جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

همه چیز درباره سم و سموم غذایی

462

بازدید

همه چیز درباره سم و سموم غذایی

همه چیز درباره سم و سموم غذایی

یکی از مُدهای رایج در سبک زندگی سالم، سم‌زدایی یا پاکسازی سیستماتیک بدن برای از بین بردن هرگونه سم است.

در حالی که بسیاری از افراد به سم‌زدایی اهمیت نمی‌دهند و آن را کاری احمقانه و غیرضروری می‌دانند٬ تحقیقات نشان می‌دهد که در حقیقت سموم در همه‌ جا هستند و می‌توانند روی بدن تأثیر منفی بگذارند.

مواردی که در این مقاله برای شما آورده ایم٬ ۷ مورد از حقایقی هستند که باید در مورد سموم در زندگی روز‌مره‌ تان بدانید.

سموم در همه جا هستند

یکی از حقایق مهمی که باید بدانید، آن است که سموم در همه جا وجود دارند. سم‌ها می‌توانند در مواد غذایی که می‌خوریم (به‌عنوان مثال افزودنی‌های غذایی، MSG، اسپارتام)، آبی که می‌نوشیم، هوایی که تنفس می‌کنیم (به‌عنوان مثال مونوکسیدکربن تولیدشده توسط وسایل نقلیه) و مواد شیمیایی به‌کار رفته در تمام انوع محصولات مورد استفاده‌ی روزانه، وجود داشته باشند.

در حالی که هیچ راهی برای دوری از تمام سموم وجود ندارد اما شما می‌توانید به‌وسیله‌ی اجتناب از سموم ناشی از سیگار کشیدن و افزایش مصرف مواد غذایی کامل و طبیعی به این امر کمک کنید.

اکثر مردم آلوده هستند

متاسفانه تحقیقات نشان می‌دهند که امروزه اکثر انسان ها حامل بیش از ۷ ماده‌ شیمیایی مصنوعی به‌همراه فلزات سنگین هستند.

این مسمومیت بالا که اغلب در افراد مسن دیده می‌شود، به این معناست که با بالارفتن سن‌ و تماس با سموم مختلف،مردم روز به روز سمی‌تر می شوند.

صنعت شیمیایی در حال توسعه است

آیا می‌دانستید اکثر مواد شیمیایی که هر روز وارد زندگی ما می‌شوند، آزمایش‌نشده هستند؟ صنعت شیمیایی در سراسر جهان با ۳٫۷ تریلیون دلار فروش سالانه در حال توسعه یافتن است.

با این حال این مواد شیمیایی و تأثیرات آنها روی سلامتی ما تأییدنشده (کنترل‌نشده) باقی می‌مانند. اثراتی که این صنعت بزرگ در درازمدت روی سلامت جمعیت ما خواهد گذاشت، کاملا نامشخص هستند.

سموم، پنهان هستند

سم‌ها چیزی نیستند که شما بتوانید ببینید یا عطر و طعم‌شان را حس کنید. در یک روز، اکثر مردم در معرض صدها ماده‌ی شیمیایی مصنوعی منحصربفرد قرار می‌گیرند.

اینها عمدتا در محصولات بهداشت شخصی و همچنین غذاها و نوشیدنی‌ها وجود دارند. برای اجتناب از سموم، از محصولاتی که حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ی ناشناخته هستند، استفاده نکنید و از غذاهای فراوری شده پرهیز نمایید.

غذاهای کامل خریداری کنید

شاید غذاهای کامل، گران‌تر باشند اما استفاده از آنها می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های سلامت شما شود.

به‌علاوه اگر تقاضا برای چنین غذاهایی افزایش یابد، عرضه‌ی آنها نیز بیشتر خواهد شد و محصولات طبیعی در نهایت ارزان‌تر می‌شوند.

برای محافظت از سلامتی تان و کمک به کاهش قیمت غذاهای کامل در آینده، از همین حالا از غذاهای فراوری شده اجتناب کنید.

سموم برای سلامتی شما مضر هستند

در حالی که بسیاری معتقدند که سموم چون بر همه تأثیر می‌گذارند، نمی‌توانند آنقدرها هم مضر باشند اما ثابت شده که سموم روی سلامتی اثرات منفی می‌گذارند.

برخی از این اثرات منفی عبارتند از سرطان، افسردگی، اسکلروز چند گانه یا بیماری ام اس، چاقی، فیبرومیالژیا، آسم، لوپوس و بسیاری از بیماری‌های دیگر. اجتناب از سموم می‌تواند به مصون نگه داشتن شما در مقابل این بیماری‌های مضر کمک کند.

تغییر، ممکن است

هنگامی بحث سموم به میان می‌آید، مهم‌ترین چیزی که باید به‌خاطر داشته باشید، آن است که تغییر ممکن است. شما می‌توانید از طریق خریدن غذاهای کامل بجای غذای فراوری شده، از اکثر سموم ناشی از مواد غذایی اجتناب کنید. به هر ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ای که نمی‌شناسید، به‌دقت توجه کنید و از آن دوری نمایید.

همچنین می‌توانید برای کمک به سم‌زدایی بدن‌تان از سونا استفاده کنید یا یوگای داغ انجام دهید. تلاش کردن برای حذف سموم از زندگی و بدن‌تان، یک آینده‌ی سالم‌تر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

همه چیز درباره سم و سموم غذایی

منبع : راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi