جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آیا از قرار گرفتن در مقابل وب کم واهمه دارید ؟

103

بازدید

آیا از قرار گرفتن در مقابل وب کم واهمه دارید ؟

آیا از قرار گرفتن در مقابل وب کم واهمه دارید ؟

تماس های تصویری در دنیای امروزی نقشی مهم و تعیین‌کننده دارند. گاه بنا به ضرورت‌های کاری و شخصی مجبور می‌شویم جلسه کاری و مصاحبه‌های کاری، برقراری ارتباط با دیگران و موارد دیگری نظیر اینها را با اتکا به همین تماس‌ها انجام دهیم. گرچه تماس تصویری امری رایج است و روزبه‌روز هم بر اهمیت آن افزوده می‌شود، هنوز افراد بسیاری هستند که از قرارگرفتن در مقابل دوربین یا وب‌کم واهمه دارند و مدام نگران‌اند که چطور به نظر خواهند رسید.

در مطلبی که پیش رو دارید، از نکته‌ها و توصیه‌هایی خواهید خواند که به شما کمک می‌کنند بر این ترس غلبه کنید و تماس های تصویری‌تان را با اعتماد به نفس بیشتری برقرار کنید. همراه ما باشید با ۱۱ نکته برای اینکه در تماس های تصویری بهتر به نظر برسیم.

۱. انتخاب پس‌زمینه مناسب

پیش از برقرارکردن تماس تصویری کمی راجع‌به پس‌زمینه پشت سرتان در تصویر فکر کنید و جایی را انتخاب کنید که ازاین‌لحاظ خوب به نظر برسد.

البته شاید این موضوع در تماس تصویری با دوستان یا آشنایان نزدیک خیلی مهم نباشد؛ اما اگر تماستان کاری و رسمی است، توصیه می‌کنیم برای انتخاب پس‌زمینه مناسب وقت بگذارید و از قبل درباره آن فکر کنید.

درمجموع بهتر است همیشه پس‌زمینه‌ای انتخاب کنید که ظاهر مرتب و آراسته‌ای داشته باشد. پس‌زمینه به‌هم‌ریخته و نامرتب کیفیت تماس تصویری را کم می‌کند و ممکن است منحرف‌کننده باشد.

۲. اهمیت نور پس‌زمینه و روشنایی در تماس های تصویری

انتخاب مناسب نور پس‌زمینه نکته بسیار مهم دیگری است که برای داشتن ظاهر بهتر در تماس تصویری باید به آن توجه کنید. اگر در طول روز و هنگام برقراری تماس تصویری جلوی پنجره بنشینید، به‌احتمال زیاد کسی نمی‌تواند شما را درست ببیند.

مشکل اینجا است که در چنین حالتی منبع نور پشت سر شما قرار دارد. برای آنکه تصویر کاملا واضح و خوب باشد، باید جایی را برای برقراری تماس تصویری انتخاب کنید که منبع نور جلوی شما قرار بگیرد و روشنایی بر صورتتان بتابد.

زاویه تابش نور بر صورت هم مهم است: اگر منبع نور پایین‌تر از صورتتان قرار گرفته باشد، ممکن است تصویرتان حالتی شبیه شات‌های نزدیک فیلم های ترسناک پیدا کند!

پیش از برقراری تماس تصویری، موبایل یا لپ‌تاپ را جلوی خود نگه دارید و با رفتن به نقاط مختلف خانه یا محلی که در آن هستید و چرخاندن دوربین، بهترین مکان را ازحیث نور پس‌زمینه پیدا کنید.

۳. سرعت اینترنت

قطع‌شدن تماس تصویری به‌خاطر ضعیف‌بودن سرعت اینترنت مشکل رایجی است. بیشتر مواقع علت مشکل، استفاده از اینترنت وایرلس و ضعف سیگنال‌های ارسالی است (البته این تنها علت نیست و ممکن است علت‌های دیگری هم داشته باشد).

اگر تماس تصویری مهمی دارید و نگران قطع‌ووصل‌شدن آن هستید، بهتر است به‌جای استفاده از اینترنت وایرلس، مودم را با سیم لن (LAN) یا کابلی که در اختیار دارید، به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان وصل کنید؛ به‌این‌شکل اتصالتان به اینترنت ثبات بیشتری خواهد داشت.

البته اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید و مجبور به استفاده از اینترنت وایرلس هستید، بازهم جای نگرانی نیست و در این وضعیت نیز می‌توانید تماس تصویری خوبی داشته باشید.

بهتر است پس از برقراری تماس تصویری با اینترنت وایرلس، از کارهای دیگری مثل دانلود کردن یا آپلودکردن فایل یا بازکردن صفحات وب خودداری کنید.

هنگام استفاده از اینترنت وایرلس برای تماس تصویری از انجام‌دادن کارهای دیگر پرهیز کنید و اینترنت را صرفا به این کار اختصاص دهید.

رعایت‌نکردن این موضوع ممکن است به پیکسلی‌شدن تصویر یا بدشدن کیفیت آن بینجامد.

۴. امتحان‌کردن تجهیزات ضروری پیش از برقراری تماس های تصویری

اگر برای برقراری تماس تصویری به تجهیزات بخصوصی مثل هدفون یا میکروفون نیاز دارید، حتما پیش از فرارسیدن موعد تماس آنها را امتحان کنید.

این کار به‌ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که می‌خواهید در سرویس‌های ویدئویی زنده (live streaming) و نظایر آن حضور داشته باشید.

در چنین مواقعی بهتر است تجهیزات پشتیبان هم تهیه کنید که اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید آنها را جایگزین کنید و به تماس یا سرویس ویدئویی ادامه دهید.

۵. اهمیت استفاده از هدفون

استفاده‌نکردن از هدفون یکی از اشتباه‌های بزرگی است که افراد هنگام برقراری تماس تصویری مرتکب می‌شوند.

وقتی از اسپیکرهای موبایل یا لپ‌تاپ برای گوش‌دادن به صحبت‌های طرف دیگر تماس استفاده می‌کنید، او انعکاس صدای خودش را هم خواهد شنید که برایش ناخوشایند خواهد بود؛ پس بهتر است به‌جای این کار از هدفون استفاده کنید.

۶. اهمیت تنظیم مناسب زاویه دوربین

زاویه دوربین و موقعیت قرارگیری شما روبه‌روی آن نیز نکته مهم دیگری است که ظاهرتان را در تماس تصویری تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بد نیست اگر بتوانید از وب‌کم‌های اکسترنال (external webcam) استفاده کنید. دراین‌صورت می‌توانید کنترل بیشتری بر تنظیم زاویه دوربین داشته باشید.

البته اگر از دوربین‌های ثابت موبایل یا لپ‌تاپ هم استفاده می‌کنید، ایرادی ندارد و با تغییردادن موقعیت خودتان می‌توانید به ظاهر ایدئال برای تماس تصویری برسید.

دوربین باید درست روبه‌روی چشمان و هم‌راستا با آنها باشد و علاوه بر صورت، بخشی از نیم‌تنه بالایی بدن را هم در تصویر نشان دهد.

وقتی در تماس تصویری صحبت می‌کنید، نگاهتان همیشه باید به دوربین باشد (نه به صفحه نمایشگر) تا ارتباط چشمی موردنظر را با طرف دیگر حفظ کنید.

دوربین نباید خیلی پایین‌تر از چشمان قرار گرفته باشد؛ چون در این حالت صورت و بدن خیلی برجسته‌تر از آنچه برای داشتن ظاهری خوب ضروری است، به نظر خواهند رسید.

از سوی دیگر اگر دوربین را خیلی بالاتر از چشمان قرار دهید، بازهم ظاهرتان تحت‌تأثیر خواهد بود. کافی است دوربین را هم‌راستا با چشمان تنظیم کنید تا ظاهر بهتری داشته باشید و ازاین‌حیث به مشکل برنخورید. با این کار رعایت نکته بعدی هم برایتان ساده‌تر خواهد شد.

۷. اهمیت برقراری تماس/ ارتباط چشمی

وقتی از نزدیک با کسی صحبت می‌کنیم، نگاه‌کردن به چشمان طرف مقابل و حفظ ارتباط چشمی بسیار مهم است.

با حفظ ارتباط چشمی درحقیقت نشان می‌دهیم که اعتمادبه‌نفس کافی داریم و درنتیجه کار ساده‌تری برای جلب اعتماد طرف مقابل خواهیم داشت.

همین موضوع درباره برقراری تماس های تصویری هم صادق است. همان‌طور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، برای حفظ ارتباط چشمی در این وضعیت لازم است نگاهتان همیشه به دوربین یا وب‌کم باشد.

از وسوسه نگاه‌کردن به تصویر خودتان در صفحه نمایشگر چشم‌پوشی کنید. پیش از برقراری تماس، تصویر خودتان را در نمایشگر بررسی کنید و هر کاری از دستتان برمی‌آید، برای بهترکردن ظاهر تصویر انجام دهید.

پس از شروع تماس، تصویر خودتان را تاحدامکان کوچک کنید یا آنکه به‌کلی از صفحه نمایشگر حذف کنید.

۸. اهمیت حفظ حالت مناسب بدن هنگام برقراری تماس های تصویری

حالت بدن هم نکته مهم دیگری است که باید برای داشتن ظاهری بهتر هنگام تماس تصویری مدنظر قرار دهید. جلوی دوربین یا وب‌کم کمرتان را صاف و کشیده نگه دارید و اجازه ندهید خم شود؛

به‌این‌‌ترتیب در تماس تصویری، بهتر و پرانرژی‌تر به نظر خواهید رسید. در مقابل اگر کمرتان خمیده باشد، بی انگیزه و تنبل به نظر خواهید رسید.

۹. به‌حداقل‌رساندن حواس‌پرت‌کن‌ها

وقتی تماس تصویری برقرار می‌کنید، اگر سیستم هشدار اپلیکیشن‌ها یا گجت‌های موبایل یا لپ‌تاپ را غیرفعال نکرده باشید، به‌سادگی حواستان را پرت خواهند کرد. پیش از شروع تماس تصویری حتما این کار را انجام دهید.

با رعایت نکاتی می‌توانید از پرت‌شدن حواس طرف مقابلتان هم جلوگیری کنید؛ مثلا با انتخاب پس‌زمینه‌ای که کاملا مرتب و تمیز باشد.

این نکته را هم به ‌خاطر داشته باشید که اگر زیاد به این‌طرف و آن‌طرف حرکت کنید، حواس طرف دیگر را پرت خواهید کرد. خود را در مرکز تصویر قرار دهید و تاحدامکان از حرکت‌کردن خودداری کنید.

۱۰. اهمیت انتخاب لباس و پوشش مناسب

برای برقراری تماس های تصویری هم باید همان‌طور که هنگام بیرون‌رفتن و ارتباط معمول با دیگران آماده می‌شوید، لباس بپوشید. ظاهر و طرز لباس پوشیدن به‌ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که هدفتان از برقراری تماس تصویری مصاحبه کاری باشد.

در چنین مواقعی تماس تصویری به‌منزله اولین برداشت طرف مقابل از شما خواهد بود که نقشی تعیین‌کننده در تصمیم نهایی او خواهد داشت؛

بنابراین صرف اینکه بهتر به نظر برسید، کافی نیست؛ بلکه باید هرچه از دستتان برمی‌آید، انجام دهید تا بهترین باشید. از سه توصیه‌ای که در ادامه مطرح می‌کنیم، برای این منظور کمک بگیرید:

فقط به ظاهر نیم‌تنه بالایی بدن اکتفا نکنید؛ شاید اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای بیفتد؛
رنگ لباس‌هایتان را باتوجه‌به رنگ پس‌زمینه‌ای که در آن هستید، انتخاب کنید؛ لباستان نباید دقیقا همرنگ با پس‌زمینه باشد (یا آنکه خیلی در تضاد با آن باشد)؛

لباس‌هایی نپوشید که خیلی طرح و نقش‌ونگار داشته باشند؛ چنین لباس‌هایی ممکن است برای طرف مقابل منحرف‌کننده باشند و حواسش را پرت کنند.

۱۱. از قبل خود را برای تماس تصویری آماده کنید

اعتمادبه‌نفس نقشی کلیدی در داشتن ظاهر بهتر به‌هنگام تماس تصویری دارد. اگر از قبل خود را برای تماس تصویری آماده کرده باشید، اعتمادبه‌نفس لازم را هم خواهید داشت؛

پس هرآنچه هنگام تماس تصویری نیاز خواهید داشت، از قبل دم‌دست بگذارید و حداقل ۱۵ دقیقه پیش از شروع تماس، جلوی دوربین یا وب‌کم منتظر بنشینید.

اگر تماس تصویری خیلی مهم و تعیین‌کننده‌ای دارید، می‌توانید از قبل با یکی از دوستانتان برای آن تمرین کنید یا درحالی‌که طرف دیگر تماس را در ذهنتان مجسم کرده‌اید، تصویر و صدای خودتان را در وب‌کم ضبط کنید.

کلام پایانی

با به‌کارگیری درست و اصولی نکته‌ها و توصیه‌هایی که مطرح کردیم، می‌توانید هنگام تماس های تصویری ظاهر بهتری داشته باشید و با اعتمادبه‌نفس کافی، ارتباطتان با طرف دیگر تماس را پیش ببرید.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که رسیدن به وضعیت و ظاهر ایدئال در تماس های تصویری، مثل هر کار دیگری، به تمرین و تجربه نیاز دارد؛

پس اگر در ابتدا اشتباهی از شما سر زد یا اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای افتاد، نگران نشوید و برای رسیدن به نتایج بهتر بیش‌ازپیش تلاش کنید.

این ۱۱ مورد را درباره ”  آیا از قرار گرفتن در مقابل وب کم واهمه دارید ؟ ” به خاطر بسپارید چرا که در دنیای امروز به دردتان می خورد .

منبع : چطور

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi