جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود رایگان کتاب تکامل

32,308

بازدید

دانلود رایگان کتاب تکامل ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۴ امتیازs
دانلود کتاب رایگان تکامل

تکامل یا فرگشت (یا به گونهٔ ویژه‌تر تکامل زیستی یا اندامی) عبارتست از دگرگونی در یک یا چند ویژگی فنوتیپی موروثی که طی زمان در جمعیت‌های افراد رخ می‌دهد. این ویژگی‌های فنوتیپی ، که از نسلی به نسل بعد جابجا می‌شوند؛ صفات ساختاری، بیوشیمیایی و رفتاری را تعیین می‌کنند. وقوع تکامل منوط به وجود بستری از گوناگونی ژنی در جمعیت است. این بستر ممکن است از جمعیت‌های دیگر تامین شود ؛ که به شارش ژن شهرت دارد. همچنین ممکن است گوناگونی ژنی از درون جمعیت، با سازوکارهایی چون جهش یا نوترکیبی پدید آید. با توجه به اینکه ویژگی‌های فنوتیپی متفاوت، احتمال بقا و تولیدمثل را تحت تاثیرات متفاوتی قرار می‌دهند؛ انتخاب طبیعی می‌تواند سبب فراگیری ژنوتیپ‌های جدید در خزانهٔ ژنی شود؛ و چهرهٔ فنوتیپی جمعیت را به تدریج تغییر دهد. انتخاب جنسی ممکن است به همه گیری ژن‌هایی منجر شود که نقش مثبتی در افزایش بقای جاندار نداشته باشند؛ و دیگر سازوکارهای تکاملی همچون همبستگی ژنی و رانش ژن، ممکن است ژن‌هایی را انتخاب کنند که امتیاز مستقیمی برای بقا یا تولیدمثل جاندار ارائه نمی‌دهند.
وقوع تکامل بدان معناست که تمام موجودات زنده با همهٔ تنوعی که دارند، از نیاکانی مشترک پدیدار گشته‌اند.. تکامل علت پدیدهٔ گونه‌زایی است؛ که طی آن یک گونهٔ اجدادی منفرد به دو یا چند گونهٔ متفاوت تقسیم می‌شود. گونه‌ زایی در شباهت‌های ساختاری، جنینی و ژنتیکی جانداران ؛ پراکندگی جغرافیایی گونه‌های مرتبط با هم، و ثبت سنگواره‌ای تغییرات، قابل مشاهده‌است. نیای مشترک جانداران امروزی تا بیش از ۳٫۵ میلیارد سال پیش؛ یعنی از زمان پیدایش حیات روی زمین، قدمت دارد. تکامل چه به صورت درون‌جمعیتی و چه به صورت گونه‌زایی میان جمعیت‌ها، از طرق گوناگونی روی می‌دهد؛ آهسته و پیوسته به نام انتخاب انباشتی، یا به سرعت از یک موضع ایستا تا موضع بعدی؛ که تعادل نقطه‌ای خوانده می‌شود.

مطالعهٔ علمی تکامل از نیمهٔ قرن نوزدهم آغاز شد، زمانی که تحقیقات روی ثبت سنگواره‌ای و تنوع جانداران، بسیاری از دانشمندان را متقاعد کرد که می‌بایست گونه‌ها به نحوی تکامل یابند. بر مبنای سنگواره‌ها می‌یابیم که جانداران امروزی متفاوت از گذشته هستند و به میزانی که به گذشته‌های دورتر می‌نگریم، فسیل‌ها متفاوت‌تر می‌شوند. سازوکارهای پیش‌برندهٔ تکامل همچنان نامشخص باقی‌ماندند؛ تا سال ۱۸۵۸ که نظریهٔ انتخاب طبیعی، به طور مستقل توسط چارلز داروین و آلفرد والاس ارائه شد. در اوایل قرن بیستم، تئوری‌های داروینی تکامل با ژنتیک، دیرین‌شناسی و سامانه‌شناسی ادغام شدند که با پیوستن یافته‌های بعدی چون زیست‌شناسی مولکولی؛ تحت عنوان تلفیق تکاملی جدید به اوج رسید. این تلفیق به یک بنیان اصلی در زیست‌شناسی بدل شد؛ چنان که تبیینی منسجم و یکپارچه، برای تاریخ و تنوع زیستی حیات روی زمین، فراهم ساخت.

امروزه تکامل در شاخه‌های مختلف علوم زیستی چون زیست‌شناسی بقا، جنین‌شناسی، بوم‌شناسی، فیزیولوژی، دیرین‌شناسی و پزشکی مطالعه و به‌کاربسته می‌شود. به علاوه، تکامل بر دیگر حیطه‌های مطالعات بشری، همچون کشاورزی، انسان‌ شناسی، فلسفه و روان‌ شناسی نیز اثرگذار بوده‌است.

نظریه فرگشت پایه و اساس زیست‌شناسی نوین است و با شواهد بسیاری پشتیبانی می‌گردد؛ به طوریکه به گفته دبژنسکی (هیچ چیز در زیست‌شناسی جز در پرتو آن معنا نمی‌یابد). همزمان در جزئیات اختلاف نظر هست و پرسش‌های بسیاری نیازمند پاسخ هستند که زیست‌شناسان تکاملی به آن‌ها می‌پردازند. زیست‌شناسان تکاملی واقعیت وقوع تکامل را مستند کرده، و همچنین نظریاتی در شرح علل آن توسعه داده و می‌آزمایند.
مفسران اسلامی دیدگاه‌های مختلفی دربارهٔ نظریه تکامل دارند.

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : فرانک اچ تی رودز / محمود بهزاد
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 14 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 182
منبع : takbook

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب نفت از آغاز تا به امروز

    دانلود کتاب نفت از آغاز تا به امروز ۳٫۹۶/۵ (۷۹٫۲۹%) ۵۶ امتیازs آنچه در کتاب ” نفت از آغاز تا به امروز ” می خوانیم به قرار زیر است : ♥ مقدمه ♥ نفت از زبان تاریخ ♥ مصرف نفت در گذشته ♥ منشاء […]

    دانلود کتاب شناخت مواد

    دانلود کتاب شناخت مواد ۳٫۸۸/۵ (۷۷٫۵۰%) ۲۴ امتیازs بطور تاریخی روشهای متعددی برای شناخت ، تجزیه و خواص مواد وجود داشته که گردآوری همه آنها در یک کتاب امکان ندارد. از این رو مؤلف صرفا روی روش هائی را که درحال حاضر برای شناخت […]

    دانلود کتاب مروری بر علم فیزیک مدرن

    دانلود کتاب مروری بر علم فیزیک مدرن ۴٫۸۹/۵ (۹۷٫۸۹%) ۱۹ امتیازs گاری زوکاو در تلاش خود برای انجام یک کار که در وحله اول بنظر غیر ممکن می آید، از استعداد خود در نویسندگی بهره گرفته و خواننده را با خود در دنیای فیزیک […]

    دانلود کتاب دوره ها و برنامه های میان رشته ای

    دانلود کتاب دوره ها و برنامه های میان رشته ای ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs فهرست مطالب کتاب ” دوره ها و برنامه های میان رشته ای ” : توضیحات مترجم مقدمه ۱ . مجموعه اصطلاحات ۲ . پژوهش رشته ای و برنامه درسی در […]

    دانلود کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای

    دانلود کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز فهرست مطالب کتاب ” ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای ” : درباره این سری آثار تقدیر و تشکر مقدمه بخش ۱ : ترسیم نقشه ۱ . رشته های علمی ۲ . […]

    دانلود کتاب تکامل از دیدگاه علما تجربی و مفسرین قرآن

    دانلود کتاب تکامل از دیدگاه علما تجربی و مفسرین قرآن ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs آنچه در کتاب ” تکامل از دیدگاه علما تجربی و مفسرین قرآن ” می خوانیم : فصل اول – تصور انسان قرون وسطی از جهان الف : تلاش برای شناخت […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi