جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۵ فایده خارق العاده نوشیدن آب روی مغز

201

بازدید

5 فایده خارق العاده نوشیدن آب روی مغز

5 فایده خارق العاده نوشیدن آب روی مغز

قرار نیست همه ما خودمان را مجبور به نوشیدن آب به میزان ۸ لیوان یا بیشتر کنیم، چون میزان نیاز افراد مختلف به آب متفاوت است.به گزارش steptohealth، کافیست مطمئن شوید آنقدر آب نوشیده اید که بدن تان هیدراته است و کم آبی بدن به کلیه ها، کبد و یا حتی قلب تان آسیب نمی‌زند.

البته ناگفته نماند که ارتباطی قوی بین نوشیدن آب و حفظ سلامت مغز نیز وجود دارد، چون مغز شما بیشترین نیاز به انرژی را دارد. بهترین راه برای هیدراته ماندن، نوشیدن جرعه‌های کوچک آب در هر ساعت است. با این کار شما می‌توانید شاهد ۵ اتفاق شگفت انگیز در بدن باشید:

بهبود عملکرد مغز

توازن دقیق میان آب و عناصر دیگر بدن، برای بهبود عملکرد مغز ضروری است. نکته‌ای که باید به آن آگاهی داشته باشید، نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب است، چون در این زمان سلول‌های مغز نیاز به هیدراتاسیون دارند.

شما ۷ تا ۹ ساعت را صرف خوابیدن می‌کنید و حتی اگر عرق نکنید، باز هم بدن تان مقادیری آب از دست می‌دهد. در واقع تنفس در خواب منجر به کاهش رطوبت بدن می‌شود. بعد از بیدار شدن از خواب آب و یا میوه‌های آبدار را برای جلوگیری از کم آبی بدن انتخاب کنید.

افزایش تمرکز

کم آبی شدید بدن خود را با سرگیجه یا خشکی شدید پوست نشان می‌دهد و البته یک عارضه دیگر هم دارد و آن از دست دادن چابکی حافظه است.

در این زمان مغز شما به سرعت به محرک‌ها پاسخ نمی‌دهد. در این زمان نوشیدن قهوه یا چای شاید تا حدی کمک کننده باشد، ولی شما نمی‌توانید تمام روز از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید. شما نیاز به نوشیدن جرعه‌های آب هر ۴۵ دقیقه یکبار دارید تا بتوانید به افزایش تمرکزتان کمک کنید.

بهبود خلق و خوی

ممکن است برای شما عجیب باشد که نوشیدن آب کافی با بهبود سلامت روان ارتباط مستقیم دارد. همانطور که شنیدن صدای آب منجر به بهبود خلق وخوی می‌شود، نوشیدن آب نیز با کاهش و دفع سموم از بدن، و از بین رفتن سلول‌های مرده منجر به سلامت روان می‌شود.

نوشیدن آب کافی همچنین باعث تعادل فرایندهای شیمیایی می‌شود که علت راه اندازی مجدد ذهنی هستند.

بهبود کیفیت خواب

حتی اگر فقط نیم لیوان آب، قبل از رفتن به رختخواب بنوشید، به کیفیت خواب شبانه خود کمک زیادی کرده اید. آب جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش اکسیژن رسانی به مغز می‌شود.

بهبود حافظه

کم آبی منجر به عدم تعادل هموستاتیک و به عبارت دیگر شروع یک سری از اختلالات در بدن می‌شود؛ از جمله کاهش حافظه؛ بنابراین برای فعال نگه داشتن حافظه خودنیاز به نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز دارید. زمانی که بدنتان دچار کمبود آب می‌شود، نمی‌توانید درست فکر کنید ضمن این که دچار سردرد نیز می‌شوید.

فرارو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تناسب اندام با انجام چند نکته ساده!!

    تقریبا اغلب خانم‌ها بیشتر از کم‌ کردن وزن، دنبال از دست ندادن تناسب اندام‌ شان هستند. حتی کسانی که با تلاش زیاد، چربی خود را آب می‌کنند بعد از چند ماه دوباره به همان وزن قبلی خود باز‌می‌گردند.

    خوراکیهایی که دندان پزشکان می خورند

    این نکته ثابت شده است که پلاک های دندان منجر به آسیب به مینای دندان و همچنین خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال و تشکیل حفره های دندانی می شوند.

    فست فود خورها بخوانند !

    فست فود خورها بخوانند ! پژوهش ها نشان می دهد خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده خطر افسردگی را افزایش دهد.

    داروهایی که میل جنسی را کاهش می دهند

    عوامل متعددی مانند سبک زندگی، شرایط سلامتی و تأثیرات روانی و همچنین داروها می‌توانند بر میل جنسی افراد تأثیر بگذارند.

    چکاپ کبد

    آزمایش عملکرد کبدی چیست و چه کاربردی دارد؟ تست های عملکرد کبد، آزمایش های خونی هستند که آنزیم های مختلف، پروتئین ها و سایر مواد ساخته شده توسط کبد را اندازه گیری می کنند. این آزمایش ها سلامت کلی کبد شما را بررسی می […]

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن غذا‌هایی که شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارند، می‌توانند ریسک و خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کنند. بدن […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi