جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ازسلولیت چه میدانید؟

302

بازدید

بین خانم‌ها و سلولیت، همیشه جنگ برپاست! اولین قانون هر جنگی هم این است که دشمن خود را بشناسید. بسیار خب، در این مقاله می‌توانید هرچه که نیاز دارید تا درباره‌ی سلولیت بدانید را پیدا کنید.

پوستی شبیه پنیر لیقوان یا پوست پرتقال، زجرآورترین توصیفی است که می‌توانیم برای پوستمان استفاده کنیم! از آن متنفریم، آنرا پنهان می‌کنیم، اما حقیقت این است که تقریبا هر خانمی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. اجازه ندهید صحبت خیلی‌ها درباره‌ی اینکه خلاصی از سلولیت امکان‌پذیر نیست شما را دلسرد کند. بهبود سلولیت تنها کمی زمانبر است.

سلولیت دقیقا چیست؟

بدلیل تجمع چربی در زیر پوستتان، پوست شما فرورفتگی‌هایی پیدا می‌کند. این تجمع چربی معمولا در نواحی خاصی از بدن همچون ران، زیر شکم یا باسن ظاهر می‌شود، اما می‌تواند تقریبا هر جایی سر در بیاورد.

سلولیت می‌تواند هم در آقایان و هم در خانم‌ها پدیدار شود، اما در خانم‌ها خیلی بیشتر مشاهده شده و متداول است، چرا که خانم‌ها پوستی نازک‌ داشته و در نوع چربی و پیوند بافتی متفاوتند.
چه کسی به سلولیت مبتلا می‌شود؟

خب، هم آقایان و هم خانم‌ها به سلولیت مبتلا می‌شوند، اما خانم‌ها قربانیان اصلی این بیماری هستند. تقریبا هر خانم بزرگ‌تر از ۱۸ یا ۱۹ سال با نوعی سلولیت دست و پنجه نرم می‌کند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر مستعد سلولیت می‌باشند، ولیکن افراد لاغر هم از آن در امان نیستند!

اگر خیلی خوش شانس باشید،‌ در اوایل جوانی‌تان به سلولیت مبتلا نخواهید شد، اما شانس اینکه در طول بارداری یا پس از آن سلولیت بگیرید خیلی زیاد است.
چطور به سلولیت مبتلا می‌شویم؟

وراثت، یکی از دلایل بزرگ سلولیت است. این، چیزی است که انتخابش دست شما نیست، اما می‌توانید آنرا کنترل کنید.

رژیم غذایی ناسالم، عامل دیگری است که ما را به سلولیت مبتلا می‌کند.

ورزش نکردن هم عامل دیگری است که مکمل برنامه‌ی غذایی فقیر است. این دو، دست به دست هم، عامل اکثر مسائل و مشکلات سلامتی و زیبایی ما هستند.

مصرف آب کم نیز به بدنتان اجازه نمی‌دهد تا سموم را از خودش دفع کند و عاملی برای سلولیت است.

سیگار کشیدن هم می‌تواند یکی از عوامل سلولیت باشد، چرا که پوست را تضعیف کرده به پیوند بافتی آسیب می‌رساند.

جالب است که استرس هم می‌تواند مستقیما بر روی ران شما تاثیرش را نشان دهد! فقط کیک و مواد غذایی تاثیر ندارند.

پوشیدن لباس‌هایی که خیلی تنگ هستند نیز می‌توانند باعث بوجود آمدن سلولیت شوند، چرا که باعث کاهش گردش خون می‌شوند.

خیلی‌ها هم معتقدند که عدم تعادل هورمون‌ها نیز علت بوجود آمدن سلولیت است.

خیلی‌ها فکر می‌کنند که سلولیت یک چیز طبیعی است، چرا که در کشورهای توسعه یافته بیش از ۹۰٪ خانم‌ها به آن مبتلا هستند، اما این نشانه است! عامل ژنتیکی به کنار، سلولیت به ما می‌گوید که چیزی در سبک زندگی ما اشتباه است! و با توجه به تمام جایگزین‌ها، این بهترین نوع اخطار است که می‌توانیم آرزویش کنیم.
چه چیزی بخوریم؟

برای مبارزه با سلولیت اولین چیزی که احتیاج دارید یک برنامه‌ی غذایی سالم است. گرسنگی کشیدن کار اشتباهی ست، پس آنرا از گزینه‌های انتخابی‌تان حذف کنید. مهم‌ترین چیز، این است که از هر نوع هله هوله و غذاهای بدون ارزش دوری کنید، و در رژیم غذایی خود بین پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، سبزیجات و چربی‌های مفید تناسب برقرار کنید.

همچنین هیچ گروه غذایی را کاملا از برنامه‌ی خود حذف نکنید، این کار کاملا غیر سالم است و عملا نمی‌توانید برای مدتی طولانی برنامه‌ی غذایی‌تان را حفظ کنید.

این‌ها گروه‌های غذایی اصلی هستند که نباید فراموششان کنید:

    سبزیجات: اسفناج، سیب‌زمینی، هویج، خیار، پیاز و…
    کربوهیدرات‌ها: لوبیا، نخود فرنگی، حبوبات و…
    پروتئین‌ها: مرغ، ماهی و…
    چربی: روغن زیتون و…

چطور ورزش کنیم؟

تمام تمرینات و ورزش‌هایی که چربی می‌سوزانند، برای رهایی از سلولیت مناسب است، اما بهترین تمرینات آن‌هایی هستند که پا، باسن و شکم شما را تقویت می‌کنند.

حواستان باشد! کاهش وزن تنها با رژیم غذایی، ممکن است حتی ظاهر سلولیت را بدتر کند، اما اگر بهمراه آن به ورزش نیز بپردازید، نتیجه مثبت خواهد بود.

بعلاوه تمرینات کاردیو نیز برای مقابله با سلولیت خیلی مفیدند، چرا که گردش خون شما را افزایش می‌دهند، سوخت و سازتان را سرعت می‌بخشند و به اندامتان شکل می‌دهند.
نا امید نشوید

چیزهایی مانند ماساژ و کرم‌های ضد سلولیت یک راه حل همیشگی نیستند. ممکن است ظاهر محدوده‌های سلولیت شده را بهبود ببخشند، اما نخواهند توانست جلوی بازگشت سلولیت را بگیرند.

لیپوساکشن هم در کل کمکی به شما نخواهد کرد، چرا که آن، فقط چربی‌ها را می‌مکد. این حقیقت که تزریق چربی می‌تواند ظاهر کلی پوست شما را بهتر کند، به این معنی است که لیپوساکشن با مکیدن چربی‌ها ظاهر پوست را بد می‌کند!

همچنین باید بدانید که هیچ راهی برای بهبود سریع سلولیت وجود ندارد. مهم‌ترین چیزی که باید درباره‌ی سلولیت بدانید، این است که آن، یک علامت است، و برای اینکه همیشه از شر آن خلاص شوید، باید علت بوجود آمدن آن را حذف کنید.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi