جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اکستنشن ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ ؟

441

بازدید

اکستنشن ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ ؟

اکستنشن ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ ؟

شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند ابروهای پُرپُشت و مشخصی داشته باشند که جلوهٔ بهتری دارد و با آرایش چشم‌های‌شان نیز متناسب‌تر است. شاید هم به‌دلایل گوناگونی مانند بیماری، ابروهای خود را از دست داده باشید و بخواهید با بازگرداندن ابرو به صورت خود ظاهر طبیعی‌تری بدهید.

برای این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد، مانند کاشت ابرو و میکروبلیدینگ یا تتوی ابرو. ولی کاشت ابرو بسیار پُرهزینه و گران است و نتیجهٔ نهایی تتوی ابرو نیز به‌اندازهٔ کافی طبیعی به نظر نمی‌رسد.

در ادامه با اکستنشن ابرو بیشتر آشنا می‌شویم و مزیت‌های آن نسبت به میکروبلیدینگ را شرح می‌دهیم.

دانیکا به‌دلیل عوامل ژنتیکی و عوارض جانبی برداشتن بیش از حد ابرو و تتو کردن، هیچ ابرویی ندارد. ولی چند سال قبل با اکستنشن ابرو آشنا شد و حالا او هر هفته به سالن زیبایی می‌رود تا برایش ابروهای تازه‌ای را از نو طراحی کنند.

او می‌گوید: «ما هر هفته شکل متفاوتی از ابرو را امتحان می‌کنیم و با شکل و ظاهر آن بازی می‌کنیم. ابروها واقعا حالت چهره را تغییر می‌دهند.

بنابراین می‌توانم هر هفته ظاهرم را عوض کنم. گاهی نیز ابروهایی پُرپُشت و چشمگیر داشته‌ام. من این تغییر و انعطاف‌پذیری را دوست دارم.».

ولی ریچاردسون،‌ آریشگر دانیکا، معتقد است که اکستنشن ابرو باید در موارد خاصی انجام شود، چون حساس به زمان و گران است و مدت زیادی هم دوام نمی‌آورد.

اکستنشن ابرو چیست؟

او می‌گوید: اکستنشن ابرو شباهت زیادی به اکستنشن مژه دارد. در اکستنشن ابرو نیز (مانند اکستنشن مژه) الیاف باریک مومانندی با استفاده از چسب پزشکی شفاف متصل می‌شود تا ابروهایی ایجاد شوند که تا جای ممکن ماندگار و بادوام هستند.

ولی شباهت اکستنشن ابرو و مژه در همین جا به پایان می‌رسد. در اکستنشن مژه باید اکستنشن به مژه‌های طبیعی متصل شود، ولی در اکستنشن ابرو الیاف مومانند مستقیما به پوست یا موهای ابرو متصل می‌شوند.»

رشته‌ها و الیاف مورداستفاده نیز متفاوت هستند. در اکستنشن مژه می‌توانید از مژه‌هایی از جنس موی سمور (mink) ابریشم یا اکستنشن مژهٔ کشمیری (cashmere) استفاده کنید.

همهٔ آنها پُر و ضخیم به نظر می‌رسند و ظاهری شبیه مژه‌هایی را پیدا می‌کنند که با ریمل پوشیده شده است. ولی الیاف مورداستفاده در اکستنشن ابرو بسیار نازک‌تر و ظریف‌تر هستند.

ریچاردسون، ادامه می‌دهد: «ترجیح می‌دهم از نازک‌ترین رشته‌های ممکن استفاده کنم، چون طبیعی‌ترین شکل را پیدا می‌کنند.

اگر موی استفاده‌شده ضخیم باشد، مانند پلاگ مو (hair plug، یکی از روش‌های کاشت مو) غیرطبیعی به نظر می‌رسد. با این حال در بعضی از سالن‌های زیبایی از الیاف و رشته‌های نازک استفاده نمی‌کنند، چون به کار و زحمت بیشتری نیاز دارد.»

اکستنشن ابرو برخلاف میکروبلیدینگ، به ابرو بافت و حجم می‌دهد

میکروبلیدینگ (microblading) یا هاشور ابرو، تتویی نیمه‌دائمی است که در آن با ایجاد خطوطی شبیه موهای ابرو، ظاهری شبیه ابرو را ایجاد می‌کنند، ولی نتیجهٔ کار هیچ بُعد و حجمی ندارد.

ریچاردسون می‌گوید: «بیشتر مردم اطلاعی از روش اکستنشن ابرو ندارند، ولی به‌دلیل محبوبیت میکروبلیدینگ، آگاهی آنها از اکستنشن ابرو نیز در حال افزایش است.

چرا که در روش میکروبلیدینگ هیچ بافت یا عمقی ایجاد نمی‌شود و بیشتر مردم به‌دنبال اکستنشن هستند تا به ابروی خود شکلی واضح‌تر و حجم یا قوس مشخص‌تری بدهند.

این روش برای افرادی که می‌خواهند ابروی متفاوتی داشته باشند، ولی نمی‌خواهند این ظاهر جدید، همیشگی باشد، فوق العاده است.»

اکستنشن ابرو نسبت به میکروبلیدینگ کم‌خطرتر است

از آنجا که اکستنشن ابرو با استفاده از چسب و روی سطح پوست اعمال می‌شود (برعکس میکروبلیدینگ که در آن اپیدرم یا روپوست را با سوزنی سوراخ می‌کنند) از نظر ایجاد عفونت یا رضایت نداشتن از نتیجهٔ نهایی، خطر کمتری وجود دارد.

ریچاردسون می‌گوید: «اگر از نتیجهٔ نهایی میکروبلیدینگ راضی نباشید، هیچ راهی برای اصلاح آن وجود ندارد، در حالی که اکستنشن ابرو به‌تدریج و در طول زمان از پوست جدا می‌شود. بنابراین اکستنشن ابرو گزینهٔ بسیار ایمن‌تری است.»

قهوه‌ای تیره محبوب‌ترین رنگ است

ریچاردسون، آرایشگر دانیکا می‌گوید معمولا اکستنشن قهوه‌ای تیره پرطرف‌دارتر است و با بیشتر رنگ‌های پوست، سازگاری دارد. او در ابزار خود اکستنشن سیاه هم دارد، ولی معتقد است که سیاه بسیار تند و زننده است.

حتما با ابروهای تمیز مراجعه کنید

قبل از جلسهٔ اکستنشن ابرو هرگونه ژل، پودر و مداد ابرویی را که استفاده کرده‌اید، پاک کنید. ریچاردسون توصیه می‌کند که برای اینکه از نظر چسبیدن و دوام اکستنشن به بهترین نتیجه برسید باید پوست و ابروی تمیزی داشته باشید.

قبل از اکستنشن معمولا جلسهٔ مشاوره‌ای برگزار می‌شود که در آن شما و متخصص اکستنشن ابرو درمورد شکل ابرو، یعنی طول، قوس و قسمت‌هایی که باید پر شوند، به توافق می‌رسید.

انجام اکستنشن ابرو می‌تواند تا ۲ ساعت طول بکشد

کل فرآیند از ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد. هریک از الیاف، با استفاده از موچین با دقت و وسواس و یک‌به‌یک در جای خود قرار داده می‌شود.

برخلاف اکستنشن مژه که در آن مژه‌ها در یک جهت چسبانده می‌شوند، این رشته‌ها باید با پیروی از الگوی رشد ابروها و در زاویه‌های مختلفی قرار بگیرند تا شکل نهایی ابرو را ایجاد کنند. نتیجهٔ نهایی می‌تواند از صدها رشته با طول‌های متفاوتی تشکیل شده باشد.

ریچاردسون می‌گوید: «هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد، چون رشته‌ها به‌شکل مسطح روی پوست قرار می‌گیرند و بنابراین اگر این کار به‌شکل نادرست و نامنظمی انجام شود، به‌شدت مشخص و واضح خواهد بود.

به بعضی از کارآموزانم اجازه نمی‌دهم اکستنشن ابرو را انجام بدهند، حتی اگر در اکستنشن مژه عالی باشند، چون آنها دقت و مهارت لازم برای این کار را ندارند.

وقتی کسی با ابروهای نامتقارن یا بدون ابرو به شما مراجعه می‌کند، باید به‌خوبی بدانید که در هر سمت به چه چیزی نیاز دارید.

این کار مانند کار کردن روی بوم نقاشی سفید است و کار بسیار دشواری است، چون ابروی هر شخص با دیگران متفاوت است. این کار به دقت و صبر زیادی نیاز دارد و به نوعی یک هنر به حساب می‌آید.»

نتیجهٔ پایانی اکستنشن یا میکروبلیدینگ ابرو باید به چه شکل باشد؟

اگر آرایشگر کارش را درست انجام بدهد، نتیجهٔ کار باید شبیه ابرویی طبیعی و البته بهتر از آن به نظر برسد. انتهای ابرو باید تیز، تمیز و تراز باشد و شکل کلی ابرو نیز باید مرتب به نظر برسد.

ریچاردسون می‌گوید: «اگر این کار درست انجام نشود، نتیجهٔ نهایی شبیه ابرویی مصنوعی و تتو به نظر می‌رسد، یعنی در اکستنشن ابرو از رشته‌های بسیار زیادی استفاده شده، اکستنشن بسیار ضخیم است و تراکم بسیار زیادی دارد.

ولی به‌راحتی می‌توان آن را اصلاح کرد. فقط باید رشته‌های اضافه را بردارید و تمام.»

قبل از اکستنشن نباید پوست ابرو رنگ شود

ریچاردسون می‌گوید که در بعضی از سالن‌های زیبایی قبل از اکستنشن ابرو ابتدا پوست زیر ابرو را رنگ می‌کنند که روش اشتباهی برای اکستنشن ابروست.

او می‌گوید: «وقتی پوست رنگ می‌شود، ظاهر تیره‌تری را ایجاد می‌کند و بنابراین می‌توانند رشته‌ها و موهای ابرو را به هر جهتی که می‌خواهند و به‌شکل نامنظمی متصل کنند و از تعداد رشته‌های بسیار کمتری استفاده کنند.»

اکستنشن ابرو، بسته‌به نحوهٔ مراقبت و نگهداری از آن تا ۲ هفته باقی می‌ماند

ریچاردسون، این آرایشگر امریکایی برای مراقبت‌های بعد از اکستنشن، نکاتی را توصیه می کند: «این مسئله بسیار مهم است که در ۴۸ ساعت اول، ابروها با آب تماس نداشته باشند.

از دست زدن به ابروها، خوابیدن روی آنها، استفاده از محصولات چرب و آرایش کردن آنها پرهیز کنید. برای تمیز کردن این قسمت با استفاده از پارچه‌ای مرطوب، آهسته روی آن ضربه بزنید.

از آنجا که اکستنشن به پوست متصل می‌شود، احتمال اینکه برای مدتی طولانی در جای خود باقی بماند، بسیار کم است. اگر پوست چربی داشته باشید یا مرتب به صورت خود دست بکشید، اکستنشن به‌راحتی از پوست شما جدا می‌شود.»

هزینه اکستنشن و میکروبلیدینگ ابرو

ریچاردسون می‌گوید: «ابروی بزرگ‌تر و پُرتر به کار بیشتری نیاز دارد و بنابراین هزینهٔ آن نیز بر همین اساس تعیین می‌شود. ولی در پایان نتیجهٔ کار زیباست و ارزش هزینه‌ای که برایش می‌پردازید را دارد.»

منبع : چطور

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چطور یک مرد خوش تیپ باشیم؟

    چطور یک مرد خوش تیپ باشیم؟ ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۳ امتیازs ظاهر شما نقش مهمی در تاثیر بر روی دیگران از جمله همکاران، رئیستان و دوستانتان دارد. در اینجا نکاتی را برای شما ذکر می کنیم که با کمک آنها می توانید در محیط کار […]

    اشتباهات در چیدمان مبلمان

    ۱ – چسباندن‎ مبلمان به دیوار یکی از اشتباهات در چیدن مبلمان تان است اتاق‎ها ممکن است زمانی که مبلمان به دیوار چسبیده می شوند، بزرگتر دیده شوند، ولی اگر متوجه شدید برای صحبت کردن با آن طرف اتاق باید فریاد بزنید شاید وقت […]

    درباره “جراحی افزایش قد ” چه می دانید ؟

    درباره “جراحی افزایش قد ” چه می دانید ؟ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز یکی از جدیدترین انواع جراحی زیبایی را می توان جراحی افزایش قد دانست. در طول این عمل، با استفاده از تکنیک های مدرن به طول قد فرد افزوده می شود.

    اصول ست کردن شال و مانتو

    اصول ست کردن شال و مانتو/ تناسب رنگ در لباس پوشیدن یکی از مهم ترین اصول آراستگی است. از طرفی مانتو و روسری یا شال از اصلی‌ ترین لباس‌ های خانم‌ ها به شمار می‌ آید که رعایت تناسب رنگ و هماهنگ کردن درست […]

    آموزش ساخت ماسک مو خانگی

    آموزش ساخت ماسک مو خانگی ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز داشتن موهای خوش حالت، پر پشت، براق و بلند رویا نیست و شما می توانید علاوه بر تغذیه درست، با ساخت ماسک‌‎ مو هایی که سبب تقویت هر چه بیشتر موها می شوند، به زیبایی […]

    شناخت فرآورده‌های مراقبت‌ کننده از موها

    شناخت فرآورده‌های مراقبت‌ کننده از موها ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز آشنایی با فراورده‌های مختلفی که برای مراقبت و بهداشت موها در بازار موجود است، می‌تواند به استفاده مناسب از آنها کمک کند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi