جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آیا میخواهید بدانید کی می میرید ؟

147

بازدید

آیا میخواهید بدانید کی می میرید ؟

آیا میخواهید بدانید کی می میرید ؟

آیا میخواهید بدانید کی می میرید ؟/

یادگیری ماشینی هر روز قوی‌تر و مرموزتر می‌شود. دانشمندان در حالی‌که دارند این فناوری را توسعه می‌دهند؛ گاهی اوقات دقیقا نمی‌دانند چگونه کار می‌کند!

در تازه‌ترین نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، یک مطالعه جدید روی بیماران قلبی صورت گرفته است که طی یک سال گذشته فوت کردند.

سیستم یادگیری ماشینی در این مطالعه به بررسی اکوکاردیوگرام (ECG) آن‌ها پرداخته تا به نتایج ملموس و مشخصی برسد.

این تحقیق توسط تیمی از محققان گروه بهداشت و درمان گیسینجر پنسیلوانیا انجام شده و نشان می‌دهد روشی دقیق‌تر و بهتر از بررسی‌های سنتی پزشکان متخصص قلب و عروق است. به علاوه، این روش کم هزینه‌تر و سریع‌تر است.

سیستم‌های یادگیری ماشینی با جمع‌آوری داده‌های خام می‌توانند طبق الگوریتم‌هایی که آموزش دیده هستند؛ پیچیده‌ترین محاسبات را روی داده‌ها انجام دهند و به بررسی دقیق آن‌ها بپردازند.

قدرت محاسباتی یادگیری ماشینی قابل مقایسه با فعالیت پزشکان نیست. یادگیری ماشین می‌تواند داده‌های هزاران ECG را در چند ثانیه تجزیه و تحلیل کند و با مهندسی معکوس به نتایجی برسد که پزشکان هرگز به آن‌ها دسترسی ندارند.

برای مثال، پزشکان متخصص قلب و عروق براساس نتایج ECG برخی بیماران تشخیص دادند خطری متوجه آن‌ها نیست و کاملا سالم هستند ولی مدتی بعد مرگ سراغ‌شان آمده است.

ابزار جدید هوش مصنوعی موفق شده با مشاهده همان ECG تاریخ دقیق مرگ این افراد را پیش‌بینی کند

در این تحقیق مشخص شده است متخصصان قلب و عروق در پیش‌بینی زمان مرگ بیماران ضعیف‌تر از الگوریتم یادگیری ماشینی عمل کرده‌اند.

هوش مصنوعی می‌تواند به کمک این متخصصان بیاید و بر مهارت‌های آن‌ها بیفزاید یا بیماران در معرض خطر بیشتر و زودتر شناسایی شوند.

نجات جان انسان‌ها در گرو توسعه هوش مصنوعی

تیم Geisinger با تقلید از نحوه تصمیم‌گیری متخصصان قلب و عروق، الگوریتم یادگیری ماشینی را طوری آموزش دادند تا عوامل ریسک‌پذیری افراد در ECG را مشابه متخصصان قلب و عروق را شناسایی و محاسبه کنند.

این کارشناسان از معیاری به نام AUC (سرنام area under the curve) در الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده کردند تا افراد را در گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی کنند.

محققان برنامه‌ریزی کردند هوش مصنوعی تشخیص دهد چه افرادی طی یک سال آینده زنده می‌مانند و چه افرادی فوت خواهند کرد.

افراد در گروه‌ها و جدول‌های مختلف می‌توانند طبق داده‌های پیچیده‌ای که تجزیه و تحلیل شده‌اند؛ از یک وضعیت به وضعیت دیگر بروند.

در این میان امکان اشتباه و تشخیص مثبت کاذب یا منفی کاذب وجود دارد که می‌تواند روی درمان بیمار تاثیرگذار باشد.

این الگوریتم می‌تواند با دقتی بالای ۸۵ درصد درست تشخیص دهد یک فرد در معرض خطر مرگ است. پزشکان سنتی با دقتی ۶۵ درصد ریسک بیمار را تشخیص می‌دهند.

البته در این تحقیق، دانشمندان با محدودیت‌هایی نیز روبرو شدند. مثلا، به اطلاعات بیشتر از یک سال بیماران از نظر قانونی دسترسی نداشتند.

آنچه مشخص است؛ یادگیری ماشینی می‌تواند وضعیت را به نفع نجات جان انسان‌ها تغییر دهد و ریسک بالای گروهی از بیماران را دقیق‌تر تشخیص و برای درمان به پزشکان معرفی کند.

آیا میخواهید بدانید کی می میرید ؟

منبع : ۱پزشک

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi