جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آیا پیرسینگ در بارداری امکانپذیر است؟

470

بازدید

آیا پیرسینگ در بارداری امکانپذیر است؟

آیا پیرسینگ در بارداری امکانپذیر است؟

آیا پیرسینگ در بارداری امکانپذیر است؟

اگر فردی هستید که دوست دارید در هر دوره از زندگی‌تان کارهای تازه‌ای انجام دهید، باید بدانید که دوره بارداری یک فرصت تازه نیست! یعنی حتی اگر با شکل و شمایل بارداری کنار نمی‌آیید و می‌خواهید با کمک زیورآلات و پیرسینگ به ظاهر جدیدتان عادت کنید، اصلا تصمیم خوبی نگرفته‌اید!

در کل، همیشه به تمام خانم‌های باردار توصیه می‌شود که از امتحان کردن چیزهای جدید در دوره حساس بارداری خودداری کنند که می‌تواند برای سلامت جنین و همینطور خودِ مادر مضر باشد.

در دوره بارداری به خاطر تغییراتی که در اندام‌های مختلف بدن رخ می‌دهد، احتمال بهبود نواحی سوراخ شده با پیرسینگ، کاهش می‌یابد و به این ترتیب اگر در بهداشتی‌ترین مراکز هم پیرسینگ خود را انجام دهید، بیش از همیشه در معرض عفونت‌ها قرار خواهید داشت. پس از انجام پیرسینگ در بارداری خودداری کنید.

پیرسینگ در بارداری امکانپذیر است؟

با اینکه پیرسینگ یکی از اقدامات زیبایی مد روز است، اما فرد را در معرض عفونت استافیلوکوکی قرار می‌دهد که برای بچه به هیچ‌وجه خوب نیست؛ از آنجا که ریسک کردن در دوره بارداری بسیار خطرناک است، پیرسینگ هم در این دوران توصیه نمی‌شود.

در صورت انجام پیرسینگ در بارداری، باید مراقبت‌های بیشماری انجام دهید. اما در دوران بارداری شما باید به موارد زیادی توجه کنید، پس چرا مورد دیگری را هم به لیست نگرانی‌هایتان اضافه کنید؟؟؟

وقتی خانمی حامله می‌شود، بدنش تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه کرده، ممکن است تهوع صبحگاهی، خستگی و بدن‌درد را تجربه کند. بنابراین بهتر است با پیرسینگ، دردهایتان را تشدید نکنید!

در چه دوره از بارداری پیرسینگ بی‌خطر است؟

بیماری‌های زیادی با پیرسینگ مرتبط هستند. اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد، فرد در معرض عفونت‌هایی قرار خواهد گرفت که ممکن است به خاطر استفاده از وسایل و تجهیزات غیر استریل، منجر به هپاتیت B، هپاتیت C یا HIV/ایدز شود.

یکی دیگر از خطرات پیرسینگ در بارداری، پس زدن پیرسینگ به عنوان یک جسم خارجی توسط بدن است و زخمش خوب نشود. بنابراین بهترین تصمیم این است که انجام پیرسینگ را به بعد از زایمان موکول کنید.

تفنگ پیرسینگ یا سوزن پیرسینگ؟

در صورت اصرار به انجام پیرسینگ در بارداری، خوب است بدانید در صورت استفاده از تفنگ پیرسینگ، احتمال بروز تروما در بافت پوست هم بیشتر است.

اما یک سوژن تیز و یکبار مصرف پیرسینگ هم درد کمتری دارد و هم از نظر بهداشتی ایمن‌تر از تفنگ پیرسینگ است چون ممکن است درست کار نکند و باعث صدمه به بافت پوست شود.

البته تمام تجهیزات پیرسینگ باید خوب استریلیزه شده باشند تا از انتقال آلودگی و عفونت جلوگیری شود.

خطرات پیرسینگ در بارداری

همانطور که گفته شد، انجام پیرسینگ در بارداری خطرات زیادی می‌تواند داشته باشد و حتی اگر فرد مراقبت‌های لازم را انجام دهد، شرایط بدنش طوری است که بیشتر از همیشه مستعد عفونت است. از جمله خطراتی که پیرسینگ در زنان باردار ایجاد می‌کند، عبارتند از:

خونریزی
التهاب پوست
عفونت باکتریایی
عفونت با یک بیماری قابل انتقال

خطرناک‌ترین نقاط پیرسینگ در بارداری

به گفته متخصصان، بهتر است بعضی از قسمت‌های بدن پیرسینگ نشود. پیرسینگ اندام‌های غضروف‌دار در بارداری، بیشترین خطر را دارند؛ چراکه پروسه درمان به خاطر محدود شدن فرآورده‌های خون، بسیار کُند است.

حتی پیرسینگ بینی در بارداری هم توصیه نمی‌شود. پیرسینگ عمودی یا افقی زبان با ریسک بالایی از فلج یا سر شدن همراه است.

پیرسینگ لب نیز می‌تواند باعث خونریزی زیاد، عفونت و آسیب‌های مختلف شود. ضمن اینکه پیرسینگ سینه، شکم و نواحی تناسلی هم، به خصوص در دوره بارداری بسیار خطرناک خواهد بود چراکه این اندام‌ها بیشترین تغییرات را در طول حاملگی خواهند داشت.

مراقبت‌های پیرسینگ در بارداری

در ادامه با فهرستی از مراقبت‌های ویژه پیرسینگ در بارداری آشنا می‌شوید:
مواد مناسب در انجام پیرسینگ شامل استنلس استیل جراحی، طلای ۱۸ عیار و تیتانیوم است.
جواهرات داخل پیرسینگ را در طول روند ترمیم پوست تعویض نکنید.

بعد از پیرسینگ، پوست را با مواد شیمیایی مثل پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) تمیز نکنید که بافت در حال ترمیم را از بین می‌برد.
از تماس ترشحات بدن مثل خون، بزاق، عرق، سمن و ترشحات واژینال با محل پیرسینگ خودداری کنید.
اگر خونریزی دارید، سریعا زیورآلات داخل پیرسینگ را خارج کنید.

خانم‌های باردار به هیچ وجه نباید در پایان سه ماهه دوم بارداری پیرسینگ انجام دهند.
در صورت بروز درد و تب بعد از پیرسینگ حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

زیورآلات را کنار بگذارید!

اگر از قبل پیرسینگ دکمه شکم یا نواحل تناسلی داشته‌اید، باید قبل از زایمان زیورآلات این نواحی را خارج کنید. چراکه اگر در طول روند زایمان، نیاز به سزارین اضطراری یا مداخله پزشکی باشد، تمام زیورآلات بیمار باید خارج شود.

پیرسینگ سینه هم در طول دوران شیردهی به نوزاد نباید استفاده شود.
بارداری مرحله حساسی است که نباید خطری آن را تهدید کند و انجام کارهایی مثل پیرسینگ می‌تواند خطراتی مثل کاهش سیستم ایمنی بدن و بروز عفونت‌های مختلف برای مادر و جنین داشته باشد.

منبع : نی نی سایت

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۸/۵ (۹۷٫۶۱%) ۶۷ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi