جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

عشق های مجازی به کجا ختم می شوند؟

256

بازدید

عشق های مجازی به کجا ختم می شوند؟/

عشق های مجازی به کجا ختم می شوند؟

عشق های مجازی به کجا ختم می شوند؟

پسر یا دختری را تصور کنید که دقیقا بر مبنای خیال از پشت ۲ مانیتور ، رشته های ارتباط با همدیگر را می تنند و با این که چنین تنیدنی کار لذت بخشی برای آن دو است؛ اما متوجه نمی شوند این رشته ها آنقدر متراکم و حقیقی نیست که تاب وزن واقعیت را داشته باشد. در واقع ذهن دختر یا پسر در لحظه چت ، تصویر ذهنی را با تصویر عینی اشتباه می گیرد.

از سوی دیگر اعتیاد به این تصویر ذهنی ، حاصل از وقت گذرانی در دنیای مجازی ، فرد را از دنیای واقعی و دغدغه هایش از جمله کار، تحصیل، تفریح و مسوولیت های دیگر بازمی دارد.

او مجبور است تا پاسی از شب، چشم هایش را به مانیتور بدوزد و صبح فردا را با احساس خستگی، خمودگی و ضعف آغاز کند.

امروزه و با روی کار آمدن فضای مجازی زندگی انسان ها دچار تغییراتی شده است. از خریدهای اینترنتی تا روابط پیچیده ای که در این دنیای مجازی شکل می گیرد.

در گذشته «چَت روم» های شبکه های پیام رسان «یاهو مسنجر» دارای کاربران زیادی بود که در آن افراد با یکدیگر آشنا می شدند؛ این مقوله تنها به تبادل اطلاعات نوشتاری ختم نشده و با تبادل عکس و با داشتن یک «وبکم» حتی به تبادل ویدئوهای شخصی نیز رسید.

مقوله عشق مجازی

مقوله ای که با افزایش برنامه های نرم افزاری وایبر، تلگرام، وی چت و فیسبوک و … رنگ تازه ای گرفت که می توان آن را «عشق های مجازی» نامید چرا که بسیاری از آن ها به ازدواج طرفین ختم شده است.

نامه نگاری های عاشقانه در دهه هفتاد با آمدن اینترنت جنبه مجازی پیدا کرد و دوست یابی ها در دهه هشتاد و نود با پیشرفت تکنولوژی رنگ جدیدی به خود گرفت.

چَت کردن یکی از کارهای روزانه ما شده است. تلفن همراه به دست می گیریم و در تاکسی، اتوبوس، خانه و محل کار به صحبت با دیگران می پردازیم.

افرادی که شناسایی ما از آن ها از صفر تا صد است؛ یکی از اعضای خانواده مان و یا یک فرد غریبه که هیچ اطلاعاتی از او نداریم.

پایگاه های مجازی مختلف اعم از یاهو، گوگل، مایکروسافت و بسیاری از شبکه های مجازی امروزه به دنبال این هستند که نرم افزار خود را ارتقاء داده تا روابط اینترتی را نزدیک و نزدیک تر کنند.

بسیاری از روابط دوستی و حتی همسریابی ها نیز در دهه اخیر از این طریق انجام می شود. در این میان به گفته کارشناسان حوزه فضای مجازی، دختران بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند.

از کلاهبرداری های تصویری و انتشار تصاویر و یا تهدید به آن تا کلاهبرداری های احساسی زیادی که در این بین انجام می شود.

با وجوداین تمایل دختران به دلیل احساس خطر در ملاقات های حضوری با جنس مخالف، بیشتر از پسران است. ترجیح دختران این است که روابط خود را بیشتر معطوف به اینترنت کنند. روابطی که به عقیده بسیاری شانس به نتیجه رسیدن آن پنجاه و پنجاه است.

عشق های مجازی یک هنجار اجتماعی نیست

«فرآیند رابطه های مجازی یه سری فرآیند فزاینده است که نمی توان آن را کامل دانست. موضوع رابطه های عاشقانه مجازی یک مسئله اجتماعی است که می توان با دانستن آمارها اطلاعات زیادی از آن استخراج کرد.

نکته قابل تاکید این است که این موضوع یک مسئله اجتماعی بوده و نمی توان نام هنجار را روی آن گذاشت.»

«ضعف در اقتصاد خانواده ها و همچنین بعد های فرهنگی و اجتماعی به طور مستقیم بر این موضوع تاثیر دارد.

باید توجه داشته باشیم که بسیاری از روابطی که بطور سنتی به ازدواج ختم می شود نیز در دهه کنونی با عدم موفقیت همراه بود که آمار بالای طلاق در کشور شاهد این موضوع است.

با وجود این موضوع سوالی که مطرح می شود این است که سرنوشت عشق های مجازی چه خواهد شد؟»

جذابیت های کاذب نوشتاری و تصویری

براساس اطلاعات موجود بیش از ۴۰ میلیون کاربر در شبکه پیام رسان تلگرام فعالیت دارند. فعالیت هایی که دوستی های موقت زیادی را به وجود آورده و بسیاری از آن ها نیز منجر به کلاهبرداری شده است.

هرچند نمی توان از ازدواج های شکل گرفته از این طریق چشم پوشید. یک کاربر فضای مجازی که تاریخچه حضور خود در فضای اجتماعی و دوستی را حدود ۱۵ سال می داند در ارتباط با رابطه های شکل گرفته خود در فضای مجازی می گوید:

«در گذشته فضای اجتماعی کشور به این حد آزادانه نبود. پسر و دختر به راحتی نمی توانستند با یکدیگر رابطه برقرار کنند. این بود که با روی کار آمدن اینترنت و کانال های ارتباطی همچون Yahoo360 و Orkuافراد زیادی به این شبکه ها پیوسند.»

ارتباط هایی که به عنوان «لانگ دیتانس» و یا همان روابط از راه دور و از طریق خطوط مجازی رخ می داد نیز شکل تازه ای در آن دوران به خود گرفت.

«اقشار مختلفی در این فضا حضور دارند که بی پروا به ارائه پیشنهاد می پردازند و به گونه ای باعث می شود که حریم شخصی افراد پایمال شود.»

«جذابیت های نوشتاری موجب می شود اینگونه فکر کنیم که شخصی که در آن طرف خط مجازی قرار گرفته فرد باشخصیتی است و یا ارائه چند عکس تصور زیبایی شخص را القا کند.»

باتوجه به خبرهای حوادث و کلاهبرداری هایی که در فضاهای مجازی صورت می گیرد، نیاز های مالی و حتی جنسی در این میان از همه پرنگ تر هستند.

از هتک حیثیت تا تهدید به انتشار عکس اشخاص و بسیاری دیگر از نتایج بسیاری از روابط مجازی عنوان می شود.

علل وارد شدن به عشق مجازی

«بیشتر افرادی که وارد این حیطه از روابط می شوند، کمبود هایی در زمینه هایی اقتصادی و اجتماعی خود دارند. به عبارت دیگر غرایزی وجود دارد که فرد به دنبال تامین آن است.»

«بسیاری از افراد که نوعی ناپختگی و درک ناقصی از زندگی در جامعه کنونی دارند درگیر این نوع روابط می شوند که در بسیاری از موارد به نتایج بدی منجر می شود که به ضرر خود شخص است.»

برگرفته از : نمناک

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi