جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اگر قلبتان را دوست دارید این ۶ غذا را نخورید

220

بازدید

اگر قلبتان را دوست دارید این ۶ غذا را نخورید/

اگر قلبتان را دوست دارید این 6 غذا را نخورید

اگر قلبتان را دوست دارید این ۶ غذا را نخورید

حملات قلبی زمانی رخ می دهند که شریانهای خونرسان بدن مسدود می شوند. عادات سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن و ورزش نکردن، احتمال حمله قلبی را افزایش می دهند.
علاوه بر این یک رژیم غذایی سرشار از کالری، سدیم و چربی ترانس یک راه مطمئن برای بیمار کردن قلب شماست. لیست غذاهای زیر را که قلبتان قطعا از آنها متنفر است، بررسی کنید و سعی کنید تا حد ممکن از آنها دوری نمایید.

پیش غذاهای رستوران ها

اکثر پیش غذاهای رستوران ها برای قلب مضر هستند. آن همه نمک ــ به همراه سدیمش ــ در سیب زمینی سرخ کرده را در نظر بگیرید. شما با یک پرس ممکن است کل سدیم مورد نیاز روزانه تان را دریافت کنید.

سدیم نه تنها احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد بلکه برای شریانهای شما نیز خطرناک است. بدتر اینکه دانشمندان در حال تحقیق روی این احتمال هستند که غذاهای شور در واقع اعتیادآور ‌اند.

یک مطالعه اخیر، فرضیه اعتیاد به غذای شور یا این عقیده که نمک ممکن است مانند یک داروی اعتیادآور، مراکز لذت مغز را تحریک کند، بررسی کرد.

محققان دریافتند که غذای شور اشتها را تحریک می کند، مصرف کالری را افزایش می دهد و شیوع پرخوری، اضافه وزن، چاقی و بیماری های مرتبط با آن را بیشتر می کند.

انتخاب های سالم در رستوران

بسیاری از مردمی که به دنبال غذاخوردن سالم هستند، در رستورانها سالاد سفارش می دهند. مشکل این است که سالادها اغلب سرشار از گوشت سرخ شده یا کبابی هستند.

یک سالاد سزار دارای استیک کبابی در یک رستوران زنجیره ای معتبر حاوی ۲۲۰۰ میلی گرم سدیم است.
یکی از مشکلاتی که محققان در مطالعه سال ۲۰۰۶ تایید کردند، آن است که مردم همیشه از اطلاعات تغذیه ای غذاهای رستوران مطلع نیستند.

با توجه به این مطالعه، «اکثر مصرف کنندگان از سطوح بالای کالری، چربی، چربی اشباع و سدیم موجود در بسیاری از غذاهای رستورانی آگاه نیستند.»

محققان درک می کنند که ممکن است شما سالاد را بخاطر سالم بودنش سفارش دهید اما در نهایت متوجه شوید که سرشار از سدیم و کالری است. خوشبختانه امروزه بسیاری از رستورانها، اطلاعات تغذیه ای را روی اقلام منوی‌شان درج می کنند.

غذای بیرون‌بر چینی

غذای چینی معمولا سرشار از سدیم، MSG و چربی های ناسالم است. آیا تابحال دقت کرده‌اید که برخی از آنها می توانند چقدر چرب باشند؟

یکی از مشکلات بزرگ مربوط به غذاهای بیرون‌بر چینی، سطوح نگهدارنده ها و مونوسدیم گلوتامات (MSG) است که در بسیاری از آنها وجود دارد. محققان معتقدند که MSG می تواند باعث انواع واکنش های منفی از جمله ناراحتی گلو، خارش و التهاب شود.

دانشمندان اخیرا کشف کردند که برخی از مردم به MSG آلرژی دارند و حتی خودشان نیز این مساله را نمی دانند. قبل از آنکه آنها منبع این آلرژی را کشف کنند، علائم آلرژی MSG «سندروم رستوران چینی» نامیده می شد.

غذاهای منجمد و بسته بندی شده

وعده های غذایی منجمد شده ممکن است فقط کمی بهتر از فست فود باشند. شما با همان مشکلات مربوط به غذاهای رستورانی مواجه هستید ــ سخت است که بتوان گفت چه چیزی در غذاست و چگونه آماده شده است. کیفیت تغذیه ای اکثر غذاهای منجمد شده وحشتناک است.

بیشتر غذاهای فرآوری شده پر از شیرین کننده ها، نمکها، طعمهای مصنوعی، چربی های صنعتی، رنگها، مواد شیمیایی که بافت را تغییر می دهند و نگهدارنده ها هستند.

اما مشکل فقط چیزهایی نیست که به آنها اضافه می شود بلکه چیزهاییست که از آنها حذف می شود. غذاهای فرآوری شده اغلب عاری از مواد مغذی هستند که توسط طبیعت برای محافظت از قلب شما طراحی شده اند،

مانند فیبر محلول، آنتی اکسیدان ها و چربی های خوب. آن را با افزودنی ها ترکیب کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید.

فست فود

فست فود، قاتل قلب است. در اکثر موارد اجتناب از مصرف سطوح بالای نمک و چربی تقریبا غیرممکن است. گاهی اوقات تنها گزینه شما سالاد است، البته بدون سس.

دانشمندان در مورد میزان مصرف فست فود و پیامدهای منفی آن برای سلامتی نگران هستند. یک مطالعه که برای کشف عواقب منفی رژیم غذایی شامل فست فود انجام شد، نشان داد که علاوه بر افزایش چاقی ناشی از خوردن این نوع غذا، مصرف آن یک نشانگر خطر دیابت نوع ۲ نیز هست.

وعده های غذایی بچه ها

وعده های غذایی که در رستوران های فست فود به کودکان فروخته می شود، سلامت آتی آنان را در معرض خطر قرار می دهد. تمام عناصر مضر برای قلب در یک رژیم غذایی فست فود و غذاهای آماده که در بالا در موردشان صحبت کردیم را نیز در نظر بگیرید.

سطوح بالای سدیم، چربی های ناسالم، کالری ها و حتی فرضیه اعتیاد به غذاهای شور! قلب انسان نمی تواند از عهده همه اینها بربیاید.

یک مطالعه در مجله اطفال نشان داد که حدود ۳۰ درصد از کودکان در یک روز معمولی فست فود مصرف می کنند. این نرخ با درنظر گرفتن عواقب منفی سلامتی مصرف غذاهای آماده، نگران کننده است.

بدترین قسمت آن است که بسیاری از والدین به کودکانشان فست فود می دهند و به آنها می آموزند که یک رژیم غذایی ناسالم و سرشار از عناصر زیان آور برای قلب، قابل قبول است.

منبع : راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi