جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

هشدارهای بدن را جدی بگیرید

224

بازدید

بریده بریده صحبت کردن و عدم توالی در حرف زدن، ممکن است در اغلب موارد جدی گرفته نشود. به هر حال در این شرایط ممکن است لخته خون در رگ‌های مغز به وجود آمده یا دچار خونریزی در عروق خونی شده باشید.
همانطور که اگر دستگاهی به خوبی کار نکند و دچار مشکلی شود، سیستم‌های هشداری آن شروع به آژیر کشیدن می‌کنند، بدن انسان هم با هر مشکل و بیماری، از خود نشانه‌هایی بروز می‌دهد….

برخی مواقع بدن علائم و نشانه‌هایی ارسال می‌کند که جنبه هشداری دارند. درد سینه، تنگی نفس و گیجی نشانه‌های شایعی هستند که همواره در خود یا اطرافیان دیده‌ایم، اما گاهی بعضی علائم را مهم نمی‌دانیم و به آنها توجه نمی‌کنیم، مثلاً درد بدن یا تورم و برآمدگی را مهم نمی‌دانیم.

 

در این زمینه باید یاد گرفت که چه زمانی این نشانه‌ها اهمیت دارند و چه وقت نباید به آن‌ها توجه کرد؟ برخی نشانه‌ها واقعاً با مرگ و زندگی ما در ارتباط هستند و توجه نکردن به این هشدارها ممکن است عواقب وخیم داشته و حتی به از دست دادن زندگی ختم شود. با دقت به این نشانه‌ها و اقدام برای درمان، می‌توان از مرگ زودرس پیشگیری کرد. در حقیقت بیشتر مواقع، این نشانه‌ها مورد غفلت واقع شده و منتهی به پایان غمبار می‌شوند. اگر در زمان مناسب به این نشانه‌ها توجه شود، چه بسا بسیاری از زندگی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

۱- اگر وزن شما بدون علت خاصی کم شده یا اشتهای خود را بدون علت از دست داده اید، ممکن است به یک بیماری جدی و مهمی مبتلا شده باشید. البته اگر در رژیم لاغری باشید، انتظار کاهش وزن را داشته باشید، اما اگر وضع تغذیه شما تغییر نکرده و مثل همیشه است و با این حال مجبورید که کمربند خود را محکم تر ببندید ، امکان دارد که مشکل جدی پیدا کرده باشید. البته عکس این قضیه هم صادق است.

مثلاً در ابتلا به سرطان تخمدان، مایعات در ناحیه شکم تجمع یافته و انباشته می‌شود و زنان ممکن است فکر کنند که افزایش وزن پیدا کرده‌اند. همیشه به خاطر داشته باشید، اگر شما در تغذیه خود تغییری نداده اید و سالیان سال در یک محدوده وزنی مشخصی بوده اید و اکنون وزنتان بی‌علت کاهش یا افزایش نشان می‌دهد، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

۲- بریده بریده صحبت کردن، رعشه و فلج، ضعف، کرختی و بی حسی، مورمور شدن و دردهای سوزش آور و گیجی، یکی دیگر از نشانه‌ها است و در صورت مشاهده باید فوراً به مرکز پزشکی مراجعه کنید. درمان زود هنگام، ممکن است از صدمه دائمی به مغز پیشگیری کرده و حتی موجب نجات زندگی تان شود. بریده بریده صحبت کردن و عدم توالی در حرف زدن، ممکن است در اغلب موارد جدی گرفته نشود. به هر حال در این شرایط ممکن است لخته خون در رگ‌های مغز به وجود آمده یا دچار خونریزی در عروق خونی شده باشید.

۳- مدفوع سیاه ممکن است نشان دهنده خونریزی از یک زخم در معده یا روده کوچک باشد. هر چند نوع غذایی که میخوریم بر روی رنگ مدفوع تأثیر دارد، اما مدفوع سیاه و قیری رنگ، بدین معنی است که در دستگاه گوارشی خونریزی وجود دارد. این علامت می‌تواند نشانه زخم یا حتی سرطان باشد.

۴- سر درد همراه با سفتی گردن و تب یک علامت عفونت حاد میکروبی است که مننژیت نامیده می‌شود. در این بیماری شما نمیتوانید چانه خود را روی سینه قرار دهید. هنگام ابتلا به مننژیت به درمان فوری با آنتی بیوتیک‌ها برای کشتن میکروبها، قبل از این که میکروب‌ها روی مغز اثر شدید بگذارند، نیاز است.

۵- سردرد ناگهانی، رنج آور و شدیدتر از سردردهایی که قبلاً داشته اید، ممکن است نشانه‌ای از بیماری باشد، بنابراین لازم است بلافاصله به یک مرکز درمانی بروید. هر چند که التهاب و آسیب عروقی نادر بوده، اما ممکن است در سنین زیر ۴۰ سال هم دیده شود و در صورتی که درمان نشود، مشکل ساز خواهد بود. اگر شما سر درد شدید دارید احتمال دارد دچار مشکل عروقی مغزی شده باشید. در این موارد خون از عروق متورم شده مغزی که پوسته رگ آن نازک شده است، به بیرون پاشیده شده و خونریزی مغزی رخ می‌دهد. اگر قبل از پاره شدن رگ بیماری تشخیص داده و فوراً درمان شود، می‌توان زندگی مبتلایان را نجات داد.

۶- در زنان خونریزی پس از یائسگی، یک نشانه هشدار دهنده است. برخی زنان به آن توجه نکرده و فکر می‌کنند این موضوع زود گذر است، اما خونریزی بعد از یائسگی نشانه سرطان رحم بوده و در صورت درمان بموقع و سریع درمان پذیر است.

۷- در مردان، وجود یک توده در بیضه همراه با وجود برآمدگی در ناحیه کشاله ران یا حتی بدون آن، ممکن است مهم باشد. سرطان بیضه در کسانی شایع تر است که بیضه‌ها از ناحیه شکم به محل اصلی خود، به شکل طبیعی پایین نیامده اند. در هنگام دوش گرفتن لازم است که به نشانه‌های مشکوک توجه داشته باشید. اگر توده غیر طبیعی را احساس کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

● نکته آخر

اگر احساس می‌کنید عضوی در بدنتان درست کار نمی‌کند و نشانه‌های غیر معمول مانند سردرد بسیار شدید می‌بینید و پزشک شما درباره آن جدی برخورد نمی‌کند، به فکر خود باشید و تا پیدا کردن علت و درمان از پا نایستید. به پزشک خود بگویید که این علامت ممکن است خیلی مهم باشد و از او بخواهید که علت واقعی آن را برایتان پیدا کند. از او بخواهید آزمایش‌های تکمیلی را برای بررسی بیشتر درخواست کند و همه سعی و کوشش خود را برای سلامتی شما به خرج دهد.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن غذا‌هایی که شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارند، می‌توانند ریسک و خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کنند. بدن […]

    جراحان آمریکایی با موفقیت کلیه یک خوک را به یک بیمار پیوند زدند

    برای نخستین بار کلیه یک خوک به انسان پیوند زده شد، آن هم بدون رخ دادن واکنش حاد رد پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن بیمار.

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای: امروزه با پیشرفت اینترنت و دسترسی بسیاری از افراد به آن بسیاری از خرید ها و دریافت خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.سایت هایی وجود دارند که هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند برخی از […]

    اگر غلظت خون دارید بخوانید

    اگر غلظت خون دارید بخوانید ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز درمان قطعی و سریع غلظت خون با چند راهکار ساده را در این مطلب بخوانید. غلظت خون یعنی چه؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟ در حالی که خبرها از واکسن کرونا روز به روز بیشتر می شود و امیدها افزایش می یابد این پرسش مطرح است که چنین واکسنی چه عوارضی دارد؟

    تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف

      عنوان مقاله: تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف       فناوریهای جدید، روشهای کم تهاجمی را برای مبارزه با علائم پیری به ارمغان آورده است. اما موثرترین روشی که باید انتخاب کنید چیست؟ با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi