جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دروغ گویی با این ۹ علامت لو می رود

556

بازدید

دروغ گویی با این ۹ علامت لو می رود ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

 

دروغ گویی با این ۹ علامت لو می رود

دروغ گویی با این ۹ علامت لو می رود

دروغ گویی با این ۹ علامت لو می رود/

دروغ گفتن یکی از علل مهم بر خوردن رابطه است. دروغ گفتن دیوار اعتماد و باورها را می شکند و فاصله ای ایجاد می کند که پر کردن آن دشوار است.


اگر در اطراف خود با افرادی مواجه هستید که دروغ گفتن بخشی از زندگی شان شده است هرگز نخواهید با آنها مقابله به مثل کنید چون شما بازنده خواهید بود.

علایم شناسایی یک فرد در حال دروغ گفتن

لورا مک لئود درمانگر و کارشناس می گوید: هنگام دروغ گفتن فرد همه تلاش اش را می کند تا داستانی که تعریف کرده باور کنید. هنگام دروغ گفتن فرد به جزئیاتی مثل زمان دقیق، دکوراسیون خاص مکان، محل حضور و نحوه لباس پوشیدن اشاره می کند و حتی از افرادی حرف می زند که اصلا هیچ ربطی به ماجرا ندارند. اگر احساس کردید فرد مقابل تان بیش از حد لازم اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد و موشکافی می کند احتمالا این شخص در حال دروغ گفتن است.

اگر او را به چالش بکشید، اغلب اوقات حالت دفاعی می گیرد و آزرده خاطر می شود و با سرزنش کردن تان می خواهد احساسات خود را زیر سوال ببرید و آن شخص را در دروغ گفتن بی گناه تلقی کنید.

۱ – دروغ گفتن و خاراندن صورت

دلتان می خواهد یک فرد را هنگام دروغ گفتن فرد تشخیص دهید؟ گاهی هنگام دروغ گفتن صورتش را می خاراند زیرا عصبی شده و جریان خون بیشتری به صورتش راه پیدا کرده و احساس خارش خفیفی در صورت ایجاد شود.

۲ – دروغ گفتن و گرفتن جلوی دهان

موقع دروغ گفتن معمولا جلوی دهان شان را می گیرند، چون بصورت درونی می دانند حرف های درستی نمی زنند. این کار در واقع یک عکی العمل روانشناختی محسوب می شود.

۳ – دروغ گفتن و جمع کردن دست ها

معمولا یک فرد هنگام دروغ گفتن سعی می کند خود را از فردی که با او در حال صحبت است دور کند. این مساله به معنای این است مناطقی را که ممکن است در معرض خطر باشند مثل چشم و دهان از مخاطب دور کند. علاوه بر چشم و دهان، آنها موقع حرف زدن، قسمت پایینی مچ دست، پایین تنه، گردن و بالای سرشان را هم تا حد امکان از فرد مقابل فاصله می دهند.

۴ – دروغ گفتن و تماس چشمی

یکی دیگر از نشانه های یک فرد هنگام دروغ گفتن عدم برقراری تماس و ارتباط چشمی به خاطر احساس شرم است. هیدی مک بین، مشاور و نویسنده حرفه ای در این خصوص به ما می گوید: اگر مشغول صحبت با کسی هستید و متوجه شده اید او به هر جایی به جز چشم های شما نگاه می کند یا از نگاه مستقیم خودداری می کند احتمالا با یک دروغگو سر و کار دارید.

۵ – دروغ گفتن و هیاهو

درست مثل همان موردی که گفتیم دروغگوها حرفهایشان را با جزئیات بیان می کنند، باید اشاره کنیم فرد دروغگو معمولا پر هیاهوست، حرف های بی ربط می زند.

۶ – دروغ گفتن و اعتماد به نفس

صرف نظر از اینکه چه سوالی از طرف مقابلتان می پرسید، داشتن اعتماد به نفس بیش از حد و پاسخ های بدون شک و تردید می تواند نشانه از دروغگویی باشد. احتمالا پیش آمده برای خرید به جایی رفته باشید و فروشنده مدام و با اعتماد به نفس زیاد از اجناس تعریف کند. اگر این اعتماد بنفس بیش از حد باعث ایجاد احساس ناخوشایندی شد رد یک دروغگو را زده اید.

۷ – دروغ گفتن و فرافکنی

اریکا مایلی به عنوان یک مشاور و درمانگر در این خصوص اظهار می کند: وقتی کسی دروغی می گوید و از این دروغ بسیار شرمنده می شود، مسئولیت آن را به گردن شخص دیگری می اندازد.

۸ – دروغ گفتن و درخواست تائید

در بسیاری از موارد، کسانی که می خواهند دیگران را متقاعد کنند که دروغ نمی گویند، طوری عمل می کنند که هر طور شده راضی شوید آنها راست می گویند و بلوف نمی زنند مثلا اگر از کسی بپرسید دیشب کجا بودی؟ و او بگوید: جای خاصی نرفتم. می توانی با دوستم تماس بگیری یا گوشی ام را چک کنی و ببینی که راست می گویم. احتمالا آنقدر که ادعا می کند صادق و راستگو نیست.

منبع : خط سلامت

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi