جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۱۰ کار سختی که فقط از ربات ها بر می آید

216

بازدید

10 کار سختی که فقط از ربات ها بر می آید

10 کار سختی که فقط از ربات ها بر می آید

دقت، هوش و سطح انرژی بی پایان رباتها باعث می‌شود کارکنان مناسبی برای بسیاری از مشاغلی باشند که انسانها قادر به انجام آنها نیستند. در ادامه این کارها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- خدمات نظامی

ربات‌های نظامی از جمله پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین رباتهای حال حاضر به شمار می‌روند. این ماشینهای فوق پیشرفته با انجام کارهای بسیار خطرناک و بدون ایجاد خطر برای انسانها، جان افراد زیادی را نجات می‌دهند.

برخی از این رباتها قادر به بررسی بسته‌های مشکوک و مناطق اطراف آن جهت یافتن و حتی خنثی کردن تله‌های انفجاری و مین‌های کار گذاشته شده هستند.

۲- تولید خودرو

از رباتها در صنعت خودروسازی در برخی از فرایندهای تولید استفاده می‌شود. این ماشینهای پر قدرت دارای بازوهای مکانیکی مجهز به ابزار، چرخ و حسگرهایی هستند که آنها را برای کار در خط مونتاژ ایده‌آل می‌سازد.

ربات‌ها نه تنها موجب صرفه جویی بیشتر در هزینه‌های تولید می‌شوند، بلکه با سرعتی باورنکردنی قادر به انجام وظائفی نیز هستند که انسان از انجام آنها ناتوان است.

همچنین تولید خودرو را ایمن‌تر می‌سازند به این دلیل که می‌توانند به جای انسان کارهای خطرناک و دشوار را برعهده بگیرند.

ربات‌های صنعت خودروسازی قادر به انجام کارهای بسیاری از جمله نصب، نقاشی و جوشکاری هستند و به این دلیل که دچار خستگی و آسیب دیدگی نمی‌شوند بنابراین به بخش فوق‌العاده مفید و غیر قابل جایگزین تولید خودرو تبدیل شده‌اند.

۳- اکتشافات فضایی

یکی از شگفت انگیزترین حوزه‌های رباتیک استفاده از آنها در فضا است. این ماشین‌های بسیار پیشرفته به فضانوردان این فرصت را می‌دهند تا به اکتشافات فضایی به شیوه‌هایی شگفت انگیز بپردازند.

متداول‌ترین رباتهای فضایی ROV و RMS هستند که هر دو در مأموریتهای فضایی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دو ربات تصاویر و اطلاعات قابل توجهی را ضبط می‌کنند که انسان بدون کمک آنها هرگز قادر به انجام‌شان نمی‌بود. بازوهای مکانیکی RMS همچنین به فضانوردان کمک کرده تا در انجام مأموریتهای فضایی کارهای بسیار مهم و دشوار را انجام دهند.

۴- انجام عمل‌های جراحی راه دور

جراحی با کمک ربات در واقع چهره پزشکی را با افزودن بر قابلیتهای جراحان دگرگون ساخته است. ربات‌های جراحی توسط جراحان انسانی با استفاده از یک کنسول کامپیوتری جهت جابجایی ابزارهای متصل به بازوی ربات، هدایت می‌شوند.

حرکات جراح توسط یک کامپیوتر ترجمه شده و سپس به وسیله ربات بر روی بیمار اعمال می‌شود. ربات‌های جراحی کنونی به قدری پیشرفته هستند که این امکان برای جراحان فراهم شده است، بدون آنکه نیاز به حضور فیزیکی در اتاق عمل یا حتی در آن کشور داشته باشند، از راه دور به جراحی بپردازند.

جراحی با کمک ربات مزایای بسیاری نسبت به جراحی باز سنتی از جمله دقت بیشتر، برش‌های کوچکتر، درد و خونریزی کمتر دارد.

از رباتهای جراحی از جمله داوینچی جهت انجام جراحی‌های زنان و زایمان، کولورکتال، پروستات، سرطان گلو و جراحی‌های چاقی مانند آنژیوپلاستی، جراحی بای پس معده و بسیاری عمل‌های دیگر استفاده می‌کنند.

۵- اکتشافات زیردریایی

ربات‌های زیر آبی یا زیردریایی نحوه دید ما به جهان واقع در کف اقیانوسها را تغییر داده‌اند. ربات‌های زیردریایی می‌توانند مدت زمان طولانی‌تر و در عمق بیشتری نسبت به هر انسان دیگر به زیر آب فرو رفته و زندگی جانداران دریایی را از نزدیک به ما نشان دهند.

این ماشینهای شگفت انگیز مجهز به حسگر، دوربین‌های با کیفیت بالا و فناوری‌های دیگری شده‌اند تا به دانشمندان به هنگام کاوش در اسکله، کف اقیانوس، سد و سایر سطوح کمک کنند.

۶- تمیز کردن مجاری باریک

ربات‌هایی که می‌توانند در فضاهای تنگ و خطرناک قرار گیرند عمل پاکسازی این مناطق را به بهترین شکل انجام می‌دهند. عملکرد آن‌ها بهتر از هر برس دستی دیگری است.

همچنین استفاده از رباتها برای بازارهای صنعتی و سازمانی ایمن‌تر است چرا که کارگران دیگر مجبور نیستند در معرض مواد شیمیایی خطرناک و گرد و غبار قرار بگیرند.

این رباتها در بیمارستانها و ساختمانهای دولتی و نیز زندانها که محیطهایی خطرناک یا آلوده برای انسان هستند برای تمیز کردن ایمن‌تر و کوتاه‌تر بکار گرفته می‌شوند.

۷- مبارزه با جرم و جنایت

ربات‌های پلیس بدون ایجاد خطر برای جان مأموران پلیس به مبارزه با جرم و جنایت کمک می‌کنند. مأموران اجرای قانون از مجموعه‌ رباتهایی پیشرفته و با کنترل از راه دور استفاده می‌کنند که به دوربین‌های جلو و عقب، نور مادون قرمز و بلندگو برای جستجوی مجرمان و یافتن محل آنها بدون به خطر انداختن افسر پلیس مجهز هستند.

برخی از آنها در مواقع گروگانگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند و قادر به شلیک توپ آب به منظور بازداشت جنایتکار و محافظت از جان گروگانها هستند.

۸- رفع نشت نفت

همانطور که می‌دانید ربات‌ها نقش مهمی در برطرف ساختن نشت نفت در سال ۲۰۱۰ برعهده داشتند. ربات‌های زیردریایی برای کشف چاه نفت و کار با تجهیزات مشکل ساز استفاده می‌شوند.

این رباتها از طریق کابل به کشتی‌ها متصل شده و فیلم‌های ویدئویی و اطلاعاتی از طریق حسگرهای نوری به مهندسان انتقال می‌دهند تا مشکل را بهتر درک کرده و در صورت لزوم مداخله کنند.

حتی پس از تعمیر چاه نفت این رباتها در محل چاه به گشت زنی پرداخته و از عدم نشت نفت در تأسیسات اطمینان حاصل می‌کنند.

این رباتها دارای بازوهای هیدرولیکی با ابزار قابل تعویض مانند اره و دستگاه برش هستند که برای این گونه کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی پس از تعمیر چاه نفت این رباتها در محل چاه به گشت زنی پرداخته و از عدم نشت نفت در تأسیسات اطمینان حاصل می‌کنند.

۹- بررسی محیط‌های خطرناک

ربات‌ها برای بررسی و تحقیق در محیط‌های خطرناک بسیار اهمیت دارند. این ربات‌ها می‌توانند به منظور یافتن قربانیان وارد یک ساختمان سوخته شده و یا جهت جمع آوری اطلاعات وارد یک آتشفشان فعال شوند.

این رباتها همچنین جان افراد بسیاری را نجات می‌دهند به این دلیل که از ورود افراد به محیطهای خطرناک پیش از اطلاع از آنچه در انتظارشان است ممانعت به عمل می‌آورند.

۱۰- کشاورزی تجاری شده

کشاورزی از ابتدای خلقت توسط انسان انجام می‌شده است، اما با گذشت زمان ربات‌ها به دنیای کشاورزی تجاری راه یافتند. ربات‌ها همانند شغلهای تولیدی از توانایی کار سریع‌تر، طولانی‌تر و کارآمدتر از انسان در بخش کشاورزی برخوردارند.

به آنها آموزش داده می‌شود به برداشت محصول پرداخته و همچنین نیاز باغبانی مانند هرس، وجین، سم پاشی و نظارت بر رشد گیاهان را برعهده بگیرند..

۱۰ کار سختی که فقط از ربات ها بر می آید

برگرفته از : راسخون

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi