جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آموزش تهیه انواع رنگ مو با مواد طبیعی و گیاهی

995

بازدید

آموزش تهیه انواع رنگ مو با مواد طبیعی و گیاهی ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

 انواع رنگ مو با مواد طبیعی و گیاهی/

آموزش تهیه انواع رنگ مو با مواد طبیعی و گیاهی

بسیاری از خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود و آراسته به نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می شدند. اگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این‌باره بپرسید، قطعا بیش از ۱۰‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آنها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود.

تیره کردن مو با مواد طبیعی

موهای خرمایی یا قهوه ای را با قهوه، چای سیاه، چای ساخته شده از پوست گردو، پوست درخت گیلاس یا میخک تیره تر کنید. ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید و در آب کشی نهایی موهایتان مخلوط را به موهایتان بمالید.

نیم فنجان گیاه مریم گلی را ۲ فنجان آب بجوشانید، موهای خود را به آنها آغشته کنید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها بگذارید سپس بشورید.

روشن کردن موهای تیره با مواد طبیعی

۲ فنجان چای بابونه را با ۱ فنجان آبلیمو مخلوط کنید و روی مو ماساژ دهید و در مقابل نور خورشید بنشینید. این به روشن شدن موهای شما کمک خواهد کرد. برای اینکه زودتر به نتیجه برسید این روش را ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید.

مخلوط ریواس له شده را با یک فنجان آب اناناس مخلوط کنید، و مو ها را به آن آغشته کنید مانند روش قبلی و در زیر نور آفتاب قرار بگرید برای چند ساعت.

۳ قاشق غذاخوری دارچین را به همراه ماست مخلوط کنید و برای ۳۰ دقیقه روی موها قرار دهید.

۲ فنجان ماست را با ۳/۴ فنجان عسل مخلوط و موها را با آن ماساژ دهید . بهتره از این مخلوط ۸ ساعت قبل از آنکه به حمام بروید استفاده کنید.

غوطه ور ساختن موها در دم کرده بابونه، قهوه ای تیره موها را روشن تر خواهد کرد.بابونه، علاوه بر روشن تر ساختن رنگ موها، موجب درخشش و براقیت موها نیز می شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری بابونه را در آب بجوشانید و بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود و آنرا از روی صافی بگذرانید. حالا موها را به این دم کرده آغشته سازید و حداقل نیم ساعت صبر کنید.برای جلوگیری از چکه کردن آن، موها را با کلاه حمام بپوشانید.

مقداری روغن بچه را در کف دست بریزید و تارهای مو را با آن ماساژ دهید.این روش، یکی از راهکارهای بسیار ساده برای روشن تر کردن موها محسوب می شود.فقط کافی است که موها را با روغن بچه ماساژ داده و در مجاورت نور خورشید قرار بگیرید.

فراموش نکنید بعد از استفاده از روغن بچه، موها را با شامپویی قوی و نرم کننده مناسب بشویید. استفاده مداوم از روغن بچه و شستن موها با شامپویی قوی، در روشن تر شدن موها بسیار موثر خواهد بود.

هایلات کردن مو با مواد طبیعی

با چای ساخته شده از بابونه، زنجبیل یا گل رنگ به موهایتان هایلایت زرد رنگ بدهید.
برای موهای روشن، توسط ریشه ریواس و آب، هایلایت قرمز ایجاد کنید.

برش هایی را لیمو را آماده کرده و آب آنها را بگیرید.می توانید آن را با آب هم کمی رقیق کنید.این محلول را در یک بطری بریزید و آنرا روی موها اسپری کنید.نیم ساعت صبر کنید.

در ضمن می توانید این مدت را در هوای آزاد، البته در سایه و نه در مجاورت نور مستقیم خورشید، سپری نمایید تا لیمو کار خود را شروع کند. بعد از این مدت ، موها را با آب سرد و نرم کننده ای مناسب موهای خود بشویید.

رنگ کردن موهای سفید با مواد طبیعی

۹.با مخلوط کردن نصف فنجان مریم گلی و رزماری خشک در ۲ فنجان آب داغ، موهای سفید رنگ خود را بپوشانید. هفته‌ای یک بار این را به موهایتان بمالید تا به رنگ دلخواهتان برسید.

۱۰. برای تیره تر کردن موهای سفید هم، ۳ قاشق غذاخوری چای سیاه، ۳ قاشق غذاخوری مریم گلی و یک‌کاسه آب جوشیده تازه را باهم مخلوط نمایید.

رنگ موی طلایی طبیعی

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند.

ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

رنگ موی شرابی طبیعی

برای آنکه موها رنگی مایل به قرمزی و شرابی داشته باشد با چند روش طبیعی می توانید به نتیجه مورد نظر برسید.

– ۱ فنجان ریشه چغندر را با ۱/۲ فنجان آب هویج مخلوط کنید و موها را با آن ماساژ دهید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید روی موها بماند.

چای سیاه، پوست گردو، پوست درخت گیلاس یا میخک را با فلفل پاپریکا، میخک یا میوه ی گیاه رز مخلوط کنید تا تناژ قرمز رنگی به رنگتان اضافه شود. از این ادویه ها یک چای بسازید، آنرا غربال کنید، اجازه بدهید تا خنک شود، سپس به موهایتان بمالید.

بلوند کردن مو با مواد طبیعی

برای بلوند کردن طبیعی مو از گیاه اسپرک استفاده کنید. توجه کنید گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید.

برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴‌قاشق غذاخوری از آن را در ۳‌لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.

رنگ موی مسی طبیعی

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهایشان استفاده کنند.برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

برای این منظور کافی است به میزان مساوی (۴ قاشق غذاخوری) از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و بر موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی و جالبی روی موهایتان می‌شود.

رنگ موی قهوه ای روشن طبیعی

۱ قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق بابونه، ۳ قاشق کاکائو، ۱ قاشق چایخوری روناس را با هم مخلوط کرده و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا به مدت ۱ تا ۲ ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت ۱ ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

رنگ کردن مو با قهوه

اگر موهای بلوند و روشن دارید با استفاده از قهوه میتوانید رنگ زیبا و طبیعی روی موهایتان قرار دهید. برای آموزش رنگ کردن موها با قهوه با ما همراه باشید.

ابتدا باید موهایتان را با شانه ریز کاملا صاف و یکدست کنید.

سپس قهوه که از قبل دم شده و کاملا سرد شده است را در ظرف بزرگی بریزید.

موهایتان را درون ظرف قرار دهید و با یک لیوان کوچک قهوه را از بالا روی موهایتان بریزید و شانه کنید تا موی شما کاملا آغشته شود.

نکات مهم:

یک بطری مخصوص به کار بردن رنگ مو از یک فروشگاه محصولات زیبایی خریداری کنید تا رنگ‌های ساخته شده را توسط آن به موهایتان بمالید.
نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است بخش کوچکی از موهایتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید.

در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

هر زمانی که برای رنگ کردن موهایتان آماده بودید، شروع به مخلوط کردن رنگ‌های طبیعی کنید. باید از رنگ ساخته شده در طول یک روز استفاده کنید.
مخلوط ها را در کاسه های غیر فلزی آماده کنید تا تحت تاثیر فلز قرار نگیرد.

نگ موهای گیاهی معمولاً پوشش بهتری در موهای سفید ایجاد می کنند عدم استفاده از رنگ های شیمیایی نیز تاثیر بسزایی دارد.
تمامی تکنیک های بالا راه حل هایی طبیعی ست اگرچه تغییر رنگ با این روش ها نیاز به زمان دارد اما اثر مخرب نسبت به رنگ های شیمیایی ندارد.
۷ گنج

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۸/۵ (۹۷٫۶۱%) ۶۷ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi