جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی زندگی در پیش رو

2,020

بازدید

دانلود کتاب صوتی زندگی در پیش رو ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۸ امتیازs

دانلود کتاب صوتی زندگی در پیش رو

دانلود کتاب صوتی زندگی در پیش رو

دانلود کتاب صوتی

کتاب صوتی زندگی در پیش رو داستان جذابی است که از زبان شخصیت اصلی این کتاب «محمد» که او را «مومو» صدا می‌زنند، روایت می‌شود. این رمان نوشته رومن گاری نویسنده فرانسوی است که آن را با نام مستعار «امیل آژار» در سال ۱۹۷۵ و با نام «مومو» منتشر کرد. اما در سال ۱۹۸۶ و پس از آن، این کتاب با نام «زندگی در پیش رو» به انتشار رسید.

خلاصه کتاب زندگی در پیش رو:

محمد یا مومو سن واقعی خود را نمی‌داند و حدس می‌زند که ده ساله است، اما در واقعیت چهارده سال دارد. او به همراه افرادی مثل خودش در طبقه ششم ساختمانی که آسانسور ندارد، در یکی از محله‌های فقیرنشین فرانسه زندگی می‌کند. در این ساختمان زنی یهودی به نام «رزا» که در جوانی فاحشه بوده، مسئول مراقبت از این بچه‌ها است.

او با بالاتر رفتن سنش و در وقت پیری، برای ادامه زندگی و تامین معاش خود در قبال دریافت پول از روسپی‌های جوان دیگر، به نگهداری بچه‌های آنان می‌پردازد. چرا که طبق قانون فرانسه، روسپی‌ها به دلیل فساد اخلاقی، حق سرپرستی فرزندانشان را ندارند و باید آن‌ها را به افراد دیگر بسپارند.

کتاب زندگی در پیش رو روایت زندگی مومو از سه سالگی که در کنار مادام رزا زندگی کرده است تا سن چهارده سالگی او می‌باشد. او عرب است و با هویت مسلمان مادرش قرار است بزرگ شود. مومو با روحیه خاص و منحصربه‌فردی که دارد، نزدیک‌ترین دوست مادام رزا می‌شود و همواره در کنار او می‌ماند و شاید این از مهم‌ترین نقاط عطف این داستان باشد؛ پیوند بین رزای یهودی و موموی مسلمان.

مومو شخصیت دوست‌داشتنی کتاب و کودکی متفاوت است که هر لحظه شاهد بدبختی، فقر و داستان‌های غیرمنتظره زندگی بوده و چیزی که او را تبدیل به قهرمانی بی‌نظیر ساخته و شنونده تا پایان داستان او را همراهی می‌کند، امیدواری و عشق است. او کودکی است که با تمام تجربه‌های تلخی را از سر گذرانده و در نهایت سیاه‌بختی و بی‌هویتی با جهانش روبه‌رو شده و همواره معتقد است که: «بدون عشق هرگز نمی‌توان زندگی کرد».

او دنیا را با چشمانی زیبا تماشا می‌کند و این نکته همواره در داستان قابل تامل و شگفت‌انگیز است و ما درمی‌یابیم که «زندگی در پیش رو» از دید مومو، یعنی مسیری پر از امیدواری و سرزندگی.

یکی از سوال‌های مومو که همیشه از دیگران می‌پرسد، این است:
«آیا می‌شود بدون دوست داشتن و عشق زندگی کرد؟»

کاراکتر مومو برای مخاب بسیار جذاب است، چرا که او یک کودک معمولی نیست. دوستان او پیرمردها، روسپیان و شخصیت‌های خیالی هستند و او نسبت به مسائل و پیرامونش دید جالبی دارد.

تم کتاب زندگی در پیش رو:

این کتاب به موضوعات مختلفی از قبیل فقر، فحشا، مهاجرت و پیری پرداخته است. فقر و بیچارگی در این اثر، به نوعی از انواع زندگی بیان شده است، نه به شکل یک بدبختی و این ویژگی متفاوتی است که شنونده هر لحظه، بیش از پیش مشتاق شنیدن این داستان است.

همچنین این کتاب روایت‌گر همزیستی افراد یک جامعه با سلایق و طبقه‌بندی‌های متفاوت است که این نیز تجربه باارزشی برای مخاطب به شمار می‌آید.

مهم‌ترین ویژگی این اثر که آن را برای اکثر مخاطبین بسیار جذاب و شگفت‌انگیز می‌کند، روایت داستان است که از زبان یک کودک بیان می‌شود. مواجهه با فلاکت، لاعلاجی و فقر، موضوعی است که پیش از این هم بسیار به آن پرداخته شده و نویسندگان بسیاری در مورد آن نوشته‌اند.

اما توضیح چنین مسائلی و نحوه برخورد با آن از دید یک کودک ده ساله، حقیقتا اثری حیرت‌انگیز را پدید آورده است.
زندگی در پیش رو، زبانی عامیانه وو جمله‌های طلایی بسیار دارد و شنیدن آن‌ها از زبان یک پسربچه، مخاطب را به تعجب وامی‌دارد. پسربچه‌ای که تنها شخص مهم زندگی‌اش، رزا است و او تمام تلاشش را برای خوب بودن حال او می‌کند.

افتخارات کتاب زندگی در پیش رو:

زندگی در پیش رو، یکی از زیباترین و ستوده‌ترین آثار ادبی است که با نام رومن گاری در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. این کتاب توانست در سال ۱۹۷۵ جابزه معتبر گنکور را از آن خود کند. این جایزه مهم‌ترین جایزه ادبی فرانسه است.

رومن گاری پیش از این در سال ۱۹۵۶ برای کتاب «ریشه‌های آسمان» موفق به دریافت این جایزه شد. جالب است بدانید این جایزه فقط یک بار در طول زندگی هر نویسنده به او اعطا می‌شود و علت دو بار برنده شدن وی، داشتن اسم مستعار برای کتاب «زندگی در پیش رو» بود و او تنها نویسنده ای است که دو بار موفق به دریافت این جایزه شد!
پس از انتشار این کتاب، فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شد که بازیگر نقش مادام رزا (سیمون سینیوره) توانست جایزه اسکار هنرپیشه خارجی را دریافت کند.

شخصیت‌های داستان:

مومو: پسر یتسم مسلمان که به صورت غیرشرعی به دنیا آمده و نگاهش به زندگی و جهان اطراف، بسیار زیبا و قابل درنگ است.
مادام رزا: پیرزن یهودی‌الصلی است که در جوانی فاحشه بوده و در طول جنگ جهانی دوم در اردوگاه نازی‌ها اسیر می‌شود و پس از آن در فرانسه اقامت می‌کند.

آقای هامیل: مردی مسلمان و معتقد که در همسایگی با مومو و مادام رزا می‌باشد. ویکتور هوگو می‌خواند و به آن عشق می‌ورزد و درمورد کتاب قرآن بسیار می‌داند. این دو از مقدسات وی هستند. او درباره خوبی‌ها و از قالی‌هایش با مومو حرف می‌زند.

درباره رومن گاری:

رومن گاری با نام اصلی «رومن کتتسف» در ۸ مه ۱۹۱۴ میلادی در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. او فیلم‌نامه‌نویس، خلبان جنگ جهانی دوم و دیپلمات فرانسوی است که حدود چهار نام مستعار برای نویسندگی داشت.

رومن گاری در طول زندگی ۵۹ ساله خود، حدود ۳۰ کتاب اعم از رمان، مجموعه داستان، نمایشنامه و … بر جای گذاشت. دو رمان هم با نام های «فوسکو سینیبالدی» و «شاتان بوگا» منتشر کرد، اما ماندگارترین اسم مستعاری که برای خود انتخاب کرد، «امیل آژار» است.

او در مورد اسم‌های مستعار خود عقده داشت که: «همیشه من یک فرد دیگر بوده‌ام. خواستم تماشاچی زندگی دوم خودم باشم.»

او اولین رمان خود «تحصیلات اروپایی» را در سال ۱۹۴۵ زمانی که در ارتش بود، شروع کرد و توانست «جایزه منتقدین» را در فرانسه دریافت کند. از جمله کتاب‌های وی که به فارسی ترجمه شده‌اند، «خداحافظ گاری کوپر»، «زندگی در پیش‌رو»، « لیدی ال»، «میعاد در سپیده‌دم»، «مردی با کبوتر»، «قلابی»، «بادبادک‌ها» و «سگ سفید» می‌باشند.

خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی زندگی در پیش رو ، از کلید زیر :




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : رومن گاری/محسن خدری
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 311 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : سایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs این کتاب داستان درخت بلوط پیری را به تصویر می‌کشد که مردم محله به آن «درخت آرزو» می‌گویند. روزی خانواده‌ای جدید به محله‌ می‌‌آیند. این خانواده ماجراهای مختلفی برای مردم و البته درخت آرزو رقم […]

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi