جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب گلکاری

1,684

بازدید

دانلود کتاب گلکاری ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs
دانلود کتاب گلکاری

دانلود کتاب گلکاری

پتانسیل گلکاری به عنوان یک صنعت خصوصا در صادرات ، برای ایران حائز اهمیت است . صنعتی شدن یعنی سطح کار گسترده که هدف درآمد اقتصادی است و به نیروی انسانی اهمیت کمتر داده می شود . و بیشتر مکانیزاسیون مهم است . در گلکاری حالت کشاورزی محدود داریم که درآمد نسبی از واحد سطح ، بسیار بیشتر از هر شاخه دیگری از کشاورزی است .

در گلکاری فضا و سطح کم ، کار و درآمد زیاد را شاهد هستیم . مثلا سطح کشت گندم را با گل رز مقایسه کنید . بایستی توجه کرد که همیشه سطح کشت زیاد باعث سودآوری نخواهد شد .

باید به نوع گیاه هم توجه کنیم . برای مثال کشور هلند که مساحت آن نعادل یکی از استان های ماست ، ارز آوری زیادی از طریق صادرات گل های بریدنی و نیز گلدانی دارد . هلند نه خاک مساعدی دارد و نه هوای مطلوبی ! .

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
محاسن کشت توپی :
انتقال نشأ در زمان کمتر و با نیروی کار کمتر انجام می شود .
رشد سریع تر پس از نشأ کردن را شاهد هستیم .
کاهش پوسیدگی ریشه ها پس از نشأ کردن را داریم .
زود گلدهی را داریم .
تولید بیشتر در واحد سطح و استفاده کمتر از بذور را داریم .
توانایی ماشینی نمودن کار تولید و انتقال نشأ وجود دارد .
توانایی نگهداری و جا به جایی کشت در آینده وجود دارد .
کاهش گسترش بیماری ها را داریم .
معایب کشت توپی :
تغییر روش کار پرورش دهنده مشکل است .
مشکل تر بودن تولید با این روش نسبت به خرید نشأ .
هزینه های اولیه زیاد و افراد متخصص نیاز دارد .
در افزایش رویشی گیاهان زینتی متداول ترین حالت ، استفاده از قلمه است .

برای دانلود کتاب گلکاری ؛ به لینک زیر بروید .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : حسن صالحی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 1 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 98


رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب رازیانه _ گیاه هورمونی

    دانلود کتاب رازیانه _ گیاه هورمونی ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs کتاب رازیانه؛ گیاه هورمونی در مورد خواص و مضرات رازیانه و روش‌های کاشت و پرورش آن صحبت می‌کند. در بخشی از کتاب رازیانه؛ گیاه هورمونی آمده :

    دانلود کتاب راهنمای عملیات اجرایی آبخیزداری

    دانلود کتاب راهنمای عملیات اجرایی آبخیزداری ۴٫۰۷/۵ (۸۱٫۴۳%) ۱۴ امتیازs گسترش روزافزون تقاضا از سوی انسان برای دریافت خدمات مورد نیاز موجب ایجاد فشارها و تغییراتی گسترده در ا کوسیستم و منابع طبیعی شده است. فعالیت های ناخردمندانه بشر، همگام با پیشرفت و استفاده […]

    دانلود کتاب کشاورزی و محیط زیست

    دانلود کتاب کشاورزی و محیط زیست ۴٫۶۱/۵ (۹۲٫۲۲%) ۱۸ امتیازs به “کشاورزی و محیط زیست” خوش آمدید. این منبع طراحی شده تا علاقه مندان را در درک و کاوش پیرامون موضوعات کشاورزی و منابع زیستی درگیر کند. در این نوشتار، شش درس جذاب خواهید […]

    دانلود کتاب زرشک

    دانلود کتاب زرشک ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۲ امتیازs کتاب زرشک نوشته ‌ی اسماعیل پورکاظم، در مورد خواص این گیاه و روش‌های کاشت و پرورش آن صحبت کرده و در کل اطلاعات کامل و جامعی از زرشک در اختیار شما قرار می ‌دهد. فهرست مطالب : […]

    دانلود کتاب لوفا _ گیاه اسفنج

    دانلود کتاب لوفا _ گیاه اسفنج ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۶ امتیازs عناوین موضوعات کتاب ” لوفا_ گیاه اسفنج ” : مقدمه انواع و شیوه پرورش کدوهای قلیانی انواع کدوهای قلیانی مبدأ و تاریخچه گیاه لوفا

    دانلود کتاب گل رز _ پرورش و فوائد

    دانلود کتاب گل رز _ پرورش و فوائد ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۴ امتیازs کتاب گل رز؛ پرورش و فوائد نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، مصارف دارویی، غذایی، ترکیبات شیمیایی، اکولوژی و بسیاری دیگر از موارد این گیاه پرخاصیت را به طور کامل همراه با تصاویر شرح می‌دهد. […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi