جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

راهنمای جامع کار با متن در فتوشاپ

387

بازدید

راهنمای جامع کار با متن در فتوشاپ/

راهنمای جامع کار با متن در فتوشاپ

اگر با نحوه کار با ابزار متن در فتوشاپ آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به آموزش جامع کار با متن در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

اگر قصد دارید از فتوشاپ برای طراحی پوستر، لوگو یا غیره استفاده کنید، نیاز است تا ابتدا با کار با متن در فتوشاپ آشنایی شوید.

فتوشاپ شامل ابزارهای متعددی به منظور قرار دادن متن بروی صفحه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید جذابیت متن های خود را چندین برابر کنید. در ادامه با رسانه کلیک همراه باشید تا نحوه کار با ابزارهای متنی در فتوشاپ را به صورت جامع برایتان شرح دهیم.

مقدمه‌ای در رابطه با ابزار Type در فتوشاپ

ابزار Typeجهت کار با متن در فتوشاپ ارائه شده است. بنابراین شما می‌توانید در فتوشاپ با استفاده از یکی از ابزارهای Type، متنی به صفحه خود اضافه کنید.

ابزار Type در فتوشاپ از منوی ابزار سمت چپ و یا با فشردن کلید T در کیبورد قابل دسترسی است. با انتخاب این ابزار، گزینه‌های مختلفی در قسمت فوقانی صفحه برایتان نمایان خواهد شد که در ادامه به برخی از اصلی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

Font Family : با استفاده از این گزینه قادر به انتخاب نوع فونت مورد نظر خود خواهید بود.
Font Style : با استفاده از این گزینه می‌توانید سبکی نظیر Bold برای فونت مورد نظر انتخاب کنید.
Size : تنظیم اندازه فونت از طریق این گزینه امکان پذیر خواهد بود.
Align Text : می‌توانید تراز متن را به صورت راست جین، وسط چین و یا چپ چین قرار دهید.
Color : یک رنگ برای متن خود انتخاب کنید.
Cancel یا Commit : پس از اضافه کردن یا ویرایش متن، اعمال آن را تایید و یا لغو کنید.

کار با متن در فتوشاپ

به منظور اضافه کردن، ویرایش و کار با متن در فتوشاپ تنها کافیست تا از منوی ابزار روی آیکون به شکل T کلیک کرده سپس با کلیک روی بوم نوشتن را آغاز کنید. استفاده این روش جهت ایجاد تیتر و عنوان کاربردی است.

با کلیک روی بوم، ناحیه‌ای برای نوشته شما ایجاد می‌شود و با تایپ کردن این ناحیه گسترش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که متن نوشته شده درون یک خط قرار می‌گیرد و خط جدیدی ایجاد نمی‌شود. بنابراین در صورت تمایل به ایجاد خط جدید، نشانگر موس را در جای دلخواه قرار داده و روی صفحه کلیک کنید.

جهت کار با متن در فتوشاپ و ایجاد متون بلند نظیر پاراگراف یا لیست‌ها می‌توانید ابتدا یک کادر ایجاد کنید. بدین منظور ابزار Horizontal Type را انتخاب کرده و آن را جهت یک کادر مستطیلی روی بوم بکشید.

حال متن مورد نظر خود را درون کادر تایپ و یا پیست کنید. جهت تغییر سایز کادر در ویندوز کلیدهای Ctrl + T و در مک کلیدهای Cmd + T را فشرده سپس کلید شیفت را نگه دارید و یکی از گوشه‌های کادر را بکشید.

علاوه بر امکان ایجاد کادرهای مستطیلی، می‌توانید از ابزار Pen برای کشیدن اشکال مختلف به صورت دستی استفاده کرده سپس آن را با نوشته پر کنید. بدین منظور یکی از ابزارهای Shape و یا ابزار Pen را انتخاب کنید.

در گوشه بالا و سمت چپ Tool Mode را در حالت Path قرار داده سپس شکل مورد نظر خود را روی بوم ترسیم کنید. حال با انتخاب ابزار Horizontal Type و کلیک درون شکل ترسیم شده می‌توانید متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

هنگام کار با متن در فتوشاپ قابلیت‌های متعددی در اختیارتان قرار می‌گیرد. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به حالت دادن به متن و منحنی کردن آن می‌شود. بدین منظور ابزار Pen را انتخاب کرده و Tool Mode را به حالت Path تغییر دهید. حال یک منحنی روی بوم بکشید. پس از آن با انتخاب ابزار Horizontal Type و کلیک روی منحنی می‌توانید نوشته مورد نظر خود را وارد کنید.

قابلیتی در فتوشاپ وجود دارد که به موجب آن می‌توان اشکال مبتنی بر متن ایجاد و از آن‌ها در طراحی‌ها استفاده کرد. توجه داشته باشید که پیش از شروع حتما فونت مناسبی انتخاب کنید چرا که بعد امکان ویرایش فونت وجود ندارد.

بدین منظور یک عکس در فتوشاپ باز کرده و یا لایه‌ای رنگی انتخاب کنید. یکی از ابزارهای Type Mask را انتخاب کرده و فونت مورد نظر را تنظیم کنید. حال با کلیک روی بوم نوشتن را آغاز کنید. بعد از کلیک روی گزینه Commit، متن شما به حالت انتخابی تبدیل خواهد شد.

کار با متن در فتوشاپ شامل قابلیت اضافه کردن جلوه‌های ویژه به متن هم می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید یک سایه به پس زمینه عکس خود اضافه کرده و یا متن نوشته شده رو با اضافه کردن جلوه‌های ویژه درخشان کنید.

بدین منظور ابتدا جهت باز کردن کادر Layer Style روی لایه دابل کلیک کنید. سپس گزینه Drop Shadow را انتخاب کرده و تنظیمات را به سلیقه خود تغییر دهید.

جهت چرخاندن متن، کلیدهای Ctrl + T یا Cmd + T را به منظور دسترسی به ابزار Free Transform بفشارید. سپس نشانگر موس را روی یکی از گوشه‌های کادر متن قرار داده و آن را کشید. برای کج کردن متن کلیدهای Shift + Ctrl یا Shift + Cmd را فشرده سپس روی یک گوشه از کادر کلیک کرده و آن را به طرفین بکشید.

انتخاب فونت مناسب یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های طراحی گرافیک و کار با متن در فتوشاپ محسوب می‌شود. شما می‌توانید فونت مورد نظر خود را از منوی کشویی Fonts انتخاب کنید.

با کلیک روی آیکون ستاره قادر به بوک مارک کردن فونت مورد نظر خود خواهید بود. جهت مشاهده فونت‌های مشابه با فونت مورد خود تنها کافیست تا آن را انتخاب کرده و روی گزینه Similar Fonts کلیک کنید. به منظور افزایش تعداد فونت‌ها روی گزینه Add fonts from Typekit کلیک کرده و فونت مورد نظر خود را به لیست اضافه کنید.

در برخی از مواقع ممکن است یک تصویر شامل فونت مورد نظر شما می‌شود در حالی که شما قادر به تشخیص نوع فونت نیستید. در چنین شرایطی ابزار Match Fonts می‌تواند به شناسایی نوع فونت به شما کمک کند و یا فونت‌های مشابه پیشنهاد دهد.

عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کرده سپس به بخش Type مراجعه و گزینه Match Font را انتخاب کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا کادر را روی فونت مورد نظر خود در تصویر قرار دهید. بدین ترتیب لیستی از فونت‌های مشابه با فونت مورد نظر شما نمایان خواهد شد.

در هنگام کار با متن در فتوشاپ و طراحی لوگو، می‌توانید با استفاده از یک ترفند ساده طراحی خود را منحصر به فرد کنید. بدین منظور متن مورد نظر را انتخاب کرده به بخش Type مراجعه کنید.

سپس روی گزینه Convert to Shape کلیک کنید. توجه داشته باشید که با انجام این عمل دیگر قادر به ویرایش متن خود نخواهید بود. در مرحله بعدی با کلیک روی ابزار Path Selection حروف را به صورت تکی انتخاب کنید. اکنون می‌توانید رنگ حروف مورد نظر خود را داده و یا بسته به متن آن را بچرخانید یا جا به جا کنید.
کلیک

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi