جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی عاشق مترسک

1,014

بازدید

دانلود کتاب صوتی عاشق مترسک

دانلود کتاب صوتی عاشق مترسک

کتاب «عاشق مترسک» توسط نویسنده انگلیسی‌تبار خود، «فیلیس هستینگز» به رشته تحریر درآمد. شخصیت اصلی کتاب صوتی عاشق مترسک، یک دختر است که ازنظر ذهنی عقب‌مانده بوده و در یک روستای دورافتاده با پدر عصبی خود، زندگی می‌کند. دخترک همواره در رویای زندگی بهتر روزهای خود را سپری کرده تا آنکه رویا و انگیزه‌ای جدید به زندگی وی رنگی تازه می‌زند و به آرزوهای دخترک، جامه عمل می‌پوشاند.

خلاصه‌ای از کتاب صوتی عاشق مترسک:

فیلیس هستینگز، در کتاب عاشق مترسک، به رویای یک دختر، جان می‌بخشد و برخلاف دیگران که او را دست‌کم می‌گیرند، برای دختر زندگی با طعم لذت می‌سازد. کتاب صوتی عاشق مترسک به زندگی روزمره تمامی ما انسان‌ها نزدیک است و بن‌مایه‌ای رئال دارد، اگرچه که نویسنده تا اواسط داستان سعی دارد مخاطبان خود را فریب دهد و با این کار هر چه بیشتر خلاقیت خود را به آن‌ها اثبات نماید اما درنهایت مشت خود را باز می‌کند و هدف از داستان‌پردازی خود را مطرح می‌کند.

رویا کلمه‌ای است باورپذیر، اما برای کسانی که در اوج ضعف، به تغییر با سعی و تلاش اعتقاددارند.
کتاب صوتی عاشق مترسک تلاش می‌کند هدف را برای مخاطب خود تعریف کرده و آن را در لابه‌لای کلمات خود به مخاطب القا نماید. ابتدا در کتاب صوتی عاشق مترسک، مخاطب فکر می‌کند که فیلیس(نویسنده) از صنایع ادبی جان‌بخشی به اشیا استفاده کرده است و با یک کتاب صوتی تخیلی سروکار دارد و همین بر جذابیت این کتاب صوتی بیش‌ازپیش اضافه می‌نماید.

در کتاب صوتی عاشق مترسک فحوای کلام نویسنده، امید در پس تاریکی است. همان‌طور که خواهید شنید آنجا که دخترک تلاش می‌کند تا به علت همزادپنداری با مترسک، آن را برای مزرعه پدر خود درست کند، درواقع اولین قدم برای تغییر زندگی خود را برداشته است.

تم نگارشی فیلیس(نویسنده) ملموس و زیرکانه است، وی برای توضیح وقایع از عناصر نویسندگی، به‌گونه‌ای استادانه کمک می‌گیرد که مخاطب را برای دنبال نمودن و فضاسازی در ذهن خود مجذوب می‌کند.

آنچه بر شنونده در مورد این اثر صوتی پوشیده نخواهد ماند نقدی است که بر زندگی خود روا می‌دارد، گاه به افسردگی‌هایش می‌خندد و گاه چنان شخصیت دخترک را به خود نزدیک می‌بیند که گویی مخاطب به‌جای دخترک در مشکلات غوطه ور شده است.

ترس و تنهایی از دیگر کلماتی هستند که فیلیس در ابتدای این کتاب، مخاطب را درگیر آن می‌کند، دخترک از تنهایی می‌ترسد گاه افسرده است و هیچ دل‌مشغولی به‌جز نگاه کردن به طلوع و غروب خورشید ندارد تا آنکه معجزه از راه می‌رسد و رویای دخترک تحقق می‌یابد.

کتاب صوتی عاشق مترسک چیدمان شخصیت بی‌نظیری دارد، اتفاق‌ها سر موقع می‌افتند و شخصیت تازه‌ای وارد داستان می‌شود تا مضمون داستان را پیش برد. کتاب عاشق مترسک، از زبان اول‌شخص بازگو می‌شود اگرچه که گاهی به حالت گفت‌وگو درمی‌آید اما راوی وقایع و اتفاقات، دخترک است.

مترسک نمادی از امید و آرزو است که اگرچه یک دزد فراری بوده اما برای شخصیت داستان ما معجزه‌ای بسیار شیرین تلقی می‌شود. در کتاب صوتی عاشق مترسک دخترک احتیاج دارد باکسی حرف بزند و دزدی هم که از دست پلیس فرار کرده است نیاز دارد تا درجایی امن مخفی گردد، تقابل در زمان درست، چیزی است که نویسنده تلاش کرده آن را به سبک خود شرح دهد.

پایان در کتاب صوتی عاشق مترسک به دو گونه‌ای فریبنده است آنجا که مترسک تصمیم به رفتن دارد و یا آنجایی که به ندای قلبی خود گوش می‌دهد، درواقع فراز نشیب‌هایی که نویسنده به داستان می‌دهد هرلحظه ممکن است برای مخاطب تجربه‌ای جدید به همراه داشته باشد.

قسمتی از کتاب عاشق مترسک:

کسانی هستند که از موش می‌ترسند. بعضی‌ها هم از دزدها و بعضی هم از اشباح وحشت دارند. خیلی‌ها هم هستند که می‌ترسند و خودشان هم نمی‌دانند که از چه چیزی می‌ترسند. ولی من شخصا دیگر از چیزی واهمه ندارم.

گرچه در این خانه روستایی در میان مزرعه تنها هستم و بیرون هم سوز می‌آید. معمولا صدای خروش دریا را باوجودی که از ما دور است می‌شنویم ولی امشب صدای باد و دریا به هم‌آمیخته و خروش آن‌ها یک‌صدا شده.

در آشپزخانه صداهای مانوس همیشگی به گوشم می‌رسد، تیک‌تاک ساعت، صدای شعله‌هایی که روی لبه هیزم‌ها بالا می‌روند و قرچ مبل‌ها. اما آنچه بیش از هر صدای دیگر به گوشم می‌رسد، صدای قلم روی کاغذ است.

مدت‌ها بود که دلم می‌خواست بنشینم و چیزهایی روی کاغذ بیاورم. وقتی دختربچه‌ای بیش نبودم اغلب این کار را می‌کردم ولی همه به من می‌خندیدند چون آن‌ها معنی آنچه را می‌نوشتم درک نمی‌کردند. اما اکنون دیگر برایم اهمیت ندارد چون وقتی چشم‌های بیگانه به این نوشته بیفتد، من دیگر اینجا نخواهم بود.

خودم می‌دانم دقیقا چه‌کار باید بکنم. در میان این طوفان پا به حیاط می‌گذارم و به سمت جاده به راه می‌افتم. از آنجا پا به کوره‌راهی می‌گذارم که از میان مزرعه گندم پیش می‌رود و می‌گویند اهالی روم باستان آن را ساخته‌اند.

راهی است که به سمت صخره‌های دریایی منتهی می‌شود. به آن صخره‌های بلند سفیدرنگ که اسمشان دیوار انگلستان است. با در آنجا شدیدتر است و شب نه ماه دارد و نه ستاره، درنتیجه در آن ظلمت نمی‌فهمم که چه وقت دیگر زمینی در زیر پایم نیست. احتمالا به نظرم یکی از آن کابوس‌های همیشگی می‌رسد.

باد دور سرم می‌چرخد و امواج دریا مرا در خود می‌گیرند. خودکشی گناه است ولی من از آن نمی‌ترسم. درست یا غلط، لغاتی است که در مغز من مغشوش می‌شوند، باهم قاتى می‌شوند… یعنی به تمسخر آن‌ها اعتنایی نکنم ولی ترس بر اندامم غلبه می‌کرد. سراپا یخ می‌کردم. در خود فرومی‌رفتم. دلم می‌خواست مثل خارپشت سرم را زیر شکمم فرومی‌بردم آن‌وقت می‌توانستم آنچه را به من می‌گفتند نادیده بگیرم.

نمی‌بایست به سوالی جواب می‌دادم. دوست نداشتم کسی به من توجه بکند. دلم می‌خواست مثل مورچه‌ها کوچک باشم. دلم نمی‌خواست روی قبرم سنگی بگذارند که مشخصاتم روی آن نوشته‌شده باشد. از همان موقع بود که دلم برای مترسک‌ها می‌سوخت. آن‌طور تنها بودن و آن‌طور واضح با پرندگانی که چپ‌چپ تو را می‌نگریستند و شگفت‌زده…

آن‌وقت بود که به پدرم گفتم:

می‌خواهم برایتان یک مترسک درست کنم.
پک عمیقی به چپقش زد و پنج‌دقیقه‌ای هم سکوت کرد. خصلتش آن‌چنان بود. افراد غریبه خیال می‌کردند که او جمله‌شان را نشنیده و سوال خود را تکرار می‌کردند، کاری که سخت عصبانی‌اش می‌کرد ولی من می‌دانستم که در آن سکوت دارد فکر می‌کند.

خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی عاشق مترسک ، از لینک زیر :




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : فیلیس هستینگز/بهمن فرزانه
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 340 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : وبسایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی ۲٫۸۰/۵ (۵۶٫۰۰%) ۵ امتیازs این رمان احساسی که در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، ۵۰ سال از زندگی دو انسان را روایت می‌کند که از گذشته‌ی خود گریزان هستند و جز یکدیگر تکیه‌گاهی ندارند. درباره‌ی نویسنده آن پچت (Ann […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi