جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۱۰ خوردنی ضد التهاب

138

بازدید

10 خوردنی ضد التهاب

10 خوردنی ضد التهاب

ارتباط بین التهاب مزمن و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان به خوبی به اثبات رسیده است، همانطور که در مطالعه ای این مسئله را چنین مطرح می کند،
“شواهد قابل توجهی حاکی از آن است که التهاب مزمن میتواند یک فرد را مبتلا به سرطان کند، همانطور که رابطه بین بیماریهای مزمن التهابی روده و افزایش خطر سرطان کولون ثابت شده است.”

التهاب مزمن نتیجه بسیاری از موارد از جمله عفونت های باکتریایی یا ویروسی، عوامل شیمیایی، چاقی و ذرات غیر قابل هضم، می باشد. به همین دلیل مهم است که حتما رژیم غذایی شما سرشار از خوراکی های باشد که بتواند به مبارزه با التهاب در سطح سلولی کمک کند.

ایجاد ابزاری برای مصرف کنندگان

به تازگی، محققان ابزاری را طراحی کرده اند که رژیم غذایی را بر اساس شاخصی از خوراکی ها و تعیین اینکه آیا رژیم غذایی دارای اثرات ضد التهابی یا التهابی است، طراحی میکنند.

شاخص التهابی رژیم غذایی تقریبا ۵۰ خوراکی مختلف، ماده مغذی و فیتوکمیکال هایی را براساس خواص التهابی یا ضد التهابی آن تقسیم بندی می کند.

این شاخص اخیرا در مطالعه ای که رابطه بین التهاب مزمن و خطر سرطان کولورکتال را بررسی کرد و در مجله سرطان اپیدمیولوژی و پیشگیری از زیست شناسی منتشر شد، استفاده شده است.

در حال حاضر، این شاخص با هدف نهایی ایجاد شاخصی قابل دسترس برای مصرف کنندگان، به ابزاری برای پزشکان تبدیل شده است.

خوراکی هایی که به عنوان خوراکی های ضد التهاب شناخته شده اند:

در حالی که این شاخص ممکن است هنوز برای استفاده مصرف کننده آماده نشده باشد، نیازی نیست که برای گنجاندن این خوراکی ها در یک رژیم غذایی ضد التهابی تامل کنید.

به لطف تحقیقات فراوانی که توسط پزشکان و دانشمندان در سراسر جهان انجام گرفته است، ما بسیاری از خوراکی هایی که ثابت شده است خواص ضد التهابی دارند را می شناسیم.

در اینجا فهرستی کوتاه از خوراکی هایی که میتوانید در رژیم ضد التهابی خود بگنجانید ارائه شده است:

زردچوبه
ماهی وحشی
زنجبیل
سبزیجات برگدار تیره
روغن زیتون خالص
زغال اخته
سیب زمینی شیرین
انواع خاصی از چای
آووکادو
جلبک دریایی

تهیه رژیم ضد التهابی

یک رژیم ضد التهابی یک رژیم غذایی در معنی معمول نیست، در حالی که شما می توانید با رعایت کردن رژیم غذایی سالم و پرهیز از خوراکی های التهابی مانند کربوهیدراتهای ساده مقداری وزن کم کنید، اما این برنامه غذایی به طور خاص به عنوان یک برنامه کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود.

این برنامه غذایی به منظور کاهش التهاب مزمن در دراز مدت در نظر گرفته میشود، به این معنی که این رژیم غذایی نیاز به تعهد و درک چگونگی تاثیر خوراکی ها بر بدن دارد.

گنجاندن مقدار زیادی فیبر رژیمی، اسید های چرب ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی و فیتونوترینت های محافظ در رژیم ضد التهابی ضروری است. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما متنوع است و شامل انواع میوه ها و سبزیجات در طیفی گسترده از جمله گوجه فرنگی گیلاسی، سبزیجات برگ دار سبز تیره و میوه های نارنجی و زرد است.

از مصرف الکل یپرهیزید. هیدراته بمانید و به طور مرتب سبزیجات خانواده چلیپاییان مانند کلم مصرف کنید.
روی خوردن یک نوع خوراکی بیش از حد تمرکز نکنید، در عوض، همه چیز را در حد اعتدال مصرف کنید.

به احساسی که پس از خوردن خوراکی ها یا قطع مصرف خوراکی های خاصی از رژیم غذایی خود دارید، توجه داشته باشید.

اجازه دهید بدن تان معلم شما باشد، و به زودی یاد خواهید گرفت که چه چیزی در کاهش التهاب تاثیر دارد و چه چیزی تاثیری ندارد … و در نهایت این کار در کاهش خطر ابتلا به سرطان به شما کمک خواهد کرد.

۱۰ خوردنی ضد التهاب

برگرفته از : راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تناسب اندام با انجام چند نکته ساده!!

    تقریبا اغلب خانم‌ها بیشتر از کم‌ کردن وزن، دنبال از دست ندادن تناسب اندام‌ شان هستند. حتی کسانی که با تلاش زیاد، چربی خود را آب می‌کنند بعد از چند ماه دوباره به همان وزن قبلی خود باز‌می‌گردند.

    خوراکیهایی که دندان پزشکان می خورند

    این نکته ثابت شده است که پلاک های دندان منجر به آسیب به مینای دندان و همچنین خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال و تشکیل حفره های دندانی می شوند.

    فست فود خورها بخوانند !

    فست فود خورها بخوانند ! پژوهش ها نشان می دهد خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده خطر افسردگی را افزایش دهد.

    داروهایی که میل جنسی را کاهش می دهند

    عوامل متعددی مانند سبک زندگی، شرایط سلامتی و تأثیرات روانی و همچنین داروها می‌توانند بر میل جنسی افراد تأثیر بگذارند.

    چکاپ کبد

    آزمایش عملکرد کبدی چیست و چه کاربردی دارد؟ تست های عملکرد کبد، آزمایش های خونی هستند که آنزیم های مختلف، پروتئین ها و سایر مواد ساخته شده توسط کبد را اندازه گیری می کنند. این آزمایش ها سلامت کلی کبد شما را بررسی می […]

    ۵ فایده خارق العاده نوشیدن آب روی مغز

    قرار نیست همه ما خودمان را مجبور به نوشیدن آب به میزان ۸ لیوان یا بیشتر کنیم، چون میزان نیاز افراد مختلف به آب متفاوت است.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi