جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

2,767

بازدید

دانلود کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه ۳٫۴۰/۵ (۶۸٫۰۰%) ۵ امتیازs

دانلود کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

دانلود کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

کتاب صوتی«انسان موجودی یک‌روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی» اثری پرمغز از روان‌پزشک و روان‌درمان بزرگ «اروین یالوم» است. او این کتاب را در سن هشتادوچهار سالگی نوشت و در آن دو چالش اصلی هستی را از نگاه مراجعانش و تا حدودی خودش توضیح داد؛ دست‌وپنجه نرم کردن با چگونه پرمعنا زیستن و چگونه با انتهای اجتناب‌ناپذیر هستی کنار آمدن.

مترجم این کتاب نازی اکبری نیز از درمان‌گران مقیم انگلستان است که با انتقال صحیح نوشتار نویسنده و شرح مفاهیم تخصصی روان‌شناسی، از این مجموعه منبعی بی‌نظیر برای درمان‌گران ساخته است.

تمرکز این کتاب نیز مانند کتاب «جلاد عشق» بر روایت یالوم از مراجعانش است که به شکل رمانی هستی‌گرایانه نگاشته شده است. این مجموعه می‌تواند منبع معتبری برای درمان‌گران در حال تعلیم، و رمانی گیرا و آموزنده برای عموم باشد. عنوان این کتاب از کتاب «تاملات مارکوس آورلیوس» فیلسوف رواقی و امپراطور روم، برگرفته شده است. وی حاصل تاملات خود درباره‌ی امور بنیادین حیات آدمی را در آن کتاب به رشته‌ی تحریر کشیده است.

خلاصه کتاب صوتی انسان موجودی یک‌روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی:

اروین یالون با مهارت شگفت‌انگیزی می‌تواند قصه‌های درمان‌جویان خود را به زبانی ساده و شیرین بیان کند و در عین حال روند درمان را صادقانه و شفاف در اختیار خواننده قرار ‌دهد که این خود همانند کتابی علمی- آموزشی برای درمان‌گران جوان سودمند است.
کتاب پیش رو، شامل ده داستان از افرادی است که از ناخوشی‌ها رنج می‌برند.
مرد جوانی که با فعالیت جنسی سعی در دفع وحشت از مرگ دارد، مردی کهنسالی که در کشمکش با محدودیت‌های پیری به چابکی جوانی و افق نامحدود آن چنگ می‌زند، فردی که در آستانه‌‌ی مرگ به جستجوی معنا می‌گردد، پرستاری که به دیگران خدمت می‌کند اما در تیمارداری خود درمانده است، زندگی شخصی که در اشتیاق یافتن گذشته‌ای بهتر است و کسی که برای جبران جای خالی خودِ گمشده‌اش در تقلای برافراشتن پرچم حضورش در ذهن روان‌درمان‌گر خود است.

درمان‌جویان مذکور در این داستان‌ها با اضطراب مرگ، از دست دادن عزیزان و سرانجام از دست دادن خود، چگونه پرمعنا زیستن، کنار آمدن با پیری و تقلیل امکانات، انتخاب و انزوایی بنیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این کتاب متذکر می‌شود که برای یاری رساندن، درمانگران به حساسیتی عمیق به موضوعات وجودی نیاز دارند و باید به قاعده‌ای دست یابند تا بیانگر موانع و انجام دادن بایدهایی متفاوت با قاعده ارائه شده به وسیله‌ی متخصصان بالینی با دیگر گرایش‌ها باشد.

یالوم در این اثر سعی دارد به خوانندگان بیاموزد که حتی در مقابله با وحشت از مرگ نیز می‌توان با ایجاد رابطه‌ای یاری‌دهنده به افراد کمک کرد تا دنیای درونی خود را از اغتشاش، ابهام، درد و رنج رهایی بخشید. او اذعان دارد که: «انسان‌ها از رابطه به وجود می‌آیند، در رابطه رشد می‌کنند، در رابطه آسیب می‌بینند و در رابطه ترمیم می‌شوند.»

تم کتاب صوتی انسان موجودی یک‌روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی:

«انسان موجودی یک‌روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی» شامل ۱۰ داستان کوتاه از تجربه‌های یالوم است که هدف آن نشان دادن تاثیر تمرکز و بازده مفید این رویکرد است. این کتاب ذهن شما را متوجه «پیوند و رابطه» یالوم به عنوان روان‌درمان با مراجعانش خواهد کرد.

کتاب صوتی انسان موجودی یک‌روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی به زبانی طنزآلود، بی‌تکلف و اغلب تکان‌دهنده و به طور صادقانه از سختی‌ها و مبارزه‌ی انسان‌ها برای «بودن» حکایت می‌کند.

درباره اروین دیوید یالوم:

اروین دیوید یالوم، رواپزشک اگزیستانسیلیت و نویسنده‌ی آمریکایی در سیزدهم ژوئن سال ۱۹۳۱ در واشنگتن دی سی به دنیا آمد. پدر و مادر یهودی او چندی پس از جنگ جهانی اول و سال‌ها پیش از تولد او از روسیه به آمریکا مهاجرت کرده بودند و از طریق خواربارفروشی کوچک خود امرار معاش می‌کردند. او در سال ۱۹۵۶ در بوستون آمریکا در رشته‌ی پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک در رشته روانپزشکی فارغ‌التحصیل شد و از سال ۱۹۶۳ تا به امروز استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیاست. او الگوی روان‌شناسی «هستی‌گرا» یا «اگزیستانسیال» را پایه‌گذاری کرد و همواره تاکید می‌کند مشکلات روحی و روانی را غالبا مبارزات و تلاش‌های نشئت‌گرفته از وجود شخص ایجاد می‌کنند.

کتاب «تئوری و عمل گروه‌درمانی» او که در سال ۱۹۷۰ به چاپ رسید، امروزه همچنان یک منبع درسی معتبر است که به طور گسترده در سراسر جهان به آن استناد می‌شود. وی در مقام نویسنده‌ای قادر چنان جذاب می‌نویسد که فراموش می‌شود این نوشته‌ها چکیده‌ی هفته‌ها، ماه‌ها و شاید سال‌ها جلسات روان‌درمانی است. از اروین یالوم آثار علمی- دانشگاهی متعددی منتشر شده است، اما شهرت او بیشتر به دلیل توانایی‌اش در تلفیق روان‌شناسی و ادبیات است که از نویسنده‌ی برجسته‌ی رمان‌های روان‌شناختی با اعتباری جهانی ساخته است.

ویژگی آثار یالوم منحصربه‌فرد بودن آن‌هاست. بدین معنا که با نگاهی کاملا تخصصی با ظرافت و زیبایی، روان‌شناسی و ادبیات را به هم پیوند می‌دهد. یالوم را می‌توان جزو افرادی دانست که در امتداد سنت روان‌شناسی انسان‌گرا همواره برای عبور از عرصه‌ی آسیب‌شناختی «روانکاوی» با نگاهی فلسفی، دریافتی متفاوت از «انسان» و نیازهای روحی و روانی او ارائه می‌دهد. او برای درمان بیماران از مرز آسیب‌شناسی بیولوژیکی عبور می‌کند و بر نگرانی‌ها و مشکلات ریشه‌دار برخاسته از موقعیت «وجودی» آن‌ها تاکید می‌کند.

خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه ، از لینک زیر :




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : اروین یالوم/نازی اکبری
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 357 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : وبسایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs این کتاب داستان درخت بلوط پیری را به تصویر می‌کشد که مردم محله به آن «درخت آرزو» می‌گویند. روزی خانواده‌ای جدید به محله‌ می‌‌آیند. این خانواده ماجراهای مختلفی برای مردم و البته درخت آرزو رقم […]

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi