود که از سال ۱۸۱۶تا۱۸۲۵ در آن محل تعیم می دیداما هرگز هیچ کس او را به خاطر نداشت . اولین مطلبی که در آن به نام الیس اشاره شد در مجله مدرسه راگبی در سال ۱۸۷۵ چهار سال بعد از مرگ الیس بود که توسط یک راگبی باز قدیمی به نام ام بلو کز ام انجام شد و این نشان دهنده قدمت این ورزش است .

حرکت الیس سبب بوجود آمدن ورزشی شد که امروزه طرفداران زیادی دارد و علاقمندان بسیاری را جذب خود کرده است. دانشگاه کمبریج بلافاصله بعد از این جریان ورزش راگبی را تایید کرد و آن را به ورزش دانشگاه اضافه کرد و بعد از مدتی محلی هم برای این رشته ورزشی ساخت این بازی نزد مردم از محبوبیت زیادی برخوردار و از سال ۱۸۷۱ در مدارس بازی شد .

ده سال بعد در لندن در سال ۱۸۹۵لیگ راگبی راه اندازی و تیم ها با ۱۳ بازیکن و به صورت حرفه ای این بازی انجام دادند. راگبی گسترش پیدا کرد وکمکم مسابقات بین کشورهای مختلف برگزار شد و قسمت ساحل غربی آمریکا در ایالت کالیفرنیا هم علاقمندانی راپیدا کرد.در ابتدا وجود یک قانون ناقص و مختصر و مبهم در بازی باعث سردرگمی بازیکنان شده بود و به همین دلیل در طول بازی همیشه برخوردهای تند و کشمکشهای زیادی صورت می گرفت در سال ۱۸۸۰یک نوع بازی شبیه راگبی به نام اسکرام در آمریکا انجام می شد ولی بعد از مدتی به علت عدم استقبال از این ورزش و همین طور جذاب نبودن آن راگبی معمولی از سر گرفته شد .

در سال ۱۹۰۵ یک بازی بین دو تیم سارتمور و پنسیلوانیا انجام شد. به قدری این بازی خشن و پرزدو خورد بود که رئیس جمهور وقت آمریکا- تئودورروزولت –با پافشاری برای بازسازی این ورزش وتهدید از بین بردن و ممنوع کردن راکبی موفق شد اصلاحاتی را در این رشته ورزشی به وجود بیاورد در سال ۱۹۰۶ایالات متحده توانست مدل جدید این ورزش را معرفی نماید.حکومت راگبی در آمریکا تمام شد و ورزش فوتبال آمریکایی تبدیل به محبوبترین بازی آمریکا در آن زمان شد. به غیر از آمریکا راگبی در همه جا پیشرفت کرد و کشورهای بریتانیا ،نیوزیلند ، استرالیا و آفریقای جنوبی با احترام فوقالعاده ای به این ورزش نگریستند.

اگر چه تنی چند از باشگاهها در آمریکا به راگبی بازگشته اند ولی راگبی دیگر از دهه۱۹۶۰ به بعد در آمریکا محبوبیتی نداشت .در دانشگاه کامپوسس این بازی اولبه خاطر حضور تعداد زیادی علاقمندان ودو به دلیل نبود انضباط خشک وسخت انجام می گرفت. در بین سالهای ۱۹۶۴تا۱۹۸۰ تعداد باشگاهها از ۸۰ تا۱۰۰۰ رسید و اتحادیه فوتبال و راگبی ایالات متحد (USARFU) در سال ۱۹۷۵ بنا نهاده و به عنوان مهمترین ارگان این رشته ورزشی به رسمیت شناخته شد .

امروزه در بیش از ۸۰ کشور مختلف این ورزش وجود دارد و افراد تازه کار هم میتوانند به راحتی به این ورزش بپردازند. تورنمنت شش گانه مهمترین ترنمنت ورزش راگبی و قدیمیترین آن شش گانه نام دارد که سرآغاز آن در سال ۱۸۷۱بین دو تیم انگلیس و اسکاتلند انجام شد. در آن زمان ولز و ایرلند با هم جنگ میکردند و در دهه ۱۸۸۰ جام قهرمانی پایه ریزی شد تیم های انگلیس و اسکاتلند در روزهای اولیه موفق بود اما در اواسط سالهلی ۱۸۹۰دهه میلادی ولز به یکباره به قدرت بزرگی در این رشته ورزشی تبدیل شد و با تغییر دادن سیستم بازیشان چهره این ورزش را عوض کردند.

این سیستم که چهار سوم کوارتر نام دارد.به ولز کمک کرد تا در سال ۱۸۹۳ برای اولین بار قهرمان این ترنمتر شود و بعد از آن هم جامهای معتبر دیگری از جمله جام سه گانه را با غلبه بر سه حریف خود یعنی انگلیس ،اسکاتلند و ایرلند به دست آورد. آنها نمایش باشکوهی را در زمین انجام دادند و با سیستم جدیدی که اختراع کرده بودند و با حضور ۶ بازیکن در عقب و۹ بازیکن در جلو توانستند از سد همه حریفان بگذرند.

در سال ۱۹۰۰ میلادی هم این ۴ تیم با حضور در تورنمتی باعث محبوبیتشان در بین مردم شدند.در اولین دهه قرن بیستم تیم ولز در بین سالهای ۱۹۰۰تا۱۹۱۳ یعنی حدود ۱۳ سال نباخته بود که به آنها لقب شکست ناپذیر را داده بودند و این موفقیت با افتتاح اتحادیه راگبی در توینکهام در سال ۱۹۱۰ همزمان بود. در اولین بازی بین المللی در توینکهام، انگلیس موفق شد بر ولز پیروز شود و این خبر از به وجود آمدن یک مرحله طلایی برای انگلیس داد.

در ۱۹۱۴ سال فرانسه در ۴ تورنمت شرکت کرد و توانست در بالاترین مقام قرار بگیرد. به همین مناسبت کشور فرانسه سکه هایی ضرب کرد که عبارت ۵ ملت روی آن به تصویر حک شده بود. اما در سال ۱۹۳۱ بی کفایتی سازمان ورزش راگبی فرانسه باعث شد آنها به مدت هشت سال از مسابقات بین المللی دور بمانند و بعد از آن هم بین ۱۹۴۰ سال های ۱۹۳۹ با درگیر شدن در جنگ جهانی دوم نزدیک به ۱۶ سال از این ورزش عقب ماندند و این بزرگترین ضربه ای بود که به تیم فرانسه زده شد.

در سال ۱۹۲۶ اسکاتلند در اولین بازی خانگی اش توانست انگلیس را در توینکهام شکست دهد و قبل از آن انگلیس توانسته بود در مسابقات گرنداسلم ۵ بار در هشت فصل پیروز شود و اسکاتلند در ۱۹۲۵ اولین پیروزی خود را در این رشته بدست آورد در ۱۹۴۷ دوباره ۵ کشور در ترنمنت شرکت کردند و فقط دو کشور ولز و اسکاتلند بازی در مقابل ایرلند را به دلیل سه پیروزی پشت سر هم در جام های سه گانه بین سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹ به دست بیاورد . در دهه ۱۹۵۰ میلادی این ورزش دوباره در فرانسه حکمفرما شد و در سال ۱۹۵۹ تیم فرانسه باپیروزی در دیدار پایانی قهرمان شد و برای اولین بار به آنها لقب سه رنگ( (TRICOLOUR دادند. آنها برای ۴ سال قهرمان بودند و در سال ۱۹۶۸ اولین مقام گرنداسلم را از آن خود کردند. در بین سالهای ۱۹۶۹ تا۱۹۷۹ ولز دوباره به قدرت رسید و این حرکت ولز یاد آور خاطره های طلایی از روزهایی بود که در اوج قدرت توانسته بود در ۶ فصل پیروز شود.

ولز در راگبی به یک قدرت استبدادی تبد یل شده بود تا اینکه فقط فرانسه توانست از گرفتن سومین گرنداسلم ولز در این دهه جلوگیری کند و آنها را ناکام بگذارد. در دهه ۱۹۷۰ تورنمنت پنج کشور، برجسته ترین ترنمنت راگبی در نیم کره شمالی بود و در هنگام مسابقات تمام بلیط های آن فروخته و تبد یل به یکی از کارهای سود آور شدو محبوبیت فوق العاده ای هم بین مردم داشت بعد از این دهه بازی راگبی قدم در راهی نوینی گذاشت و به این ورزش حرفه ای تبدیل شد.

در جامهای قهرمانی انگلیسی ها زیاد قهرمان می شدند. به طوری که سه دفعه در مسابقات گرنداسلم پیروز شدند و طی ۸ فصل مسابقات ۶ دفعه جام سه گانه را از آن خود کردند. تنها تیمی که در مقابل انگلیس قرار گرفت باز هم فرانسه بود که در سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ توانسته بود این تیم را در گرانداسلم متوقف کند.

اخیرا تیم های قدرتمند دیگری هم به این رشته اضافه شداند که شانس را برای انگلیسی ها کاهش داده. در سالهای گذشته اسکات گیبسن انگلیس را در گرفتن پنجمین جام پی درپی فصل ناکام گذاشت و همراه اسکاتلند به عنوان آخرین فاتح جام ۵ کشور نام گرفتند. این تورنمنت اکنون هم ادامه دارد و با اضافه شدن تیم ایتالیا به آنها تبدیل به ترنمنت شش گانه یا ۶ کشور یا ۶ گانه پیشرفت زیادی خواهد کرد و شاید در آینده تیم های زیادی در آن شرکت کنند. تاریخچه باشگاه تریتون قدیمیترین باشگاه دانشگاهی تریتون است که تاریخچه جذابی دارد در سال ۱۹۶۶ این باشگاه در فضای باز بنا نهاده شد.

در حدود سالهای ۱۹۶۰ تا۱۹۷۰ یک تحول جدید در راگبی بوجود آمد.یکی از باشگاه هایی که خیلی زود تبدیل به باشگاه در سال ۱۹۷۵ شد. باشگاه تریتون (UCSD) بوذ که در جام قهرمانی دانشگاهها در ترنمنت سانتاباربارا توانست در مدت زمان طولانی به عنوان قهرمان حضور پیدا کند. باشگاه تریتون در دهه ۱۹۸۰ با ادامه دادن و موفقیت هایشان بنیاد بزرگیرا برپا داشتند و هر ساله به منظور آشنایی شهر های مختلف با این رشته ورزشی مسافرت هایی انجام میدادند و در آنجا شروع به تبلیغ راگبی و آموزش آن به مردم میکردند. در پایان دهه دوباره باشگاه (UCSD) موفق شد به عنوان اولین کالج در کالیفرنیای جنوبی با کسب ۳ مقام قهرمانی پیاپی در تاریخ این ورزش ماندگار شود. در ۱۹۹۰ دهه دوباره باشگاه تریتون به پیروزیهای بزرگی دست پیدا کرد. در سال ۱۹۹۷ در (UCSD) توانست در جام قهرمانی مسابقات دانشگاه های کالیفر نیای جنوبی ۴ بار به مقام قهرمانی برسد و همه ساله این بازیها در استادیوم تریتون انجام میگرفت. در سال ۱۹۹۸ (UCSD) نه تنها از مقام قهرمانیش در جام قهرمانی دفاع کرد بلکه توانست به لیگ دسته ۲ آمریکا هم پا بگذارد و طی ۵۱۰ فصل با قهرمان شد.

باشگاه تریتون هم اکنون عضو کمیته رقابت های جهانی لین رشته ورزشی است. محبوبیت راگبی همچنان ادامه دارد و باعث رشد این ورزش در ایالات متحد شد به خاطر همین جریان باشگاه تریتون تعدادی بازیکن را از تمام نقاط دنیا به خصوص انگلیس و ولز و استرالیا و نیوزلند جذب کرد و مسافرت هایی را هم به نقاط مختلف شرقی آمریکا انجام داد و درسالهای ۱۹۹۲ و۱۹۹۳ به کشور های باهاما و جامائیکا و در سال ۱۹۹۹ به ولز مسافرت کرد تا در مسابقات جام جهانی راگبی شرکت کند.

با افزایش موفقیت ها در عرصه ورزشی تیم تریتون به عنوان یک مدعی در این رقابتها همیشه یک حریف جدی محسوب میشد. تنه مشکلی که بازیکنان تیم تریتون داشتند زمان استراحت و درسشان بود و از این رو که (UCSD) یک آکادمی برجسته در کشور بود مسئولان با فراهم کردن امکانات رفاهی از هردو جهت ورزش و درس تبدیل به نمونه های خوبی در ایالات متحده شدند.باشگاه راگبی ترتیون عضو انجمن راگبی آمریکا است و همراه با بقیه دانشگاه ها مثل USC و لویولا،ماریمونت،UNLV در مسابقات بین المللی بین دانشگاه ها شرکت می کرد.با افزایش تعداد تیم های ،UCLA،دانشگاه استانفورد ،BYUو دانشگاه سان دیه گو همراه با تیم UCSDاولین لیگ باشگاه های دانشگاهی را افتتاح کردند و این بازیها در زمین دانشگاه سان دیه گو انجام میگرفت.

در انگلیس جرقه های اولیه برای علاقمند شدن به این ورزش در دانشگاه کمبریج ایجاد شد و این بازی را سریعا قبول کردند و محبوبیت فوق العاده پیدا کرد حدود ده سال بعد ازایجاد این بازی اولین اتحادیه این ورزش در انگلیس تاسیس شد در سال ۱۸۹۵ یک باشگاه راگبی در شمال انگلیس تیم ها را برای یک مسابقه دعوت کرد که در این دور از مسابقات لیگ راگبی انگلیس تاشکیل شد و تغییراتی در قوانین بازی ایجاد کردند که یکی از انها حضور۱۳ نفر بازیکن در زمین مسابقه بود و این روش راهی بود برای رسیدن به دوران حرفه ای راگبی.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    قوانین بازی بولینگ

    ورزش بولینگ چیست؟ بولینگ بازی ‌ای با قدمت بسیار است که از زمان های دور تا به حال یکی از محبوب ترین بازی ها بین مردم نقاط مختلف جهان بوده است. توپ و پین های بازی بولینگ را در آرامگاه پادشاه مصری ای که […]

    چگونه با شنا لاغر شویم ؟

    شما با دست ها و پاها روی آب شناور می شوید و با استفاده از ماهیچه های پشت تعادل خود را حفظ می کنید. علاوه بر آن اگر از ورزش های هوازی دیگری چون کاردیو، پیاده روی و دو خسته شده اید، می توانید […]

    ۲۵ تاکتیک بازی شطرنج

    ۲۵ تاکتیک بازی شطرنج ۳٫۲۶/۵ (۶۵٫۱۴%) ۳۵ امتیازs فراگیری اصول بازی شطرنج ارتقای سریع سطح توانایی از یک بازیکن مبتدی به یک بازیکن پیشرفته و حرفه ای را در پی داشته و دستیابی به مهارت های فنی این بازی را میسر می گرداند؛

    مزایای پیاده روی بمنظور لاغری شکم

    شاید داشتن شکمی صاف و بدون چربی‌های انباشته برای بسیاری افراد آرزوی دست نیافتنی باشد. اما واقعیت آن است که آب‌کردن چربی‌های انباشته شده شکم و لاغری شکم با داشتن یک رژیم غذایی اصولی، معتدل و همیشگی و سی دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی […]

    اگر قصد انجام ورزش در تابستان را دارید …

    وقتی نوبت به عرق کردن در گرمای تابستان می رسد، اشتباهات رایج در نهایت منجر به مشکلات خطرناکی می شود.

    ۲۵ مهارت پیروزمندانه در شطرنج

    ۲۵ مهارت پیروزمندانه در شطرنج ۴٫۱۶/۵ (۸۳٫۱۶%) ۱۹ امتیازs ۱- مهره های خود را هر چه سریعتر گسترش دهید آنچه در شروع بازی شطرنج مهم است، گسترش مهره ها به بهترین محل ممکن و قلعه گرفتن شاه است. گشایش زمانی کامل می شود که […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi