جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانمارک چگونه کشوریست؟

1,628

بازدید

دانمارک چگونه کشوریست؟ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs
دانمارک کشوری به مساحت ۴۳،۰۹۴ کیلومتر مربع در شمال اروپا قرار گرفته و پایتخت آن شهر کپنهاک می باشد. پادشاهی دانمارک درواقع کوچکترین کشور منطقه اسکاندیناوی در اروپا است و به عنوان پل ارتباطی کشورهای این منطقه و آلمان محسوب می‌شود. این کشور از شبه جزیره «ژوتلند» و بیش از ۴۰۰ جزیره که تنها ۲۵ درصد آنها قابل سکونت هستند، تشکیل می‌شود. در تقسیمات کشوری جدید دانمارک که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، خاک اصلی کشور دانمارک به پنج استان  تقسیم گردید:

هوودستادن ،نوردیولند، میدیولند، شیلند، سیددانمارک. جزیره گرینلند در اقیانوس منجمد شمالی و جزایر فارو نیز جزو قلمرو برون‌مرزی و خودگردان این کشور به حساب می‌آیند. دانمارک از طریق خشکی تنها با کشور آلمان هم‌مرز است و با کشورهای سوئد و نروژ مرز دریایی دارد. پلی دریایی به نام پل اورسوند، دانمارک را به کشور سوئد متصل می‌کند. بیشتر نقاط دانمارک در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند و بخش اعظم خاک کشور دانمارک را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند. دانمارک فاقد کوهستان است و ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا به ۱۷۳ متر می‌رسد. آب و هوای آن معتدل است و در نواحی دریای شمال در تمام فصل های سال، به خصوص تابستان و پائیز، باران می‌بارد.

جمعیت این کشور در حدود ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی می باشد. زبان‌های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان‌های محلی در این کشور رسمیت دارند.واحد پول این کشور کرون دانمارکی است و در سال ۱۹۷۳ به اعضای اتحادیه اروپا پیوسته است. این کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز هست.

سیستم آموزشی

تحصیل در دانمارک رایگان و برای کودکان ۷ تا ۱۶ ساله اجباری است. حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ۷-۱۶ ساله در مدارس دولتی و ۱۰ درصد بقیه در مدارس خصوصی که تحت حمایت مالی دولت هستند، تحصیل می‌کنند. تا کلاس هفتم محتوای آموزش برای همه دانش آموزان یکسان است. اما در پایه‌های هشتم تا دهم در دروس ریاضی، انگلیسی، آلمانی فیزیک و شیمی ممکن است، دانش آموزان به کلاس های با سطوح پایه و پیشرفته هدایت شوند. تحصیل در پایه دهم اختیاری است. دانش آموزان می‌توانند پس از گذراندن پایه نهم مدرسه را ترک کنند. پایه دهم با دو هدف و آماده سازی دانش آموزان برای زندگی خارج از مدرسه و دادن دانش لازم برای تحصیل در دوره‌های بالاتر در نظر گرفته شده‌است.

در تمام مدارس دانمارک، دانش آموزان بصورت طبیعی و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می‌یابند. در هفت سال اول تحصیل هیچگونه امتحانی وجود ندارد و هیچگونه نمره‌ای به دانش‌آموزان داده نمی‌شود.

 
مذهب

 
۸۰٫۴ درصد مردم پیرو کلیسای پروتستان لوتری هستند ، غیر از کلیسای مردمی پروتستان، جوامع مذهبی بسیاری در دانمارک وجود دارد. اما آمارها بیانگر این است که حدود۱۵۰ جامعه مذهبی بزرگ و کوچک در دانمارک وجود دارد. کاتولیک‌ها، مسلمانان و یهودیان اکثریت جمعیت دانمارک را تشکیل می‌دهند.

در دانمارک، تمام افراد تا زمانی که قانون را رعایت کنند، می‌توانند آزادانه به امور دینی خود بپردازند و عقاید زندگی خود را دنبال نمایند. تمام افراد آزادند که عقاید یا وابستگی‌های مذهبی خود را تغییر دهند .

اقتصاد

 
اقتصاد دانمارک در سال‌های اخیر به دلیل رشد خصوصی‌سازی توسعه زیادی پیدا کرده است. البته افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری نقش مهمی در این توسعه اقتصادی ایفا کرده است.

تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی ۱/۲۰۲ میلیارد دلار بود.۹۱۱/۲ میلیون نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند و نرخ بیکاری در آن ۸/۳ درصد است. نرخ تورم دانمارک ۹/۱ درصد در سال ۲۰۰۶ میلادی بود.

مردم دانمارک در یک همه‌پرسی به پذیرفتن یورو به عنوان واحد پولی خود رای منفی دادند و واحد پول این کشور همان کرون باقی ماند.

این کشور منابع زیادی ندارد. با این حال روزانه ۳۴۲ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و ۳۲۰ هزار بشکه آن را صادر می‌کند و برای مصارف داخلی خود ۱۶۴ هزار بشکه در روز نفت وارد می‌کند.

دانمارک از تولیدکنندگان و صادر کنندگان بزرگ گوشت، کره، پنیر و تخم‌مرغ در جهان است. ماشین‌آلات صنعتی ، ماهی، دارو و مبلمان بخش دیگری از صادرات آن را تشکیل می‌دهد.

 
شرایط کاری

 
یادگیری زبان دانمارکی قطعا شانس افراد را برای پیدا کردن یک شغل جدید در کشور دانمارک، بهبود می بخشد. از دیگر جهات، شرایط کاری برای مهاجران دقیقا با شرایط کاری برای دانمارکی ها یکسان است که این موضوع شامل مزایای بیکاری، تعطیلات و بازنشستگی نیز می گردد. تعطیلات کاری برای هر کارمند در کشور دانمارک ۵ هفته در سال یا ۰۸/۲ روز در ماه می باشد. هفته کاری استاندارد در این کشور، ۳۷ ساعت است که در طی ۵ روز تقسیم می گردد. بیشتر مردم از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر کار می کنند و وقت ناهار به طور معمول ۳۰ دقیقه می باشد. البته در بخش های دولتی، ساعت ناهار نیز جزو ساعات کاری حساب می شود. هزینه های زندگی برای مهاجران، جنبه های مالی زندگی در کشور بیگانه، نقش بزرگی را در زندگی اجتماعی و کاری آنها ایفا می کند. در کشور دانمارک موارد مالی زیادی وجود دارد که یک فرد مهاجر باید از آنها آگاه باشد، که از آن جمله می توان به مواردی چون مالیات، مخارج زندگی و حقوق اشاره کرد. اگرچه کشور دانمارک دارای مالیات بالایی نسبت به کشورهای دیگر است اما هزینه این مالیات صرف خدمات رفاه اجتماعی، می شود. این در حالی است که در کشورهای دیگر برای این خدمات باید هزینه پرداخت کرد. البته مهاجرانی که از طرف دولت دانمارک برای بازار کار، بسیار مورد نیاز می باشند و جزو مشاغل High Demand هستند، برنامه مالیاتی ویژه  ای وجود دارد که با داشتن شرایط خاصی در کار، مالیلت بر درآمد را تا ۲۵ درصد در طی سال یا ۳۳ درصد در طی ۵ سال، کاهش می دهد. اگرچه هزینه های زندگی در دانمارک بالا می باشد اما به همان ترتیب، دستمزد و حقوق نیز در این کشور بالاست؛ بطوری که در سال ۲۰۰۹ با پایین آمدن هزینه های درمانی و مالیات بر درآمد، سطح حقوق همچنان بالا باقی ماند.

فرهنگ

 
دانمارک تا کنون دوبار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به عنوان شادترین کشور جهان برای زندگی انتخاب شده است. کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکررا به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند و این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می‌آید.

هزینه زندگی در دانمارک

هزینه زندگی در کشور دانمارک نسبت به سایر کشور های منطقه اسکاندیناوی بسیار بالاست اما در مقابل میزان درآمد ها نیز در این کشور بالا می باشد.

واحد پول کشور دانمارک کرون دانمارک (Danish Krone) است و با حروف اختصاری DKK مشخص می شود. در حال حاضر یک کرون دانمارک برابر با ۰٫۱۸ دلار آمریکا است.

تورم اقتصادی دانمارک ۱٫۳ درصد ولی نرخ بیکاری در دانمارک ۶ درصد است که موجب شده اقتصاد دانمارک در رتبه ۱۴ جهانی قرار گیرد.

برخی از هزینه های زندگی در دانمارک عبارتند از:

– یک وعده ی غذایی در یک رستوران گران قیمت: ۱۰۰کرون دانمارک = ۱۷٫۹۰ دلار آمریکا

– شیر یک لیتری :  6کرون دانمارک = ۱٫۰۷ دلار آمریکا

– یک قرص نان ۵۰۰ گرمی : ۱۵کرون دانمارک = ۲٫۶۸ دلار آمریکا

– ۱۲ عدد تخم مرغ: ۲۲ کرون دانمارک = ۳٫۹۴ دلار آمریکا

– یک کیلو گرم پنیر محلی:  70 کرون دانمارک = ۱۲٫۵۳ دلار آمریکا

– یک کیلو گرم فیله ی مرغ: ۶۷ کرون دانمارک = ۱۱٫۹۹ دلار آمریکا

– یک کیلو گرم سیب:  20 کرون دانمارک = ۳٫۵۸ دلار آمریکا

– یک کیلو گرم پرتقال:۲۰ کرون دانمارک = ۳٫۵۸ دلار آمریکا

– یک کیلو گرم سیب زمینی:  10 کرون دانمارک = ۱٫۷۹ دلار آمریکا

– بطری آب ۱٫۵ لیتری: ۸ کرون دانمارک= ۱٫۴۳ دلار آمریکا

– یک بسته سیگار مارلبورو:۴۰ کرون دانمارک = ۷٫۱۶ دلار آمریکا

– بلیط تک سفره حمل و نقل عمومی: ۲۲ کرون دانمارک = ۳٫۹۴ دلار آمریکا

– هزینه ی استفاده از حمل و نقل عمومی در یک ماه: ۳۵۰ کرون دانمارک= ۶۲٫۶۳ دلار آمریکا
– کرایه تاکسی به مسافت ۱کیلو متر: ۱۳ کرون دانمارک = ۲٫۳۳ دلار آمریکا
– کرایه ی در اختیار گرفتن تاکسی برای هر یک ساعت: ۳۵۵= ۶۳٫۵۳ دلار آمریکا
– یک لیتر گازوئیل:   12 کرون دانمارک= ۲٫۱۵ دلار آمریکا

– هزینه ی آب، برق، گاز، جمع آوری زباله برای یک آپارتمان در ابعاد ۸۵ متر مربع : ۱۰۰۰ کرون دانمارک = ۱۷۸٫۹۶ دلار آمریکا

– یک دقیقه مکالمه با موبایل: ۰٫۷۷کرون دانمارک = ۰٫۱۴ دلار آمریکا
– هزینه ی شارژ اینترنت پر سرعت در ماه: ۱۹۰ کرون دانمارک =۳۴ دلار آمریکا
– بلیط سینما: ۸۵ کرون دانمارک= ۱۵٫۲۱ دلار آمریکا

– شلوار Levise : 800 کرون دانمارک = ۱۴۳٫۱۶ دلار آمریکا
– کفش  Nike: 725 کرون دانمارک = ۱۲۹٫۷۴ دلار آمریکا
– کفش چرمی مردانه: ۸۰۰ کرون دانمارک = ۱۴۳٫۱۶ دلار آمریکا

– اجاره بهای ماهیانه  آپارتمان یک اتاق خوابه در مرکز شهر:   5000 کرون دانمارک = ۸۹۴٫۷۸ دلار آمریکا

– اجاره بهای ماهیانه آپارتمان یک اتاق خوابه در اطراف شهر : ۴۰۰۰ کرون دانمارک= ۷۱۵٫۸۲ دلار آمریکا
– اجاره بهای ماهیانه آپارتمان سه اتاق خوابه در مرکز شهر:   10000 کرون دانمارک = ۱۷۸۹٫۵۵ دلار آمریکا
– اجاره بهای ماهیانه آپارتمان سه اتاق خوابه در اطراف شهر: ۸۰۰۰ کرون دانمارک =  1431.64 دلار آمریکا

– هزینه ی خرید آپارتمان در مرکز شهر برای هر متر مربع :  30000 کرون دانمارک = ۵۳۶۸٫۶۵ دلار آمریکا
– هزینه ی خرید آپارتمان در خارج از شهر برای هر متر مربع: ۲۰۰۰۰ کرون دانمارک = ۳۵۷۹٫۱۰ دلار آمریکا

مقدار حقوق دریافتی در حد متوسط بعد از کسر مالیات: ۱۸۰۰۰ کرون دانمارک = ۳۲۲۱٫۱۹ دلار آمریکا

هزینه زندگی در کشور دانمارک با هزینه زندگی در سایر کشورهای شمال اروپا مانند کشور نروژ تفاوت چندانی ندارد ولی نسبت به سایر کشورهای شمال اروپا هزینه ها بیشتر است. البته تورم در کشور دانمارک نسبت به کشورهای دیگر شمال اروپا اندکی بیشتر است.

هزینه زندگی در دانمارک معمولا تغییرات چشمگیری ندارد و این امر ثمره اقتصاد مناسب این کشور است.

لازم بذکر است که این اطلاعات در ماه ژوئن ۲۰۱۳ بروز رسانی شده است.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب طاق

    دانلود کتاب طاق ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۶ امتیازs کتاب ” طاق روستایی در دامنکوه دامغان” در ۱۷۴ صفحه وزیری تهیه شده است که ۱۲ صفحه پایانی آن شامل تصاویری رنگی از روستا می باشد .

    معرفی شهر تاریخی زرقان

    معرفی شهر تاریخی زرقان ۴٫۲۵/۵ (۸۵٫۰۰%) ۴ امتیازs معرفی شهر تاریخی زرقان/ معرفی شهر تاریخی زرقان/ معرفی اجمالی بخش زرقان: بخش زرقان یکی از بخش‌های ۵ گانه شهرستان شیراز می‌باشد. مرکز آن شهر زرقان است که در ۲۵ کیلومتری شیراز واقع شده است (نزدیک‌ترین […]

    چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا

    چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز     چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا دنیا پر از مکان ها و دیدنی های باورنکردنی ، اما واقعی است. این مکان ها آن قدر جالب و شگفت انگیز هستند که می توانند توجه هر […]

    مقاله جزایر ایرانی خلیج فارس

        وقتی در اکثر نقاط کشور مردم از برف و سرما در مضیقه قرار می گیرند، بیشتر جزایر خلیج فارس دوره آب و هوای دلپذیرشان را سپری می کنند. گیاهان و  گل های خاص آن دوره زیبایی و شکوفایی را تجربه می کنند […]

    اطلاعاتی درباره “اورست”

    قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر از سطح دریا ، بلندترین نقطه زمین محسوب میشود . این کوه که در جنوب قاره آسیا در بخش های مرزی نپال و چین بوده ، یکی از قله های رشته کوه هیمالیاست که به بام دنیا نیز […]

    همه چیز در مورد کشور نروژ

    همه چیز در مورد کشور نروژ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همه چیز درباره مهاجرت به بهترین کشور دنیا ! نروژ کشوری در شمال اسکاندیناوی است که از سوی سازمان ملل، عنوان بهترین و بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا را به خود اختصاص داده است.نروژ، […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi