جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب مؤلفه های شعر سپید

2,852

بازدید

دانلود کتاب مؤلفه های شعر سپید ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۷ امتیازs
دانلود کتاب مؤلفه های شعر سپید

دانلود کتاب مؤلفه های شعر سپید

مقدمه کتاب « مؤلفه های شعر سپید » :
در ابتدا قبل از هر چیزی باید به پویایی زبان و تحولات زبان اشاره کنم . همین طور زمان که از اهمیت بالایی برخوردار است . شعر هم از این موضوع مستثنی نیست . در کتاب حاضر سعی شده سادگی و روانی آن مدنظر قرار گیرد .
زمانی که نیما با جسارت ادبیات را از حصار وزن رها ساخت قالب نیمایی مظلوم واقع شد . شعر فارسی از شعر نیمایی هم فراتر رفت و به سمت بی وزنی رفت .

چنانچه تبلورش را در ” شاملو ” دیدیم . این بار شعر سپید به دلیل پویایی زبان به سمت جلو حرکت کرده . اما شعر کلاسیک ما جایگاه خودش را دارد .

اما چرا ” مؤلفه های شعر سپید ” ؟ همان طور که از اسمش پیداست به عنوان یک قالب شعری با آن برخورد می کنیم . چرا که مختصات یک جزء از کل می تواند مختصات همان کل هم باشد .

از متن کتاب :
آینده آسمان تاریک بود
و تکلیف ابرها را
کبریت هیچ صاعقه ای روشن نمی کرد
عمود شب
در گلوی افق
فرو می رفت
و حنجره ای
برای فردای رسالت
صیقل می خورد
ستاره ها
یک یک
– سرخ –
سوسو زدند
و با سه شعله
گلوگاه راه شیری شکافت
و آرام آرام
از کارگاه پلکی روشن تراش
سرنوشت مجهول آسمان
آفتابی شد …
هنوز
تقدیر کهکشان های ناملموس
برمدار
خون دنباله دار تو
احساس می شود !

به نشانه ها توجه بفرمائید . افق ، شب ، ستاره ، راه شیری ، آسمان ، آفتابی ، کهکشان ، مدار ، دنباله دار . در این مبحث نمی خواهیم زیبایی های دیگر این شعر را واکاوی کنیم .

صرفا بحث نشانه ها را بررسی می کنیم . در یک شعر آیینی که در فرهنگ ما به آسمانی بودن معروف است . 

این کتاب را مولف آن با اطلاع و پذیرش قوانین سایت به takbook اهدا نموده اند .

برای دانلود کتاب مؤلفه های شعر سپید ؛ به لینک زیر بروید .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : مصطفی قلندرزاده
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 1.1 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 31
منبع : www.takbook.com

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صورتی تر از …

    دانلود کتاب صورتی تر از … ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs فهرست کتاب شعر صورتی تر از … جام جهانی / ۹ جمعه / ۱۰ دموکرات / ۱۱ سقوط ۱ / ۱۲ سقوط ۲ / ۱۳ تنوعطلب / ۱۴ دمدمی / ۱۵

    دانلود کتاب رودهای نورانی

    دانلود کتاب رودهای نورانی ۴٫۱۲/۵ (۸۲٫۳۵%) ۱۷ امتیازs نگارنده کلمات این کتاب را سالیانیست که می شناسم و درگیر نگاه نرم و لبریزش به پدیده ها هستم. حسین طالبی بازتاب آن چکامه ایست که نگاشت” عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست”.

    دانلود کتاب شوق مهدوی

    دانلود کتاب شوق مهدوی ۴٫۲۰/۵ (۸۴٫۰۰%) ۱۵ امتیازs فیض کاشانی، تحصیلاتش را در کاشان آغاز کرد، او در ۲۰ سالگی برای ادامه تحصیلات به اصفهان رفت. پس از آن دو سال در شیراز نزد سید ماجد بحرانی شاگردی کرد.

    دانلود کتاب تو به اندازه ی گلهای جهان زیبایی

    دانلود کتاب تو به اندازه ی گلهای جهان زیبایی ۴٫۵۶/۵ (۹۱٫۱۱%) ۹ امتیازs آنچه در کتاب شعر ” تو به اندازه ی گل های جهان زیبایی ” خواهید خواند : طول موی سرت حوای سرتق تقلید قناری تردید شمردن پای مقلد عینک

    دانلود کتاب شاهنامه آخر زمان

    دانلود کتاب شاهنامه آخر زمان ۴٫۷۵/۵ (۹۵٫۰۰%) ۱۲ امتیازs معرفی کتاب ” شاهنامه آخر زمان ” : در وهلۀ اول وضعیت جهان امروزی و ایران و مسلمانان را، با همه تغییرات زیستی و سیاسی و اخلاقی و معیشتی مردمانش، به زبانی شاعرانه به تصویر […]

    دانلود کتاب از دهر چه می جویی ؟

    دانلود کتاب از دهر چه می جویی ؟ ۴٫۱۷/۵ (۸۳٫۳۳%) ۶ امتیازs فهرست کتاب ” از دهر چه می جویی ؟ ” ( جستارهایی شاعرانه پیرامون مرگ ) □ نخست □ مرگی دیگر □ قهرمانانه گرد قمر مرگ بگرد! جستاری در قهرمانمرگی □ جستاری […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi