جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی طاعون

4,893

بازدید

دانلود کتاب صوتی طاعون ۴٫۲۹/۵ (۸۵٫۷۱%) ۷ امتیازs

کتاب صوتی طاعون

دانلود کتاب صوتی طاعون

دانلود کتاب صوتی

کتاب صوتی طاعون اثر جاودانه آلبر کامو است. کتابی که مانند دیگر کارهای کامو از جمله بیگانه نگاهی مبنی بر اصالت وجود (اگزیستانسیال) دارد. آلبر کامو در سال ۱۹۵۷ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد و ۳ سال پس از آن در ۴۷ سالگی در سانحه رانندگی درگذشت.

در رمان طاعون آلبر کامو پاسخی جمعی به یک فاجعه را به تصویر می کشد. وهران (Wahran) که در رمان به صورت اران (بخوانید Oran) ترجمه شده، شهری واقعی در الجزایر است. طاعون کامو در این شهر به وقوع می پیوندد. دهه ۱۹۴۰ است و الجزایر تحت سلطه فرانسه است. اعراب بومی اران از سوی مهاجرین فرانسوی پست شمرده می شوند.

از سوی دیگر در سال های جنگ جهانی دوم قرار داریم، هرچند در داستان اشاره ای به آن نمی شود (اگر جنگی هم می بود برای ارانی ها تفاوتی نمی کرد). اما نمی توان از همه این ها به سادگی گذشت و بسیاری طاعون را روایتی نمادین از جنگ می دانند. شهر را رخوتی علیه کمال و تمام فضایل انسانی فراگرفته است و تارو و دکتر ریو همچون مبارزان مقاومت فرانسه (مجموعه فعالیت هایی که فرانسوی ها بر علیه رژیم نازی در خلال جنگ جهانی دوم انجام دادند) جلوه می کنند.

کامو اران را شهری زشت و مکانی منزجر کننده می خواند. حتی پیش از شیوع طاعون هم سکون به گونه ای بر شهر حاکم است که روزها فقط اعداد تقویم را جا به جا می کنند. طاعون به جان شهر می افتد و مردم شهر اران قرنطینه می شوند. اکنون در وضعیتی زندان گونه گیر افتاده اند و نوبت این است که از خود بپرسند آیا پیش از این آزاد بوده اند؟

دراینجاست که تفاوت روایت کامو با دیگر روایت ها از زجر و رنج جامعه انسانی به تباهی کشیده شده را می توان دید. طاعون تلاشی برای رسیدن به کورسوهای امید در مواجهه با یک تراژدی را به تصویر می کشد هر چند که در نهایت این تلاش هم نمی تواند به نتیجه ای قابل احترام منجر شود.

طاعون درباره شجاعت، پیوندها، حقارت و بخشندگی، قهرمانی های کوچک و ترس های بزرگ است. آلبر کامو در این اثر موضوعات عمیق انسانی همچون عشق و خوب بودن را که در شرایطی بحرانی به دغدغه بدل شده اند، روایت می کند.

اون چیزی که درمورد همه پلیدی های جهان صادقه درمورد طاعون هم صدق می کنه. اون ها کمک می کنن انسان به فراتر از خودش صعود کنه.
-آلبر کامو؛ طاعون
شاید دوست داشته باشید نگاهی به مقاله کوتاهی به نام طاعون اثر آلبر کامو، صاحب جایزه نوبل ادبیات بیندازید و با فضای قصه احساس نزدیکی بیشتری کنید.

خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی طاعون ، از کلید زیر :




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : آلبر کامو/رضا عمرانی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 477 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : وبسایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی ۲٫۸۰/۵ (۵۶٫۰۰%) ۵ امتیازs این رمان احساسی که در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، ۵۰ سال از زندگی دو انسان را روایت می‌کند که از گذشته‌ی خود گریزان هستند و جز یکدیگر تکیه‌گاهی ندارند. درباره‌ی نویسنده آن پچت (Ann […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi