جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

بازار خرید و فروش موهای زنان

518

بازدید

بازار خرید و فروش موهای زنان/

بازار خرید و فروش موهای زنان

بازار خرید و فروش موهای زنان

در سال های اخیر میزان خرید و فروش موهای زنانه افزایش یافته و برخی از بانوان به دلیل مشکلات مالی یا عوامل دیگر اقدام به فروش موهای خود می کنند.

روزگاری نه چندان دور آخرین حد تنبیه زنان بریدن گیسوانشان بود و «گیس بریده» فحش محسوب می‌شد. هرچند در گذر زمان گیس بریده معنای خود را دست داده است اما به نظر می‌رسد که وقتی بریدن گیس و فروش آن برای بعضی تنها چاره باشد، حکم آخرین حد تنبیه را دارد.

اگر سری به آرایشگاه‌های زنانه و یا سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بزنید با آگهی‌های خرید و فروش مو مواجه می‌شوید.

دختران و زنانی‌که موهایشان را می‌فروشند و پول می‌گیرند و زنانی که پول می‌دهند و مو می‌خرند. دخترانی که به خاطر پول موهایشان کوتاه می‌شود و زنان و دخترانی که با پول موهایشان بلند می‌شود اینها دو روی یک سکه هستند.

اما در پس خرید و فروش این موها واقعیت تلخی در جریان است واقعیتی تلخ که شاید قبل از این فقط در قصه‌ها می‌خواندیم.

فشار اقتصادی که گاهی سبب می‌شود کسی کلیه‌اش را برای فروش بگذارد و گاهی در قالب کوچک‌تر موهایش را. در این گزارش به پشت پرده خرید و فروش مو سرک کشیدیم.

خریداران مو اعتراف می‌کنند که در ماه‌های اخیر تعداد فروشندگان زیادتر شده است و خیلی حساب شده‌تر عمل می‌کنند.

مژده صاحب سالن زیبایی معروفی است و مراجعه کنندگان زیادی برای فروش مو دارد.

درد پولدارها

قسمت اعظم موهای فروخته شده برای اکستنشن مو استفاده می‌شود. این سالن دار با تاکید بر اینکه اکستنشن مو از ۱۰ سال رواج پیدا کرده و دغدغه قشر مرفه است ادامه می‌دهد: «کسانی که موهای کوتاه یا بلند اما کم پشت دارند یا موهایشان خراب شده و می‌خواهند اضافه یا بلندتر شود برای اکستنشن نزد ما می‌آیند.

اکستنش کار پر هزینه‌ای است و هرکسی استقبال نمی‌کند، اغلب قشر مرفه جامعه و کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند به سراغ این قضیه می‌روند چون قیمتش بالا است.

هر شاخه ۱۰۰ گرمی مو طبیعی الان ۱۵ هزار تومان است اگر کسی بخواهد موی بلند داشته باشد ۱۵۰ شاخه نیاز است که نزدیک به ۲ میلیون تومان می‌شود.

البته ۲ برند خیلی معروف در تهران هستند که به جای موهای درجه یک از الیاف استفاده می‌کنند به همین دلیل قیمت پایین و مشتری زیاد دارند.»

شرم پدرانه برای فروش موی دختران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نیاز مالی دلیل اصلی فروش مو خصوصاً موهای کودکان است. موهای کودکان به دلیل سالم بودن بازار فروش بهتری دارد.

«مو دختربچه ۸ ساله، بلندی‌اش ۶۰ سانتی متر، قیمت مقطوع ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان. در صورت خرید با این شماره تماس بگیرید» مادر گوشی را برمی‌دارد: اگر خریدار واقعی باشید ۱۰۰ هزار تومان هم تخفیف می‌دهم.

توضیح می‌دهد: مراقبت از موهایش مشکل است یک روز در میان باید به حمام برود و وقت گیراست برای همین تصمیم گرفتیم کوتاه کنیم.

کمی که بیشتر روی قیمت چانه می‌زنیم می‌گوید: حقیقتش بچه ام در سنی است که دلش تخت خواب و تبلت می‌خواهد و ما درآمدمان کفاف خریدش را نمی‌دهد، خوشبختانه مو که کوتاه شود دوباره بلند می‌شود اما بچه ام از تختش لذت می‌برد و پیش دوستانش از نداشتن تبلت خجالت نمی‌کشد!

البته گاهی اوقات هم نیاز مالی شدید باعث فروش مو نمی‌شود. فروشنده‌ها به این نتیجه رسیده اند که می‌توانند از فروش مویشان پولی هم به دست بیاورند. دختر جوانی که موهای بلندش را ۳ میلیون برای فروش گذاشته و معتقد است:

«من برای موهایم هزینه زیادی کردم، شامپو و ماسک موهای خارجی استفاده کردم. ۳-۴ سال قبل که اینقدر فروش مو رواج نداشت در محل کارم خانمی می‌خواست موهایم را ۳ میلیون بخرد اما آن موقع نمی‌خواستم بفروشم چون موی بلند را دوست داشتم اما الان می‌خواهم یک تغییر ایجاد کنم.

با چند آرایشگاه تماس گرفتم گفتند ۹۰۰ هزار تومان گفتم اگر قرار باشد به این قیمت بفروشم به خیریه می‌دهم که برای کودکان سرطانی کلاه گیس درست کنند و ثواب هم می‌برم.

اغلب آرایشگاه‌ها موهای ۱۰-۱۵ سانتی متر را جارو می‌کند و کیلویی برای براش و برس رنگ می‌فروشند! آرایشگر اگر بخواهد از موی من استفاده کند با الیاف قاطی می‌کند از موی من ۲۰ میلیون در می‌آورد.»

این فروشنده مو از خریدارانی می‌گوید که برای خرید مو تماس می‌گیرند: «واسطه ها خیلی تماس می‌گیرند حتی واسطه آقا؛ با آنکه قید کردم که فقط خانم تماس بگیرد.

تلفن می‌کنند که به منزل می‌آییم و مویتان را کوتاه می‌کنیم! راسته منوچهری هم سر زدم همه آنها بُزخری می‌کنند من می‌خواهم به خریدار واقعی بفروشم. نیاز مالی ندارم اما می‌خواهم پول هم بگیرم.»

افزایش عرضه و تقاضا در بازار فروش مو

«خانم ولدخانی» مؤسسه خرید و فروش مو دارد و به گفته خودش در حال حاضر هر کیلو ۳ میلیون تومان می‌خرد. به گفته ولدخانی در ماه‌های اخیر فروش مو خیلی زیاد شده است.

ولدخانی در این باره می‌گوید: «قبلا ما التماس می‌کردیم الان فرصت نمی‌کنیم جواب تلفن بدهیم. این قضیه نه تنها در تهران بلکه در شهرستان‌ها هم رواج پیدا کرده است خود ما بالغ بر ۱۰۰ نیرو داریم که از شهرستانهای مختلف برای ما مو جمع می‌کنند.

ما از خارج از ایران هم برای خرید مو تقاضا داریم و اگر حمایت شویم علاوه بر اشتغال‌زایی با صادرات مو می‌توانیم ارزآوری هم داشته باشیم.»

ولدخانی درباره مشتریانی که برای فروش مو می‌آیند می‌گوید: «۹۰ درصد کسانی که موهایشان را می‌فروشند نیاز مالی دارند.

ما از مشتری که برای فروش مو می‌آید سوال می‌کنیم همگی می‌گویند از بلندی مو خسته شدیم اما بعد که سر درد دلشان باز می‌شود اکثریتشان نیاز مالی شدید دارند.

این روزها پیش می‌آید فردی برای تهیه دارو مویش را می‌فروشد، غالباً ما از این افراد گران‌تر می‌خریم. مشتری داریم که از خرم آباد برای ما مو می‌آورد.

درواقع موی اقوامش را کوتاه می‌کند و برای ما می‌آورد و با پولش برای بچه‌اش شیرخشک خاص می‌خرد شیرخشک معمولی به بچه‌اش نمی‌سازد. حتی این روزها از اهواز برای ما خیلی مو می‌آید، سیل به خانه‌هایشان آسیب زده و دستشان خالی است.»

اما هرچه هست زیر پوست شهر خانواده‌های آبرومندی زندگی می‌کنند که سعی دارند با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند و پایشان را کج نگذارند.

پس هربار دختر یا خانمی را دیدیم که موهای بلندش را کوتاهِ کوتاه کرده است حواسمان باشد که ناغافل نگوییم: حیف شد چرا موهایت را کوتاه کردی؟ شاید دلیل دیگری به جز مد داشته باشد که دلش نخواهد به ما بگوید.

منبع : فرارو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۸/۵ (۹۷٫۶۱%) ۶۷ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi