جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه

538

بازدید

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه/

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه

شما هم به فکر آموزش کوتاه کردن موی مردانه افتاده‌اید؟ در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و بسیاری خانه‌نشین شده‌اند، آقایان به‌خاطر دسترسی‌نداشتن به آرایشگاه‌های سطح شهر به مشکل برخورده‌اند؛ اما جای نگرانی نیست. کوتاه کردن موی مردان کار چندان پیچیده‌ای نیست و تنها به کمی حوصله و زمان نیاز دارد. با داشتن اطلاعات کافی، خودتان در خانه قادر به انجام این کار خواهید بود (البته با کمک‌گرفتن از یکی از اعضای خانواده).

در ادامه این مطلب، آموزش کوتاه کردن موی مردانه در خانه را می‌خوانید که مرحله به مرحله تا پایان کار همه چیز را به شما یاد می‌دهد. همراه ما باشید.

آموزش کوتاه کردن موی مردانه
بخش اول: روند آماده‌شدن برای اصلاح مو مردانه
۱. مشخص‌کردن مدل موی موردنظر

پیش از آنکه کار اصلاح مو را شروع کنید، باید از کسی که زیردست‌تان است چند سؤال بپرسید: می‌خواهد موهایش چقدر کوتاه شوند؟

قسمت‌های مختلف موهایش پس از اصلاح تا چه حد با یکدیگر یکدست باشند؟ چه مدل مویی را مدنظر دارد؟ شاید فقط بخواهد کمی نوک موهایش کوتاه شود و مرتب‌شان کند؛ از سوی دیگر، ممکن است بخواهد موهایش را کاملا کوتاه کنید.

به هر عنوان، مهم این است که قبل از شروع به اصلاح مو سؤال‌های ضروری را از او بپرسید و به‌خوبی متوجه منظورش بشوید.

اگر از همان ابتدا واضح و شفاف با یکدیگر صحبت کنید، در پایان سوءتفاهمی پیش نخواهد آمد. یکی از نکات مهم در کوتاه کردن موی مردانه تعامل‌داشتن با کسی است که موهایش را کوتاه می‌کنید، تعاملی که در تمامی طول کار باید حفظ شود.

دو نکته زیر را مد نظر داشته باشید و در شروع کار رعایت کنید:

برای کوتاه کردن موی مردانه باید سر را به ۷ قسمت تقسیم کنید: روی سر، چپ، راست، پشت سر، موهای قسمت جلویی گوش سمت چپ، موهای قسمت جلویی گوش سمت راست و موهای روی پیشانی (که پس از شانه‌کردن حالت چتری پیدا می‌کنند).

به این شکل می‌تواند به شما بگوید کوتاهی مدنظرش برای هریک از این قسمت‌ها چقدر است.

در حین اصلاح مو هم با یکدیگر صحبت کنید. نظرش را راجع‌ به کارتان بپرسید. آینه‌ای پشت سرش (و در سایر قسمت‌هایی که در دیدرسش نیست) نگه دارید و اجازه دهید ناظر کارتان باشد.

چند وقت یک‌ بار از او سؤال کنید که کوتاهی قسمت‌های مختلف کافی است یا باید بیشتر شود.

۲. انتخاب مدل موی مردانه با توجه به فرم صورت و میزان پرپشت یا کم‌پشت بودن موهای سر

اصلاح مدل مو مردانه گاهی پیچیده می‌شود؛ مثلا کسی‌که موهای روی سرش خالی و کم‌پشت شده است، ممکن است از شما بخواهد موهایش را شبیه به مدل موی بازیگر موردعلاقه‌اش درست کنید؛

اما در پایان، ظاهر ناخوشایندی پیدا کند و از خواسته‌اش پشیمان شود.

در نظر داشته باشید که مدل‌های موی امروزی‌تر بهترین انتخاب برای کسانی است که موهای پرپشت دارند. برای کسانی که موهایشان کم‌پشت است، بهتر است به همان مدل‌های ساده و قدیمی‌تر اکتفا کنید.

۳. گذاشتن زمان کافی برای کوتاه کردن مو

یکی دیگر از نکات مهمی که در آموزش کوتاه کردن موی مردانه باید یاد بگیرید، تخمین زمان کافی برای اصلاح موها است، به‌ویژه اگر کم‌تجربه باشید. هنگام اصلاح‌کردن موها اصلا نباید عجله کنید.

همچنین پیش از شروع به کار، از خوردن نوشیدنی‌های محرک (نوشیدنی های انرژی زا و…) و داروهایی که باعث لرزش دست یا عدم تمرکز می‌شوند خودداری کنید.

۴. مهیاکردن تمامی آنچه برای اصلاح مورد نیاز است

ابزار و سایر موارد موردنیاز برای اصلاح مو نیز از دیگر نکات مهم در کوتاه کردن موی مردانه است. برای اصلاح کردن مو به صندلی محکمی نیاز دارید که در حین کار تکان نخورد.

ارتفاع آن هم باید به‌شکلی باشد که دست‌تان به‌راحتی به سر شخص موردنظر برسد.

با حوله، ملافه یا روپوش‌های مخصوص آرایشگاهی، بدن فرد را بپوشانید تا بعدا تمیزکاری ساده‌تر شود. با سنجاق یا چیزی شبیه به آن روپوش موردنظر را دور گردن محکم ببندید. همچنین توصیه می‌شود گردن را با نوار مخصوص دور گردن (رول گردن) بپوشانید.

نکته مهم دیگر انتخاب مکان اصلاح‌کردن مو است. بهترین انتخاب سرویس‌بهداشتی یا آشپزخانه است که معمولا جنس کف‌شان از سرامیک، سنگ یا کفپوش است.

موها را روی فرش و موکت کوتاه نکنید. جمع‌کردن موها از روی فرش یا موکت بسیار دشوار است.
ابزار مهم دیگری که نیاز خواهید داشت یک عدد قیچی بسیار تیز و باکیفیت است. سعی کنید از قیچی‌های مخصوص آرایشگری استفاده کنید.

قیچی‌های خیاطی و کاغذ نتیجه مطلوب را به دنبال نخواهند داشت.

۵. شستن و تمیزکردن موها پیش از اصلاح

پیش از اصلاح، لازم است موها را خوب بشویید و تمیز کنید. اگر می‌خواهید از ماشین استفاده کنید، باید موها را کاملا خشک کنید. درصورت استفاده از قیچی، بهترین حالت این است که موها کمی نم‌دار شوند (با استفاده از اسپری).

خیس‌بودن بیش‌ازاندازه موها اصلاح‌کردن‌شان را دشوار می‌کند. پیش از شروع به کار، موها را با حوله خشک کنید.

۶. بازکردن گره موها با استفاده از شانه

شانه‌کردن هم باعث بازشدن گره موها می‌شود و هم خودتان درک بهتری از این پیدا می‌کنید که کار اصلاح را از کجا شروع کنید و چطور این کار را انجام دهید.

می‌توانید موهای روی سر را به‌ سمت راست یا عقب شانه کنید.
بهترین کار این است که موها را در جهت حالت طبیعی خودشان شانه کنید. منظور از حالت طبیعی حالتی است که موها پس از شستن و خشک‌شدن به‌خودی‌خود پیدا می‌کنند.

بخش دوم: آموزش اصلاح موی سر مردانه با ماشین

۱. انتخاب شانه مورداستفاده بر روی ماشین اصلاح

بهترین راهکار برای کوتاه‌کردن موهای قسمت‌های کناری و پشت سر، استفاده از ماشین اصلاح است. همچنین، با استفاده از ماشین اصلاح می‌توانید موها را کامل و یکدست کوتاه کنید.

همان‌طور که می‌دانید، به‌طورکلی شش عدد شانه با اندازه‌های مختلف وجود دارند که بر روی ماشین اصلاح سوار می‌شوند.

پیش از هر چیز باید باتوجه‌به مدل مویی که در ذهن دارید، شانه را انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

اگر نمی‌خواهید موها را خیلی کوتاه کنید، از شانه شماره شش استفاده کنید؛
از شانه‌های سه یا چهار برای کوتاه‌کردن معمولی یا کلاسیک موها استفاده کنید؛
اگر می‌خواهید کناره‌ها و پشت سر را سفید کنید، از شانه شماره دو استفاده کنید. شانه شماره یک موها را از مورد قبلی سفیدتر می‌کند.

در نظر داشته باشید که اصلاح با شانه‌های شماره یک یا دو (شماره‌های کم) کار ساده‌ای نیست و کمی مهارت می‌خواهد. بنابراین اگر کم‌تجربه هستید، بهتر است از انتخاب مدل‌های موی نیازمند این شانه‌ها خودداری کنید.

۲. روش نگه‌داشتن ماشین اصلاح در دست

ماشین اصلاح را محکم بین انگشتان شست و دو انگشت ابتدایی (انگشت اشاره و انگشت میانی) نگه دارید؛ اما خیلی فشار وارد نکنید و اجازه دهید ماشین در دستتان راحت باشد.

۳. شروع اصلاح مو با ماشین از قسمت پایینی گردن

تیغه ماشین اصلاح را روی قسمت پایینی گردن بگذارید و کار اصلاح را شروع کنید. ماشین را از پایین تقریبا تا قسمت میانی سر بالا ببرید.

دوباره همین کار را تکرار کنید و لایه‌ای دیگر از موها را هم به همین صورت کوتاه کنید. زمانی که تمامی موهای قسمت پشت سر را تا میانه‌های سر با ماشین کوتاه کردید، خطی مشاهده خواهید کرد.

دنبال همین خط را بگیرید و موهای قسمت‌های کناری را هم دقیقا تا همین خط کوتاه کنید.

در نظر داشته باشید که به‌هنگام استفاده از ماشین اصلاح در این مرحله باید آن را فقط و فقط از پایین به بالا، در جهت مخالف رویش موها بکشید. از کشیدن ماشین با زاویه‌های مختلف و چرخاندن آن روی سر خودداری کنید.

موهای اطراف گوش‌ها را به‌دقت کوتاه کنید. موهای روی سر را فعلا کاری نداشته باشید. برای کوتاه‌کردن آنها از قیچی استفاده می‌شود.

۴. کوتاه‌کردن موهای زائد از خط موی پشت سر

پس از آنکه موهای پشت سر را در مرحله قبل کوتاه کردید، خطی در قسمت میانی سر به وجود خواهد آمد. در این مرحله قصد داریم خط به‌وجودآمده را به همین شکل نگه داریم و فقط موهای زائد آن را کوتاه کنیم.

برای این کار باید ماشین اصلاح را وارونه در دست بگیرید و به‌صورت عمودی تیغه آن را روی خط موردنظر بگذارید؛ سپس ماشین را اندکی به‌سمت پایین بکشید.

در حین انجام این کار، از فرد بخواهید به پایین نگاه کند تا بتوانید دقیق و درست خط موها را اصلاح کنید.

پس از پایان کار، از او بخواهید سرش را بالا بگیرد؛ سپس کمی عقب‌تر بایستید و خط مو را بررسی کنید که یکدست درآمده باشد.

۵. اصلاح‌کردن خط موی کناره‌ها

اصلاح‌کردن خط موی کناره‌ها در مقایسه با پشت سر کمی دشوارتر است و مهارت بیشتری می‌خواهد؛ اما در حالت معمول، هدف این است که خط مو را تا جای ممکن بالاتر ببرید و از گوش‌ها فاصله دهید.

برای این کار، لازم است ماشین اصلاح را به پهلو در دستتان بگیرید و لبه تیغه آن را از عقب به جلو بکشید. سعی کنید تیغه را کمی زاویه‌دار روی موها بکشید تا به‌مرور خط مو محو شود و خیلی به چشم نیاید.

۶. محوکردن خط ایجادشده روی موهای قسمت‌های پشتی و کناره‌های سر

خیلی‌ها دوست ندارند خط مو در این قسمت‌ها کاملا مشخص باشد و به چشم بیاید؛ به همین خاطر، محو کردن این خطوط در کوتاه کردن موی مردانه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. برای این کار می‌توانید این روش را دنبال کنید:

فرض کنید در مرحله سوم از شانه شماره دو استفاده کرده‌ایم و با استفاده از آن، تقریبا تا قسمت‌های میانی سر را کوتاه کرده‌ایم و خطی به وجود آورده‌ایم.

برای محوکردن خط باید شانه شماره دو را از روی ماشین بردارید و یک شماره بزرگ‌تر یعنی شماره سه را جایگزین آن کنید.

تیغه ماشین را روی خط موهای پشت سر بگذارید و تا کمی بالاتر را کوتاه کنید. دنباله خط را بگیرید و همین کار را در کناره‌ها هم تکرار کنید. حالا دو خط روی قسمت پشتی و کناره‌های موها ایجاد خواهد شد.

درنهایت کافی است دوباره شانه قبلی با شماره کمتر (در این مثال، شماره دو) را روی ماشین سوار کنید و با فشاردادن دسته کنار ماشین اصلاح (که شماره آن را به ۲٫۵ تغییر خواهد داد)، بین دو خط را کوتاه کنید. پس از آن، شانه شماره چهار را روی ماشین سوار کنید و از خط ایجادشده با شماره سه تا بالای سر را کوتاه کنید و دقیقا آنچه را که برای مورد قبلی ذکر شد تکرار کنید تا آن خط هم محو شود.

بخش سوم: آموزش کوتاهی مو مردانه با قیچی

در این بخش از مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چطور با قیچی موهای روی سر را به‌شکل مناسب و اصولی کوتاه کنید. برای این کار مراحلی را که در ادامه توضیح می‌دهیم به‌ترتیب دنبال کنید.

۱. نم‌دارکردن موها و شانه‌زدن آنها به‌سمت جلو

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه

آموزش گام به گام کوتاه کردن موی آقایان در خانه

با استفاده از اسپری، کمی موها را نم‌دار کنید. سپس موها را به‌سمت جلو شانه بزنید و خطی فرضی را درست در مرکز سر در ذهن‌تان مجسم کنید:

خطی که تقریبا بین چشمان قرار می‌گیرد و موهای روی سر را به دو نیمه در سمت‌های چپ و راست تقسیم می‌کند. برای جداکردن این دو نیمه می‌توانید از گیره مو هم استفاده کنید.

۲. اصلاح‌کردن موهای روی سر با قیچی

در امتداد خط فرضی میانه سر و از عقب به جلو، کار اصلاح‌کردن موها را شروع کنید. چیزی حدود ۱۳ میلی‌متر از موها را با شانه بالا بیاورید.

حالا موهایی را که بالا آورده‌اید بین دو انگشت میانی و اشاره‌تان نگه دارید. بسته به میزان کوتاهی مدنظرتان انگشتان را بالا بیاورید.

هرچه ارتفاع موی بیرون‌مانده از بین دو انگشت بیشتر باشد، موها کوتاه‌تر خواهند شد. برای آنکه موها را یکدست کوتاه کنید، باید قیچی را کمی زاویه‌دار در دست بگیرید. اگر قیچی را صاف بگیرید، موها یکدست نخواهند شد.

مراقب باشید که با تمامی تیغه قیچی به‌یک‌باره میزان قابل‌توجهی از موها را کوتاه نکنید. به همین خاطر است که توصیه شد قیچی را کمی زاویه‌دار در دست نگه دارید و آن را به‌صورت افقی نگیرید.

کارتان را به‌آرامی و با حوصله پیش ببرید. اگر نگران هستید کارتان خوب از آب در نیاید، طی هر بار بالاگرفتن موها، قسمت اندکی از آنها را کوتاه کنید. اگر لازم باشد، بعدا هم می‌توانید کوتاهی موها را بیشتر کنید.

اگر می‌خواهید کناره‌های موی قسمت روی سر یکدست باشند، قیچی را برای مدتی به‌صورت عمودی در دست بگیرید و به‌آرامی موهای نزدیک به قسمت‌های کناری و پشت سر را کوتاه کنید.

۳. ادامه اصلاح موهای روی سر

وقتی اولین لایه از موها را در امتداد خط میانی سر کوتاه کردید و به انتهای خط رسیدید، موها را به سمت جلو شانه کنید و این بار، از قسمت جلویی شروع به کوتاه‌کردن موها کنید و به عقب برگردید.

اگر با دقت نگاه کنید، خواهید دید که قسمتی که قبل از این کوتاه کردید، در مقایسه با سایر قسمت‌های موی سر ارتفاع کمتری دارد.

در ادامه و به‌هنگام کوتاه‌کردن سایر قسمت‌های مو، از آن قسمت ابتدایی به‌عنوان معیار استفاده کنید و دیگر قسمت‌ها را هم‌اندازه با آن کوتاه کنید (با گرفتن موهای قسمت ابتدایی بین دو انگشت و بالاکشیدن آنها).

۴. مجسم‌کردن خط فرضی دیگری روی سر

کنار همان خط میانی، خط فرضی دیگری در ذهن‌تان مجسم کنید و در امتداد آن، از عقب به جلو شروع به کوتاه کردن موها کنید (دقیقا مثل مرحله قبل)؛ بعد از آن هم از جلو به عقب، کار را تکرار کنید.

از موهایی که برای بار اول کوتاه می‌کنید به‌عنوان معیار استفاده کنید و اجازه ندهید سایر قسمت‌ها بلندتر یا کوتاه‌تر از آنها شوند.

۵. کوتاه‌کردن چتری موها

وقتی کار اصلاح‌کردن موهای روی سر در امتداد خط‌های فرضی، از عقب به جلو و برعکس به پایان رسید، جلوی موها را روی پیشانی شانه بزنید.

از فرد بپرسید می‌خواهد موهای این قسمت چقدر کوتاه شوند؛ سپس قیچی را به‌صورت عمودی در دست بگیرید و با نوک آن تکه‌های کوچکی از موهای روی پیشانی را کوتاه کنید.

اگر می‌خواهید با سایر قسمت‌ها یکدستی بیشتری داشته باشد، اندکی به قیچی زاویه بدهید.

خیلی مراقب باشید. قانونی طلایی هست که می‌گوید: «وقتی کوتاه شد، دیگر راه برگشتی نیست.». اگر موها بلند باشند، می‌توانید کوتاه‌شان کنید، اما مویی را که کوتاه کرده‌اید نمی‌توانید سر جایش برگردانید.

بنابراین مراقب باشید که کدام قسمت‌ها را کوتاه می‌کنید و یک‌دفعه، حجم زیادی از موها را کوتاه نکنید.

هنگام کوتاه‌کردن موهای روی پیشانی حتما آنها را نم‌دار کنید؛ چون موهای خشک در حین اصلاح بعضا به سایر قسمت‌ها می‌چسبند و ممکن است کارتان را دشوار کنند.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که موهای نم‌دار بلندتر هستند و اساسا، وقتی موها خشک می‌شوند، طول کمتری پیدا می‌کنند (موی فر پس از خشک‌شدن تا ۱۰٫۲ سانتی‌متر و موی صاف تا ۳٫۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر می‌شود.). این نکته را هنگام کوتاه‌کردن باید در نظر داشته باشید.

بخش پایانی: یکدست‌کردن کناره‌های موی سر و کارهای نهایی

۱. هم‌ترازکردن لبه‌های موهای قسمت رویی با پشت و کناره‌های سر، و محوکردن خط‌ها

خط به‌جامانده از اصلاح با ماشین و خط به‌جامانده از اصلاح با قیچی در یک نقطه به هم می‌رسند. دقیقا از این خط با شانه موها را بلند کنید و رو به‌ بیرون بکشید (از شانه‌ای استفاده کنید که دندانه‌هایش نزدیک به هم باشند و حداقل چهل دندانه داشته باشد.

شانه‌های بزرگ برای این کار مناسب نیستند). سپس با استفاده از قیچی، مویی را که از شانه بیرون زده است اصلاح کنید؛ بین یک‌چهارم تا یک‌هشتم مویی را که از شانه بیرون زده است کوتاه کنید.

کوتاه‌کردن زیاد از حد موها ظاهر ناخوشایندی به آنها می‌دهد. به این صورت، خطوطی را که قسمت‌های کناری و پشت سر را از روی آن جدا می‌کنند، محو خواهید کرد.

در اصطلاح آرایشگری، از این تکنیک با نام «قیچی روی شانه» یاد می‌شود. این تکنیک را بر روی تمامی قسمت‌های دور سر پیاده کنید.

این نکته را هم فراموش نکنید که قیچی مورداستفاده برای این کار باید خیلی تیز باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

در این مرحله شانه را طوری نگه دارید که دندانه‌های آن به‌سمت بالا قرار بگیرند. دندانه‌های شانه نباید به‌سمت شما یا در جهت مخالف آن قرار گرفته باشند.

۲. اصلاح‌کردن پایین گردن و قسمت جلویی گوش

برای این منظور می‌توانید از ماشین بدون شانه یا تیغ استفاده کنید. در کنار دو قسمت یادشده (پایین گردن و قسمت جلویی گوش) موهای اطراف گوش را هم باید در پایان اصلاح کنید.

هرازچندگاهی کمی عقب‌تر بروید و به سر فرد موردنظر نگاه کنید تا مطمئن شوید اصلاحتان یکدست بوده است و جایی بالا و پایین نشده است.

در نظر داشته باشید که تیغ یا ماشین را در این مرحله باید از بالا به پایین بکشید؛ وگرنه ممکن است به داخل موها برود و کار را خراب کند.

برای کوتاه‌کردن یا زدن ریش‌ها هم می‌توانید از تیغ یا ماشین بدون شانه استفاده کنید. با سوارکردن شانه روی ماشین می‌توانید ریش‌ها را به‌ اندازه دلخواه کوتاه کنید.

حتی می‌توانید با قیچی فقط تارهای ریشی را که خیلی بلند شده‌اند کوتاه کنید و به این صورت ظاهرشان را مرتب کنید.

وقتی کار اصلاح‌کردن موهای روی سر در امتداد خط‌های فرضی، از عقب به جلو و برعکس به پایان رسید، جلوی موها را روی پیشانی شانه بزنید.

از فرد بپرسید می‌خواهد موهای این قسمت چقدر کوتاه شوند؛ سپس قیچی را به‌صورت عمودی در دست بگیرید و با نوک آن تکه‌های کوچکی از موهای روی پیشانی را کوتاه کنید.

اگر می‌خواهید با سایر قسمت‌ها یکدستی بیشتری داشته باشد، اندکی به قیچی زاویه بدهید.

خیلی مراقب باشید. قانونی طلایی هست که می‌گوید: «وقتی کوتاه شد، دیگر راه برگشتی نیست.».

اگر موها بلند باشند، می‌توانید کوتاه‌شان کنید، اما مویی را که کوتاه کرده‌اید نمی‌توانید سر جایش برگردانید. بنابراین مراقب باشید که کدام قسمت‌ها را کوتاه می‌کنید و یک‌دفعه، حجم زیادی از موها را کوتاه نکنید.

هنگام کوتاه‌کردن موهای روی پیشانی حتما آنها را نم‌دار کنید؛ چون موهای خشک در حین اصلاح بعضا به سایر قسمت‌ها می‌چسبند و ممکن است کارتان را دشوار کنند.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که موهای نم‌دار بلندتر هستند و اساسا، وقتی موها خشک می‌شوند، طول کمتری پیدا می‌کنند (موی فر پس از خشک‌شدن تا ۱۰٫۲ سانتی‌متر و موی صاف تا ۳٫۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر می‌شود.). این نکته را هنگام کوتاه‌کردن باید در نظر داشته باشید.

بخش پایانی: یکدست‌کردن کناره‌های موی سر و کارهای نهایی

۱. هم‌ترازکردن لبه‌های موهای قسمت رویی با پشت و کناره‌های سر، و محوکردن خط‌ها

محوکردن خط‌های موی سر در آموزش کوتاه کردن موی مردانه

خط به‌جامانده از اصلاح با ماشین و خط به‌جامانده از اصلاح با قیچی در یک نقطه به هم می‌رسند. دقیقا از این خط با شانه موها را بلند کنید و رو به‌ بیرون بکشید (از شانه‌ای استفاده کنید که دندانه‌هایش نزدیک به هم باشند و حداقل چهل دندانه داشته باشد.

شانه‌های بزرگ برای این کار مناسب نیستند). سپس با استفاده از قیچی، مویی را که از شانه بیرون زده است اصلاح کنید؛ بین یک‌چهارم تا یک‌هشتم مویی را که از شانه بیرون زده است کوتاه کنید.

کوتاه‌کردن زیاد از حد موها ظاهر ناخوشایندی به آنها می‌دهد. به این صورت، خطوطی را که قسمت‌های کناری و پشت سر را از روی آن جدا می‌کنند، محو خواهید کرد.

در اصطلاح آرایشگری، از این تکنیک با نام «قیچی روی شانه» یاد می‌شود. این تکنیک را بر روی تمامی قسمت‌های دور سر پیاده کنید.

این نکته را هم فراموش نکنید که قیچی مورداستفاده برای این کار باید خیلی تیز باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

در این مرحله شانه را طوری نگه دارید که دندانه‌های آن به‌سمت بالا قرار بگیرند. دندانه‌های شانه نباید به‌سمت شما یا در جهت مخالف آن قرار گرفته باشند.

۲. اصلاح‌کردن پایین گردن و قسمت جلویی گوش

برای این منظور می‌توانید از ماشین بدون شانه یا تیغ استفاده کنید. در کنار دو قسمت یادشده (پایین گردن و قسمت جلویی گوش) موهای اطراف گوش را هم باید در پایان اصلاح کنید.

هرازچندگاهی کمی عقب‌تر بروید و به سر فرد موردنظر نگاه کنید تا مطمئن شوید اصلاحتان یکدست بوده است و جایی بالا و پایین نشده است.

در نظر داشته باشید که تیغ یا ماشین را در این مرحله باید از بالا به پایین بکشید؛ وگرنه ممکن است به داخل موها برود و کار را خراب کند.

برای کوتاه‌کردن یا زدن ریش‌ها هم می‌توانید از تیغ یا ماشین بدون شانه استفاده کنید. با سوارکردن شانه روی ماشین می‌توانید ریش‌ها را به‌ اندازه دلخواه کوتاه کنید.

حتی می‌توانید با قیچی فقط تارهای ریشی را که خیلی بلند شده‌اند کوتاه کنید و به این صورت ظاهرشان را مرتب کنید.

۳. شانه‌کردن موها پس از پایان روند اصلاح

در پایان کار، موها را شانه کنید و ببینید جایی را از قلم نینداخته باشید. اگر قسمت کوچکی از موها با سایر قسمت‌ها همخوانی نداشت، به‌آهستگی و با دقت، کمی آن را با قیچی یا ماشین کوتاه‌تر کنید.

آینه‌ای در اطراف سر فرد موردنظر بگیرید و اجازه دهید تمامی قسمت‌های سرش را ببیند و نظرش را جویا شوید. اگر لازم بود، می‌توانید موها را بیشتر کوتاه کنید.

۴. شست‌وشوی موها و حالت‌دادن به آنها

موهای سر فرد را خوب بشویید و خشک کنید. با گرفتن سشوار بر روی گردنش، موهای زائد را از روی آن پاک کنید. در صورت نیاز، از محصولات حالت‌دهنده استفاده کنید.

نکات و توصیه‌های پایانی

ماشین‌های اصلاح، برخلاف قیچی، بهترین کارایی را زمانی دارند که موها کاملا خشک باشند، به‌ویژه وقتی قصد محوکردن خطوط روی سر را داشته باشید.

در حین کوتاه کردن موی مردانه، هرازچندگاهی دست نگه دارید، کمی عقب‌تر بروید و روند کارتان را زیر نظر بگیرید. به این صورت، اگر قسمتی از موها یکدست نشده باشد یا چیزی را از قلم انداخته باشید، متوجه آن خواهید شد.

برای محوکردن خطوط کناره‌های سر در مرحله پایانی، به‌جای تکنیک قیچی روی شانه، می‌توانید از تکنیک ماشین روی شانه هم استفاده کنید (تکنیک دقیقا به همان صورت انجام می‌گیرد، با این تفاوت که به‌جای قیچی از شانه استفاده می‌شود).

در نظر داشته باشید که برای این کار باید یکی از شانه‌های بزرگ را روی ماشین اصلاح سوار کنید.
به‌هنگام کوتاه‌کردن موها با ماشین به یک بار کشیدن آن روی سر اکتفا نکنید. این کار را چند بار انجام دهید تا تمامی موهای یک قسمت بخصوص یکدست و کامل کوتاه شوند.

پیش از هر بار کشیدن ماشین، موهای قسمت موردنظرتان را شانه کنید (بعد از آن شانه را از سر راه ماشین بردارید)؛
برخی از شماره‌های بیشتر شانه‌های ماشین اصلاح، موها را نهایتا تا ۳ سانتی‌متر کوتاه می‌کنند و نه بیشتر. استفاده از این شانه‌ها توصیه نمی‌شود.

ماشین‌های اصلاح با فشاری که ایجاد می‌کنند، موهای سر را به داخل می‌کشند و کوتاه می‌کنند. شانه‌های با شماره‌های بیشتر امکان ایجاد فشار موردنظر را ندارند و بخش زیادی از موها کوتاه‌نشده باقی می‌ماند.

منبع : چطور

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چطور یک مرد خوش تیپ باشیم؟

    چطور یک مرد خوش تیپ باشیم؟ ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۳ امتیازs ظاهر شما نقش مهمی در تاثیر بر روی دیگران از جمله همکاران، رئیستان و دوستانتان دارد. در اینجا نکاتی را برای شما ذکر می کنیم که با کمک آنها می توانید در محیط کار […]

    اشتباهات در چیدمان مبلمان

    ۱ – چسباندن‎ مبلمان به دیوار یکی از اشتباهات در چیدن مبلمان تان است اتاق‎ها ممکن است زمانی که مبلمان به دیوار چسبیده می شوند، بزرگتر دیده شوند، ولی اگر متوجه شدید برای صحبت کردن با آن طرف اتاق باید فریاد بزنید شاید وقت […]

    درباره “جراحی افزایش قد ” چه می دانید ؟

    درباره “جراحی افزایش قد ” چه می دانید ؟ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز یکی از جدیدترین انواع جراحی زیبایی را می توان جراحی افزایش قد دانست. در طول این عمل، با استفاده از تکنیک های مدرن به طول قد فرد افزوده می شود.

    اصول ست کردن شال و مانتو

    اصول ست کردن شال و مانتو/ تناسب رنگ در لباس پوشیدن یکی از مهم ترین اصول آراستگی است. از طرفی مانتو و روسری یا شال از اصلی‌ ترین لباس‌ های خانم‌ ها به شمار می‌ آید که رعایت تناسب رنگ و هماهنگ کردن درست […]

    آموزش ساخت ماسک مو خانگی

    آموزش ساخت ماسک مو خانگی ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز داشتن موهای خوش حالت، پر پشت، براق و بلند رویا نیست و شما می توانید علاوه بر تغذیه درست، با ساخت ماسک‌‎ مو هایی که سبب تقویت هر چه بیشتر موها می شوند، به زیبایی […]

    شناخت فرآورده‌های مراقبت‌ کننده از موها

    شناخت فرآورده‌های مراقبت‌ کننده از موها ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز آشنایی با فراورده‌های مختلفی که برای مراقبت و بهداشت موها در بازار موجود است، می‌تواند به استفاده مناسب از آنها کمک کند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi