جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده

621

بازدید

از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده

از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده

بزرگ ترین عیب گوشی آیفون، طول عمر باتری آن است. آیفون یک گوشی پرچمدار است اما با وجود اینکه کارایی و عملکرد بالایی دارد همچنان دارای عیب هایی نیز بوده که مساله باتری مهم ترین آنها به شمار می رود و همیشه جزو دغدغه های کاربران بوده است.اپل تا قبل از آیفون ۱۱ در قسمت باتری ضعیف عمل می کرد اما در این نسخه تا حدودی به موضوع باتری پرداخته است که همین موضوع نیز باعث محبوبیت بیشتر آیفون شد، به طوری که امروزه نیز یکی از مدل های پرطرفدار به شمار می رود.

ناگفته نماند قیمت ایفون ۱۱ در مقایسه با نسخه های جدیدتر بسیار ارزان تر است، بنابراین برخی کاربران به دلیل کمبود بودجه این مدل را انتخاب می کنند. با توجه به اینکه این سری به صورت استوک و کارکرده به فروش می رسد ممکن است باتری اورجینال آن تعویض شده باشد، اما از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است؟ نگران نباشید در ادامه این مقاله تمامی راهکارهای تشخیص تعویض باتری آیفون را به شما خواهیم گفت.

آیا باتری گوشی آیفون تعویض می شود؟

تمامی گوشی های آیفون از باتری لیتیوم یونی استفاده می کنند. باتری های لیتیوم یون در مقایسه با باتری های معمولی طول عمر بیشتری دارند و سریع تر نیز شارژ می شوند، اما با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از باتری دیگر آن کارکرد و کارایی قبلی را نخواهد داشت. گوشی های آیفون دارای باتری غیر قابل تعویض هستند، به این منظور که کاربر نمی تواند آن را خارج کند و برای تعویض باتری گوشی آیفون حتما باید به تعمیرکار مراجعه کند.

عمر باتری به چرخه شارژ بستگی دارد که به مرور زمان کاهش پیدا می کند. یک چرخه باتری با تخلیه کامل آن تا صفر درصد و شارژ کامل ۱۰۰ درصد برابر است که برای یک باتری معمولی ۵۰۰ چرخه در نظر گرفته می شود. شاید تصور کنید که بعد از ۵۰۰ بار شارژ، باتری دیگر قابل استفاده نیست و با توجه به قیمت ایفون ۱۳ یک ضرر سنگین متحمل می شوید. اما باید در نظر داشت که اگر شما چرخه شارژ آیفون را به ۵۰۰ چرخه برسانید تنها ۲۰ درصد از عمر باتری کاهش پیدا می کند، این یعنی در صورت استفاده درست بیش از دو سال طول می کشد تا سلامتی باتری به ۸۰ درصد برسد.

باتری کدام گوشی های آیفون تعویض می شود؟

معمولا بعد از چند سال استفاده از گوشی آیفون میزان سلامتی آن کاهش پیدا می کند و شارژ گوشی سریع تر تخلیه می شود. در این مواقع باید باتری گوشی را تعویض کنید، آیفون استوک معمولا این وضعیت را دارد و باتری اکثر گوشی های استوک با درصد سلامتی بالای باتری موجود در بازار توسط کاربر تعویض شده است. آیفون X و آیفون ۱۱ در حال حاضر به صورت استوک در بازار موجود هستند و باتری تمامی آنها تعویض شده است.

سایر مدل ها همچون ایفون ۱۲ و نسخه های بالاتر که مدل های استوک آنها هنوز وارد بازار نشده دارای باتری اورجینال هستند. البته در این مورد نیز زیاد مطمئن نباشید و ممکن است قبلا باتری آن توسط کاربر تعویض شده باشد که در ادامه به شما روش تشخیص آن را به شما خواهیم گفت.

از کجا بفهمیم باتری آیفون تعویض شده؟

آیفون با باتری جدید و اورجینال یک ویژگی مثبت به شمار می رود اما مشکل اینجا است که با وجود باتری های تقلبی در بازار ممکن است باتری تعویضی فیک باشد. حالا این سوال برای ما پیش می آید که از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده؟ در اینجا قصد داریم تمامی راه کارهای تشخیص تعویض باتری آیفون را به شما بگوییم تا در صورت خرید ایفون جدید به آسانی بتوانید آن را تشخیص داده و یک گوشی سالم خریداری کنید.

تشخیص باتری تعویض شده گوشی آیفون با مشاهده مشخصات باتری

دو راه حل برای فهمیدن اینکه آیا باتری گوشی آیفون تعویض شده یا نه وجود دارد. در قدم اول شما باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید که در این قسمت می توانید از تعویض شدن باتری مطلع شوید، اگر در قسمت باتری و مقابل Battery نوشته Genuine Apple Part را مشاهده کردید، به این منظور است که باتری گوشی با استفاده از قطعات و فرایندهای اصلی خود اپل انجام شده اما اگر باتری فیک باشد نوشته ی Unknown Part را مشاهده خواهید کرد. (مطابق تصاویر زیر)

از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده

اما اگر باتری گوشی شما تعویض نشده باشد هیچ کدام از پیغام های مذکور نمایش داده نمی شوند.

اطلاع از تعویض باتری آیفون با استفاده از نرم افزار ۳uTools

نرم افزار ۳uTools راهکاری دیگر برای اینکه بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است. این نرم افزار در واقع اطلاعات کاملی در مورد گوشی ایفون به شما می دهد که مشخصات باتری از جمله آنها است. برای استفاده از نرم افزار ۳uTools ابتدا آن را بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ نصب کنید و سپس با استفاده از کابل، آیفون را به سیستم وصل کنید. در صورت اتصال صحیح آیفون، ۳uTools مشخصات گوشی را به شما نشان می دهد که با کلیک بر روی گزینه View Verification Report می توانید گزینه های بیشتری را مشاهده کنید.

در ادامه و در صفحه باز شده به شما می گوید که آیا قطعات سخت افزاری تعویض شده یا نه. اگر باتری آیفون تعویض شده باشد در مقابل battery serial number نوشته ی Battery may be changed را با رنگ قرمز مشاهده خواهید کرد، اما اگر باتری تعویض نشده باشد، در این قسمت با رنگ سبز پیغام Normal را نشان می دهد.

از کجا گوشی آیفون نو و استوک بدون باتری تعویضی بخریم؟

ایفون استوک به دلیل قیمت مناسبی که دارد چند سالی است در بازار ایران رونق زیادی پیدا کرده است. ویژگی این سری قیمت مناسب آن است که در صورت پیدا کردن محصول بدون عیب می توانید با صرف هزینه کمتری یک گوشی آیفون در حد نو برای خود داشته باشید. اما مشکل اینجا است که برخی فروشندگان قطعات اصلی را تعویض و قطعات فیک را بر روی گوشی نصب می کنند و در واقع شما یک آیفون عیب دار را تهیه می کنید.

فروشگاه اینترنتی آترین کالا این دغدغه را بر طرف کرده و با ارائه گوشی های استوک بدون عیب خریدی مطمئن را برای شما فراهم می کند. در این فروشگاه همچنین مدل های نو و آکبند آیفون نیز موجود است، اگر بودجه کافی در اختیار دارید و علاقه ای به خرید آیفون استوک ندارید می توانید در میان مدل های آکبند یکی را انتخاب کنید.

منبع : ترفندستان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi