جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

عادات مضر _ لطفا این عادتها را ترک کنید

480

بازدید

عادات مضر _ لطفا این عادتها را ترک کنید/

عادات مضر _ لطفا این عادتها را ترک کنید

شما چقدر مراقب سلامت تان هستید؟ واقعیت این است که خطاها و اشتباه های بهداشتی که ما انجام می دهیم در طولانی مدت می تواند بر بدن ما تاثیر بگذارد . شاید این اشتباه ها آنقدر ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید که حتی متوجه انجام آن نشویم اما بررسی ها نشان داده است که برای حفظ سلامت باید بیشتر مراقب بود و هنگام انجام کارهای عادی و روزمره از خطاهای رایج بهداشتی پرهیز کرد .

۱ – انداختن پاها روی هم

اگر عادت دارید هنگام نشستن پاهایتان را روی هم بیندازید ، باید بدانید با این کار گردش خون در پاها دچار اشکال می شود . اگر می خواهید دچار رگ های واریسی دردناک نشوید هر وقت متوجه شدید یک زانو را روی زانوی دیگر گذاشتید پاهایتان را از روی هم بردارید . بهترین حالت نشستن اینست که هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد و پاها به صورت یکسان وزن را تحمل کنند .

هنگام تغییر حالت هر دو پایتان را به آرامی به سمت دیگری ببرید . همچنین می توانید پاها را از ناحیه ی قوزک روی هم بیندازید . این حالت نسبت به حالتی که زانوها را روی هم انداخته اید خیلی برای سلامت پاها بهتر است .

۲ – صبحانه نخوردن

بعد از ۷ تا ۸ ساعت خواب ، درست نیست که روزتان را با معده ی خالی شروع کنید . نخوردن صبحانه به این معنی است که ماشین بدن را با سوخت کم یا بدون سوخت راه بیندازید . بدن شما صبح بیشتر از هر زمان دیگری به غذا نیاز دارد . صبحانه باید وعده ی اصلی روز باشد .

اگر می خواهید وزن کم کنید از صبحانه کم نگذرید چون کالری در روز به سرعت سوزانده می شود . اگر رژیم دارید بهتر است شام را سبک بخورید .

۳ – استفاده طولانی مدت از یک مسواک

آخرین بار چه زمانی مسواک تان را عوض کردید ؟ اصلا هر چند وقت یکبار مسواک نو می خرید ؟ بسیاری افراد تا وقتی پرزهای مسواک شان نریخته و شکل بدی پیدا نکرده ، مسواک نو نمی خرند . لازم است مسواک هر سه ماه یکبار حتی قبل از اینکه به نظر لازم بیاید تعویض شود . پرزهای آسیب دیده ی لثه را خوب ماساژ نمی دهد و ممکن است به مینای دندان آسیب برساند .

بهتر است مسواک با پرز نرم را انتخاب کنید مگر اینکه دندانپزشک نوع دیگری را به شما توصیه کرده باشد . برای نخ دندان هم حساب ویژه باز کنید .

۴ – استفاده از بالش نرم

بالش شما باید ضخامت و سفتی مناسب داشته باشد . استفاده از بالش نرم در طولانی مدت باعث گردن درد شود .

لازم نیست چند بالش زیر سرتان بگذارید ، یک بالش خوب کافی است . بالش های کهنه را کنار بگذارید . هر چند سال یکبار بالش ها را عوض کنید . اگر روی شکم می خوابید از بالش نازک استفاده کنید و اگر عادت دارید به پشت بخوابید از بالش ضخیم تر استفاده کنید .

۵ – استفاده از تشک نرم

خوابیدن روی زمین برای کمر شما بهتر است و تشک تخت هم باید سفت باشد . هرچند هنگام خوابیدن روی تشک نرم بیشتر احساس راحتی می کنید اما تشک نرم برای کمر خوب نیست . تشک های قدیمی که سطح آن گلوله گلوله شده را کنار بگذارید و با اینکار به ستون فقرات خود لطف کنید .

 

این موضوع را در مورد کاناپه هم رعایت کنید . برای افرادی که ساعتها روی کاناپه می نشینند استفاده از کاناپه سفت به جای کاناپه نرم و راحت انتخاب بهتری است .

۶ – بیرون غذا خوردن

سبک زندگی امروز در شهرهای شلوغ باعث شده است افراد بیشتر از آنکه دلشان بخواهد بیرون غذا بخورند . غذاهای آماده چرب است و روغن هایی با کلسترول بالا دارد . حتی اگر سعی کنید غذاهای سبک تر را انتخاب کنید باز هم لطف چندانی به خودتان نکرده اید .

خوب نیست زیاد غذای بیرون بخورید . غذاخوردن در خانه را به یک عادت تبدیل کنید و غذاهای سرخ کرده و آماده بیرون را نخورید .

۷ – پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند با جوراب شیشه ای ممکن است در میهمانی ها خوب به نظر بیاید و پوشیدن آن هر چند وقت یکبار مشکلی ایجاد نکند اما استفاده ی زیاد و دائم آن شما را به درد سر می اندازد .

کمردرد ، از مشکل های شایع زنانی است که زیاد کفش نوک تیز و پاشنه بلند می پوشند . لطفا کمی به فکر ستون فقرات تان ، که باید تقاص علاقه شما به مد را بدهد باشید .

وقتی می دانید باید زمان طولانی راه بروید هرگز کفش پاشنه بلند نپوشید . کفشهای بدون پاشنه و یا کفش های جلو باز با جوراب نازک هم زیبا هستند .
راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi