جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب باغ وحش انسانی

31,502

بازدید

دانلود کتاب باغ وحش انسانی ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۴ امتیازs
دانلود رایگان کتاب باغ وحش انسانی دزموند موریس

دزموند جان موریس(Desmond Morris)‏ متولد ۲۴ ژانویه ۱۹۲۸ در پورتون شمال ویلتشایر، یک جانورشناس، رفتارشناس و همچنین انسان‌شناس محبوب بریتانیایی است. او همچنین به عنوان یک نقاش سوررئالیست، مجری تلویزیونی و نویسنده‌ای محبوب شناخته می‌شود.

The Human Zoo
کتاب باغ وحش انسانی است که در ایران بسیار نایاب است و پس از سالها انتظار میتوانید نسخه دیجیتال آن را بخوانید!
وقتی فشار زندگی جدید شدت میگیرد ، شهرنشین درمانده غالبا از دنیای شلوغ خود به عنوان جنگل واقعی یاد میکند.این راهی خوشایند برای توصیف نحوه ی زندگی در میان اجتماع متراکم شهری است.اما در عین حال توصیفی است بسیار غیردقیق و این را هر کس که جنگل های حقیقی را مطالعه کرده باشد تائید میکند.
در شرایط عادی ، جانوران وحشی بنا به عادتهای طبیعی ، خودشان را مثله نمیکنند ، استمنا نمیکنند ، به فرزند خود حمله نمیبرند ، دچار زخم معده نمیشوند ، به بت پرستی جنسی نمیگرایند ، از چاقی در رنج نیستند ، جفتهای همجنس باز تشکیل نمیدهند ، و دست به قتل نمیزنند .
نیاز به گفتن نیست که در میان انسانهای شهرنشین همه ی اینها اتفاق می افتد. پس آیا این رفتارها مبین اختلافی بنیادی میان نوع انسان و دیکر جانوران است ؟
در نکاه اول چنین به نظر میرسد. اما این نتیجه گیری گمراه کننده است.جانوران دیگر نیز در پاره ای اوضاع و احوال ، مثلا وقتی در شرایط غیرطبیعی اسارت گرفتار شده باشند چنین رفتارهایی دارند .
حیوان باغ وحش در قفس خود همه ی آن رفتارهای غیر عادی را که ما در همنوعانمان شناخته ایم از خود بروز میدهد ، پس روشن است که شهر نه جنگل واقعی بلکه باغ وحش انسانی است.
مقایسه ای که باید بکنیم بین انسان شهری و حیوان وحشی نیست ، بلکه بین انسان شهری و حیوان اسیر شده است.
حیوان بشری امروزی دیگر در شرایط طبیعی نوع خود بسر نمیبرد. او بجای اسارت در دست شکارچیان باغ وحش ، در دام درخشش مغزی خویش افتاده است ؛ خود را در چنان باغ وحش عظیم و ناارامی انداخته که همواره در معرض خطر خرد شدن در زیر فشار روحی است.
با وجود این علی رغم فشارها ، سود حاصل زیاد است . دنیای باغ وحش گونه مانند سر پرستی غول اسا از ساکنان خود حمایت میکند : خوردنی ، آشامیدنی ، پناهگاه ، بهداشت و مراقبت های پزشکی در دسترس اند و مسایل بنیادی ادامه بقا به حداقل کاهش یافته است.

کتاب باغ وحش انسانی از پرفروش ترین کتاب های جهان است و میلونها نسخه آن در جهان بفروش رفته است و به بیش از ده زبان ترجمه شده است.

جانورشناس برجسته در کتاب میمون برهنه ، حیوان انسانی را با دیدی بی پروا . برون نگرانه بررسی میکند و شباهتهای تکان دهنده ای را که بین الگوهای رفتاری انسان و دیگر جانوران وجود دارد آشکار میکند.
باغ وحش انسانی، فرصتی تازه و ارزنده به نویسنده می دهد تا شباهتهای موجود میان الگوهای رفتاری انسان و حیوان را در وضع خاص انسان یعنی در شرایط اسارت جستجو کند.
اگر بنا است مطالعه ی تطبیقی درباره الگوهای رفتاری انسان و حیوان صورت گیرد ، بیگمان مقایسه این الگوها در اوضاع اسارت بیشترین نتیجه را در بر خواهد داشت زیرا اسارت مبین وضع واقعی انسان امروزی است.
میمون برهنه – که نویسنده انسان را بدان مینامد – با برگزیدن راه شهرنشینی ، خود را در وضعی گرفتار ساخته که از بسیاری جهات با باغ وحش حیوانی قابل مقایسه است.
در میان شکوه و خیره کنندگی باغ وحش انسانی (شهر) ، همان محدودیتها و ویژگی های باغ وحش حیوانی را میتوان مشاهده کرد.
حصارهای خانه ها ، تراکم جمعیت و فشارهای گوناگون فرهنگی و اجتماعی برای یکایک ساکنان باغ وحش عظیم انسانی قفسهای مرئی و نامرئی به وجود می آورد.
فقط سه اثر از موریس به فارسی ترجمه شده است “میمون برهنه ” و ” باغ وحش انسانی” که در سال های ۱۳۴۹ و ۱۳۵۴ منتشر شدند ، و تا سال ۵۷ دوبار هم تجدید چاپ شدند ،ولی دیگر هیچوقت تجدید چاپ نشدند و برای همین بسیار نایابند و همچنین کتاب خواندنی “رفتارشناسی تماس” که اصلا موفق به کسب مجوز انتشار نشد.
کتاب “میمون برهنه” بعد از اصل انواع داروین جنجالی ترین و پرتیراژترین کتاب علمی است ، کتابی که دنیا را تکان داده وفقط سه ماه پس از انتشار به ۱۷ زبان ترجمه شد و تا کنون از این ۲ کتاب دهها میلیون نسخه در جهان بفروش رفته است. “باغ وحش انسانی” به نوعی ادامه ای است بر کتاب “میمون برهنه” که بشدت!خواندنی است .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : دزموند موریس / پرویز پیر
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 4.7 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 335
منبع : takbook

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب خرد بزرگسالی _ رویش دوباره

    دانلود کتاب خرد بزرگسالی _ رویش دوباره ۴٫۰۸/۵ (۸۱٫۵۴%) ۱۳ امتیازs زندگی یک خط مستقیم نیست، زندگی مجموعه ای از چرخه های رشد، بلوغ، پایان و به دنبال آن تولد دوباره است . با این طرز فکر بهتر می توانیم بفهمیم که چرا پایان […]

    دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجین

    دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجین ۳٫۲۹/۵ (۶۵٫۷۱%) ۷ امتیازs هدف اصلی از ترکیب کار طرح‌واره با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجینی که به دنبال مشاوره هستند، نه تنها مفهوم‌سازی سریع و واضح مشکلات بین فردی است […]

    دانلود کتاب اضطراب رقابت ورزشی

    دانلود کتاب اضطراب رقابت ورزشی ۲٫۸۳/۵ (۵۶٫۶۷%) ۶ امتیازs اهمیت کتاب اضطراب به عنوان یک احساس منفی، بر ادراک فرد در مسابقات ورزشی تأثیرمی گذارد، و منجر به کاهش عملکرد می گردد. البته تعداد زیادی از ورزشکاران این نوع اضطراب را تجربه می کنند […]

    دانلود کتاب شما هم میتوانید پولدار شوید

    دانلود کتاب شما هم میتوانید پولدار شوید ۳٫۹۱/۵ (۷۸٫۱۸%) ۱۱ امتیازs با یادگیری راز و رمزهای ذهن، شما هم میتوانید در شغل مورد علاقه خودتان پولدار شوید! کسب ثروتهای میلیاردی با استفاده از قوانین طبیعی و کشف رازهای ذهن اصول مهمی که قبل از […]

    دانلود کتاب خردبزرگسالی _ در مسیر خودسازی

    دانلود کتاب خردبزرگسالی _ در مسیر خودسازی ۳٫۴۵/۵ (۶۹٫۰۹%) ۱۱ امتیازs روزها را با حواس پرتی و طرز فکر بد، از دست ندهید. خودسازی را به روش زندگیتان تبدیل کنید. برای بهبود زندگی خود هیجان زده باشید! آیا آماده اید که سفری شگفت برای […]

    دانلود کتاب یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب

    دانلود کتاب یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آنچه در دفتر ” یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب ” می خوانید : آغاز سخن ۱ – چشمها را باید شست ، طور دیگر باید دید ۲ – لذت […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi