جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اطلاعاتی درباره هوشمند سازی بیمارستان ها

673

بازدید

اطلاعاتی درباره هوشمند سازی بیمارستان ها

اطلاعاتی درباره هوشمند سازی بیمارستان ها

امروزه هوشمند سازی بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی به یک اولویت جدی برای مدیران این مراکز تبدیل شده است. مفهوم بیمارستان هوشمند ایجاد یک محیط پیشرفته با فناوری اطلاعات است که قادر به انجام فرآیند‌های تخصصی باشد.

در جریان این انقلاب در فناوری جدید، مقدار زیادی از داده‌ها، خدمات پردازش ابری، روش‌های یادگیری ماشین و راهکار‌های هوش مصنوعی با یکدیگر ادغام می‌شوند.

اتوماسیون حوزه بهداشت و درمان یکی از ضروری‌ترین و شاید سخت‌ترین کار‌ها در جهان است، هر سال مبلغ هنگفتی پول صرف حل مشکلات بیمارستان‌های هوشمند می‌شود، اما مشکلات و سؤالات بسیاری درباره این بیمارستان‌ها همچنان وجود دارد.

مسئله اصلی تعامل مناسب بین سیستم‌های مختلف به ویژه تبادل داده در سطح شهرداری و منطقه‌ای است.

اکثر کشور‌ها در مورد مفهوم “بیمارستان هوشمند” اقدامات قانونی، اعمال استاندارد‌های لازم و به‌کارگیری برنامه‌های هدفمند را اجرا می‌کنند.

اصطلاح بیمارستان هوشمند اولین بار در سال ۲۰۰۹ مطرح شد، هدف از ایجاد این بیمارستان به کارگیری فناوری‌های روز دنیا در تمامی بخش‌های یک بیمارستان شامل: اتاق عمل، اورژانس، ICU، رادیولوژی، داروخانه و … است.

سلامت الکترونیک (E-HEALTH) چیست؟

همبستگی تجهیزات پزشکی به شبکه، روش‌های کار در صنعت بهداشت را تغییر داده است.

تا سال ۲۰۲۰، معرفی گسترده روش‌های پیشرفته در پزشکی منجر به اجرای پروژه بیمارستان هوشمند شد.

تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ بازار بیمارستان‌های هوشمند ۶۳ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

هدف از ایجاد این محیط بهبود روش‌های موجود برای تهیه وسایل پیشرفته مراقبت‌های پزشکی و ایجاد فرصت‌های جدید برای پزشکی است.

“انقلاب صنعتی چهارم” در پروژه بیمارستان‌های هوشمند از اهمیت اساسی برخوردار است.

این نوع بیمارستان‌ها از تلفیق دستگاه‌های شبکه نمایش مانند صفحه نمایش‌ها با روش‌های رایانش ابری و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی به وجود می‌آید که باعث می‌شود چنین زیرساختی “هوشمند” ایجاد شود.

با در نظر گرفتن تعریف بیمارستان هوشمند، می‌توان گفت این یک نگرشی نسبتاً جدید در پزشکی، فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان و کسب و کار است که به استفاده از فناوری اطلاعات به کمک مراقبت‌های بهداشتی می‌آید.

۱۰ اصل کلیدی سلامت الکترونیک

• بهره وری
• بهبود کیفیت
• توجه به داده‌های شخصی
• گسترش قابلیت‌های بیمار
• بهبود رابطه بیمار و سازمان پزشکی
• ادامه آموزش و توسعه حرفه‌ای از طریق فناوری اطلاعات
• تبادل امن اطلاعات بیماران
• گسترش چارچوب مراقبت‌های بهداشتی
• استاندارد‌های اخلاقی
• امکان دسترسی برای همه

مزایای سلامت الکترونیک چیست؟

به این دلیل می‌گوییم سیستم بیمارستان هوشمند به زودی یک ضرورت جدید در مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود که جهان به صورت دیجیتالی در حال پیشرفت است، بیماران و بیمارستان‌ها روز به روز بیشتر از تجهیزات پیشرفته بهره می‌برند.

بیماران برای نظارت بر وضعیت حیاتی و درمان خود از دستگاه کنترل از راه دور و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

بیمارستان‌ها از تلویزیون و تبلت‌های هوشمند برای آموزش کارمندان و بیماران بهره می‌برند.

سوابق بهداشت الکترونیکی (EHR) برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به بیماران و کسب اطلاعات لازم برای ارائه خدمات با کیفیت به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

چرا ایجاد یک سیستم سلامت الکترونیک اهمیت دارد؟

در دنیای مدرن، سیستم‌های الکترونیک سلامت پروژه‌های بیمارستان هوشمند تبدیل به یک مسئله کاملاً ضروری شده است.

این مفهوم به مردم اجازه می‌دهد در وقت خود صرفه جویی و شیوه‌های مراقبت از خود را بهتر کنند.

علاوه بر این، الکترونیک سلامت کمک خواهد کرد که پزشکان برنامه‌های خود را به طور مؤثرتر سازماندهی کنند و از ایجاد صف‌های طولانی در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

در آخر یکی دیگر از مزایای مهم بیمارستان‌های هوشمند این است که سیستم الکترونیک سلامت به بیماران و پزشکان اجازه می‌دهد همه اطلاعات لازم درباره وضعیت سلامت فرد را هر زمان که نیاز دارند در اختیار داشته باشند.

مزایای نرم‌افزار بیمارستان هوشمند

از مزایای نرم افزار بیمارستان هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت بیمار در روند مراقبت

استفاده از ویژگی‌های اتاق بیمارستانی هوشمند (به عنوان مثال از طریق مانیتور یا تبلت‌ها بیماران و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند تجربه و رابطه بیمار و پزشک را بهبود بخشند.)

بیماران می‌توانند از روند مراقبت مطلع شوند و در آن شرکت کنند و از پیشرفت درمان و وضعیت سلامتی‌شان بیشتر بدانند.

بیماران ضمن بستری در اتاق بیمارستان، می‌توانند سوابق درمانی خود و نتایج آزمایش را مشاهده کنند و با برنامه درمانی روزانه آشنا شوند.

ارتباط مستقیم

در بیمارستان‌های معمولی بیماران اغلب از ارتباط پزشک و بیمار ناراضی هستند؛ زیرا در بعضی موارد پزشکان بیشتر از ارتباط برقرار کردن با خود بیمار بر روی صفحه‌های مانیتور متمرکز می‌شوند که غالباً اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بیمار می‌دهند.

رضایت بیمار شاخص مهمی در ارزیابی کیفیت بیمارستان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.

استفاده از فن‌آوری‌های موبایل و اینترنت اشیا امکان ارتباط موثر و به موقع بیماران با ارائه‌دهندگان مراقبت را فراهم می‌کند و در نتیجه رضایتمندی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بهینه سازی گردش کار

اینترنت اشیا و فناوری تلفن همراه همچنین می‌توانند ابزار‌های موثری را برای بهبود عملکرد در هنگام ردیابی و شناسایی مشکلات و کاهش سرعت خدمات به سازمان بهداشت و درمان ارائه دهند.

اطلاع رسانی به بیمار

ویژگی اطلاع رسانی به بیمار نرم افزار بیمارستان هوشمند می‌تواند نرخ بیمارستان‌ها را نمایش دهد، بیماران می‌توانند درباره زمان قرار ملاقات مطلع شوند.

چنین سیستم‌های هوشمندی می‌توانند هرگونه تغییر در وقت ملاقات بیمار و حضور نداشتن پزشک مربوطه در آن روز را به بیمار اطلاع دهند.

روند ساخت یک بیمارستان هوشمند

باید توجه داشت که الکترونیک سلامت هنوز در تمام کشور‌های جهان به طور کامل اجرا نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، تجربه کشور‌های دیگر را در حوزه الکترونیک سلامت بررسی می‌کنیم:

به عنوان مثال، طبق گزارش‌های الکترونیکی سلامت استونی اولین کشور در جهان است که تصمیم به ایجاد مجدد اطلاعات ثبت شده پزشکی گرفت و سیستم‌های پزشکی الکترونیکی را متمرکز کرد.

دولت ایالتی که دستور توسعه این سیستم را داد، به ۱۰۰ درصد از تمام موسسات پزشکی در کشور نیاز دارد تا از آن استفاده کند. بنابراین، در استونی، یک سیستم واحد وجود دارد که از اطلاعات بیمار و پرونده‌ی پزشکی نگهداری می‌کند.

همچنین در دانمارک و نروژ، تمام بیمارستان‌ها باید به یک مرکز الکترونیک سلامت در سراسر کشور متصل شوند و تمام اطلاعات را به حوزه‌ی ثبت نام دولت ارسال کنند.

در ایالات متحده آمریکا، ثبت نام مرکزی در سراسر کشور از اطلاعات پزشکی وجود ندارد، اگرچه آن‌ها مدت‌ها است از الکترونیک سلامت استفاده می‌کنند. آمریکایی‌ها از اصل “استفاده معنی‌دار” پیروی می‌کنند.

این بدان معنی است که هر موسسه پزشکی به طور مستقل تصمیم می‌گیرد که کدام مؤلفه الکترونیک سلامت باید اجرا شود؛ به همین دلیل، بخش بزرگی از مؤسسات پزشکی ایالات متحده با سیستم‌های اطلاعات پزشکی (IIAs) کار نمی‌کنند.

در پروژه بیمارستان هوشمند علاوه بر فرآیند‌های کسب و کار خاص، هر موسسه پزشکی فعالیت‌های اداری، مالی و اقتصادی را نیز انجام می‌دهد و مدیریت مؤثر آن نیاز به معرفی سیستم‌های اطلاعات خودکار دارد.

۳۰ بیمارستان پیشرفته دنیا در زمینه فناوری

۱. بیمارستان ال کامینو، کالیفرنیا
۲. موسسه تحقیقاتی یادبود Fortis – گورگائون، هند
۳. بیمارستان جان هاپکینز، بالتیمور، مریلند
۴. مرکز پزشکی Anadolu – Kocaeli، ترکیه
۵. مرکز پزشکی پالومار – اسکندیو، کالیفرنیا

۶. بیمارستان بین المللی Bumrungrad، بانکوک، تایلند
۷. مرکز سرطان کلینیک مایو، آریزونا، فلوریدا، مینه سوتا
۸. مرکز پزشکی Clemenceau، بیروت، لبنان
۹. مرکز پزشکی گلنهگل، تانگلین، سنگاپور
۱۰. کلینیک Asklepios Barmbek، هامبورگ، آلمان

۱۱. بیمارستان سرطان Wattanosoth بانکوک، تایلند
۱۲. کلینیک کلیولند، اوهایو
۱۳. بیمارستان و کلینیک استنفورد، کالیفرنیا
۱۴. بیمارستان رامکامهاگ، بانکوک، تایلند
۱۵. بیمارستان عمومی ماساچوست، بوستون، ماساچوست

۱۶. مرکز پزشکی مرسی سان خوان، کارمیکل، کالیفرنیا
۱۷. سلامت UCLA: مرکز پزشکی رونالد ریگان UCLA – لس آنجلس، کالیفرنیا
۱۸. گای و سنت توماس – لندن، انگلیس
۱۹. مرکز سرطان دانشگاه اندرسون، دانشگاه تگزاس، هیوستون، تگزاس
۲۰. مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، پنسیلوانیا

۲۱. بیمارستان واله – Hensol، ولز جنوبی، انگلیس
۲۲. بیمارستان هارتفورد، هارتفورد، کانکتیکات
۲۳. بیمارستان متولد هوستون، تگزاس
۲۴. موسسه آنکولوژی، مرکز سرطان لیدز سنت جیمز، انگلیس
۲۵. بیمارستان ستون فقرات ووریدول – سئول، کره جنوبی

۲۶. مرکز پزشکی Legacy Salmon Creek – پورتلند، واشنگتن
۲۷. مرکز پزشکی دانشگاه هاکنساک، نیوجرسی
۲۸. بیمارستان فوقانی ریور، نیوبرانزویک، کانادا
۲۹. بیمارستان هلف بریستول، انگلیس.
۳۰. سیستم بهداشت دانشگاه میسوری: بیمارستان دانشگاه کلمبیا، میسوری

منبع : yjc

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi