جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب کاریکاتور

3,753

بازدید

دانلود کتاب کاریکاتور ۴٫۸۰/۵ (۹۶٫۰۰%) ۱۵ امتیازs
دانلود کتاب کاریکاتور

دانلود کتاب کاریکاتور

کاریکاتور (از فرانسوی: caricature‎) نوعی نقاشی است که سوژهٔ دلخواه را به صورت مضحک و خنده آوری ترسیم می‌کند.

واژهٔ کاریکاتور از فعل کاریکاره ایتالیایی، به معنی بار کردن گرفته شده‌است. کاریکاره جریمه ‌کردن و توبیخ ‌کردن نیز معنی می‌دهد و به نظر می‌رسد که نخستین بار توسط شخصی به نام موسینی در سال ۱۶۴۶ میلادی به کار رفته باشد .

او نیز به نوبه خود این واژه را کاراچی، یعنی نقاشی‌های خیابانی بلونیایی هم عصر خویش گرفته باشد. چرا که این نقاشی‌ها همواره دارای عناصری اغراق‌آمیز بودند که سوژه‌ها را مضحکه می‌کردند.

همچنین ممکن است که کاریکاتور از واژهٔ کاراتره (caracter) یا کارا اسپانیایی به معنای صورت اخذ شده باشد.

عمده‌ترین بخش هر کاریکاتور صورت آن است. فی المثل در صورت‌های کاریکاتوری که آلبرشت دورر و لئوناردو دا وینچی هر دو مستقلاً حدود سال ۱۵۰۰ ترسیم کرده‌اند، صورتهایی با دماغ دراز و چانهٔ دراز مشاهده می‌کردند.

هنر کاریکاتور خیلی پیش از پیدایش روزنامه‌نگاری و حتی اختراع صنعت چاپ در دنیا رواج داشته . در واقع عمری به درازای تاریخ مکتوب انسان دارد.

این هنر در عصر باستان شناخته شده و رواج داشته‌است. اولین کاریکاتورهایی که در آن‌ها مسائل سیاسی و اجتماعی مطرح شد، در حفاری‌های شهر پمپی به دست آمده که تقریباً ۱۹۰۰ سال پیش در زیر گدازه‌های آتش‌فشانی پنهان بود.

این کاریکاتورها بر روی ستون‌های سنگی کنده شده بود و در معرض دید همگان قرار داده می‌شد.

در قرن اخیر اگر چه در نقاشی‌های نقاشان بزرگ قرن ۱۶ میلادی، از قبیل هولباین، بروگل نقشهای کاریکاتور فراوان به چشم می‌خورد.

اما سنت کاریکاتور سازی که اساس آن تأکید بر جنبه‌های خنده‌آور اشخاص، موضوع کاریکاتور است. در قرن ۱۷ میلادی به ‌دست آگوستینو کاراچی در ایتالیا پایه‌گذاری شد.

کتاب کاریکاتور مجموعه‌ای از هنرنمایی‌های مفهومی جواد شریفیان است. کاریکاتور نوعی نقاشی محسوب می‌شود که سوژهٔ دلخواه را به صورت مضحک و خنده آوری می‌کشد.

برای دانلود کتاب کاریکاتور ، به لینک زیر بروید .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : جواد شریفیان
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 3 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 42
منبع : www.takbook.com

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب اسمال در نیویورک جلد ۳

    دانلود کتاب اسمال در نیویورک جلد ۳ ۲٫۷۵/۵ (۵۵٫۰۰%) ۴ امتیازs جلد سوم کتاب طنز ” اسمال در نیویورک ” تقدیم علاقمندان می گردد . داستان کتاب ، در اثنای جنگ دوم جهانگیر آغاز می شود و در آن وقت که متفقین یعنی ۲ […]

    دانلود کتاب اسمال در نیویورک جلد ۲

    دانلود کتاب اسمال در نیویورک جلد ۲ ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs اسمال در نیویورک، مجموعه طنزی است درباره سفر جاهلی کلاه‌ مخملی به نام «اسمال» به نیویورک با زمینه تقابل فرهنگ شرق و غرب. از متن کتاب : اسمال حرفش را برید و گفت […]

    دانلود کتاب اسمال در نیویورک جلد ۱

    دانلود کتاب اسمال در نیویورک جلد ۱ ۳٫۶۳/۵ (۷۲٫۵۰%) ۸ امتیازs اسمال در نیویورک، مجموعه طنزی است درباره سفر جاهلی کلاه‌ مخملی به نام «اسمال» به نیویورک با زمینه تقابل فرهنگ شرق و غرب. این مجموعه ابتدا از سال ۱۳۳۲ شمسی به شکل پاورقی […]

    دانلود کتاب بحر الطویل های هدهد میرزا

    دانلود کتاب بحر الطویل های هدهد میرزا ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۶ امتیازs این کتاب حاوی قسمتی از بحر طویل هایی است که نگارنده در طی مدتی متجاوز از سی سال همکاری با هیئت تحریریه هفته نامه فکاهی توفیق سروده و در آن نامه به امضاء […]

    دانلود کتاب شب عروسی بابام

    دانلود کتاب شب عروسی بابام ۱٫۹۰/۵ (۳۸٫۰۰%) ۱۰ امتیازs درباره نویسنده : عباس پهلوان از شناخته شده ترین روزنامه نگاران ایران قبل از انقلاب است و چهارده سال سربیر مجله فردوسی بود که به نشریه روشنفکران ایران شهرت داشت.

    دانلود کتاب طراحی تصاویر کارتونی در ۴ قدم

    دانلود کتاب طراحی تصاویر کارتونی در ۴ قدم ۳٫۴۰/۵ (۶۸٫۰۰%) ۵ امتیازs آیا همیشه آرزو داشتید که بتوانید تصاویر کارتونی بکشید ؟ هنرمند حرفه ای Tom Labaff به شما نشان می دهد که چگونه در ۴ مرحله آسان از نقاشی های خود برای نشان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi