جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین

524

بازدید

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین/

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین/

روز بیستم ژوئیه سال ۱۹۹۹، یعنی درست هجده سال پیش، آزار و اذیت میلیون‌ها نفر از مردم بی‌گناه در چین که تمرین روش معنوی فالون گونگ را انجام می‌دادند شروع شد. آزار و شکنجۀ ظالمانه و بی‌اساسی که تاکنون ادامه یافته است. این روز به تلخی در ذهن و خاطره مردم چین باقی مانده است و پس از گذشت حدود دو دهه هنوز هم جای سوال است که چرا باید افرادی که برای جامعه و حاکمیت سودمند هستند آزار و اذیت شوند؟ چرا درحالی که مردم و دولت­ها از فالون‌گونگ در کشورهای زیادی استقبال کرده ­اند، در داخل چین شدیداً مورد آزار قرار گرفته­ است؟

از آن زمان هر ساله روز بیست ژوئیه، در کشورهای مختلف افرادی با لباس‌هایی طلایی رنگ و زیبا، در خیابان‌‌‏ها و اماکن عمومی می‌نشینند و به یاد مردمی که در چین به خاطر تمرین روش معنوی فالون گونگ مورد آزار و سرکوب قرار گرفته‌اند، شمع می‌افروزند. این افراد گاه تصاویر قربانیان را در دست دارند و گاه تابلوها و بنرهایی اطلاع دهنده را در معرض دید مردم قرار می‌دهند. هدف آنان این است که مردم دنیا و حکومت‌ها را از فجایعی که داخل چین روی می‌دهد آگاه کنند و از آنان بخواهند که برای پایان دادن به این ظلم و ستم حاکمان چین تلاش کنند.

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین

روزهای خوب فالون گونگ در چین

بهار سال ۱۹۹۲ نخستین بار بود که فالون گونگ (فالون دافا) به مردم چین معرفی شد. در آن زمان فالون گونگ به نام یکی از روش‌‌‏های چی­ گونگ معرفی شد. چی گونگ به روش‌هایی گفته می‌شود که طی آن از راه مراقبه و تمریناتی آرام می‌‌‏ توان به رشد سلامتی جسمی و آرامش روحی دست یافت. در سال ۱۹۹۲ در نمایشگاه تندرستی آسیایی، فالون گونگ عنوان ستاره چی­ گونگ را گرفت و از مؤسس این روش (آقای لی هُنگجی) به عنوان استاد نمونه چی­ گونگ قدردانی شد. تأثیرات مثبت فالون گونگ در بهبود سلامتی و ارتقای معنوی باعث شد جمعیت زیادی از مردم چین به آن گرایش پیدا کنند. طبق آمار رسمی جمعیت افرادی که فالون گونگ را تمرین می‌کردند تا سال ۱۹۹۹ به هفتاد تا صد میلیون نفر رسید.

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین

در خصوص تاثیر مثبت تمرین فالون‌گونگ در سلامتی، تحقیقات علمی معتبری از سوی نهادهای پزشکی و دانشگاهی دنیا در داخل و خارج چین مستند شده است. اما بهبود سلامتی تنها دلیل استقبال مردم از فالون‌گونگ نبود. پس از ده­ها سال تسلط اندیشه ضدالهی کمونیسم بر چین، مردم تشنه آن بودند که از راهی صحیح به فرهنگ سنتی کهن خود بازگردند. در چنین شرایطی فالون گونگ پدیدار شد. چنین شد که هر روز هنگام سپیده­ دم در سراسر چین در پارک­ها تمرینات گروهی فالون‌گونگ دیده و موسیقی آرام آنها شنیده می­شد. در سال ۱۹۹۶ کتاب « جوآن فالون » که مهم­ترین کتاب این روش است، پرفروش ­ترین کتاب پکن شد و سال­های بعد دستکم به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ شد. فالون‌گونگ از مرزهای چین فراتر رفت و در ده­ ها کشور مورد استقبال قرار گرفت و جوایز و تقدیرنامه­ های بسیاری را دریافت کرد. در آن زمان حکومت چین از تاثیر مثبت فالون گونگ بر جامعه آگاه بودند. طوری که دولت چین رسماً اعلام کرد که صد میلیون تمرین­ کننده فالون‌گونگ می­توانند باعث صد میلیارد یوآن صرفه­ جویی در هزینه­ های پزشکی کشور شوند. یک سوم از جمعیت حزب کمونیست (در آن تاریخ) و بسیاری از مقامات به فالون‌گونگ پیوسته بودند.

پشت پرده حمله حزب کمونیست به فالون گونگ

مرور تاریخ معاصر چین نشان می‌دهد که حزب کمونیست، همواره به بهانه « داشتن ثبات »، هرچند سال یک­بار جنبشی خشن را برای سرکوب گروهی از جامعه به راه انداخته است. از سرکوب‌های خونین انقلاب‌فرهنگی مائو گرفته تا ده‌ها سال سرکوب اهالی بودیستی تبت و در نهایت قلع و قمع دانشجویان در اواخر دهه هشتاد میلادی. فالون‌گونگ یک مذهب نیست، اما در چین کمونیسم توانست احیاکننده ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های ادیان راستینی شود که همیشه توسط کمونیسم لگدمال می‌شد. چنین شد که پس از فراگیر شدن فالون‌گونگ، حکومت کمونیستی نتوانست تحمل کند که تفکر مردم، از آموزش­های کفرآمیز کمونیسم فاصله می‌گیرد و به سمت ارزش‌های سنتی باز می‌گردد. اگر تفکری بر پایه الهیات و خداپرستی باشد برای حزب کمونیست یک تهدید محسوب می­شود. وقتی تعداد تمرین­ کننده­ های فالون‌گونگ، از تعداد اعضای حزب کمونیست فراتر رفت، حزب کمونیست به فالون‌گونگ حسادت ورزید و آن را رقیب خود دید. اکثر اعضای حزب با تفکر آن موافق نبودند، در حالی که مردم به طور روزافزون به فالون‌گونگ گرایش پیدا می­کردند.

این چنین شد که با وجود محبوبیت چشمگیر فالون­ گونگ، حزب کمونیست آن را ممنوع اعلام کرد. تیرگی دوران انقلاب فرهنگی پیش چشم مردم دوباره مجسم شد و آزار و شکنجه شدیدی علیه میلیون­ها نفر از مردم به راه افتاد. پس از گذشت نزدیک دو دهه هنوز هم برای مردم این رفتار حزب کمونیست قابل درک نیست. چرا باید افرادی که برای جامعه و حاکمیت سودمند هستند آزار و اذیت شوند؟ چرا درحالی که مردم و دولت­ها از فالون‌گونگ در کشورهای زیادی استقبال کرده­‌اند، در داخل چین شدیداً مورد غضب قرار گرفته­ است؟

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین

آغاز آزار و سرکوب فالون گونگ (فالون دافا)

تابستان سال ۱۹۹۹، نوزدهم ژوئیه، جیانگ ­زِمین رهبر وقت حزب، تمرین فالون گونگ را ممنوع اعلام کرد و دستور آغاز مبارزه‌ای ویرانگر را علیه آن صادر کرد. وی دستور داد : « آنها را ورشکست کنید، خوش­نامی­شان را از بین ببرید و جسم­شان را نابود کنید ». در نتیجه هزاران نفر بازداشت شدند، به قتل رسیدند یا بدون هیچ نشانی مفقود شدند. جیانگ گفت برخورد با فالون­ گونگ می­تواند فراتر از قانون برود. به گفته خود مقامات چینی، بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شد از بودجه یک جنگ نظامی تمام عیار بیشتر بود.

آزار و شکنجه روش معنوی فالون گونگ در چین

چنین شد که تمام سطوح حزب کمونیست، دولت، سیستم قضایی، نظامی و ارتش همگی در سرکوب میلیون­ها انسان بی­گناه به کار گرفته شدند و رسانه­ های دولتی شبانه­ روز به پخش تبلیغات دروغ علیه فالون گونگ پرداختند. حزب جهت اجرای این آزار و خشونت، « اداره ۶۱۰ » را تاسیس کرد. این اداره دارای اختیاراتی بی‌حدومرز بود و مجاز بود هر آنچه از منابع کشور را که لازم بداند برای رسیدن به هدفش استفاده کند. تعداد قربانیان مشخص نیست. منابع رسمی مرگ حدود ۴۰۰۰ نفر را زیر شکنجه به ثبت رسانده­اند، اما منابع غیررسمی این آمار را ده­ها هزار نفر برآورد می­کنند. ضرب و شتم شدید، تجاوز و آزار جنسی، سوزاندن، تجارت اعضای بدن و قتل از این طریق، شکنجه روانی و تزریق داروهای فلج‌کننده گوشه­ای از گزارشاتی است که به بیرون درز پیدا کرده است. یک عضو برقراری صلح سازمان­ملل در گزارش خود نوشت : « اینها گزارشاتی است از صحنه­ های دلخراشی که در آن زندانیان سیاسی وعمدتاً افراد مربوط به فالون‌گونگ، در نتیجه آزار و شکنجه شدید و کوتاهی در مراقب­های پزشکی در حال مرگ هستند. قساوت و درنده‌خویی شکنجه­ ها غیرقابل وصف است. » آزار و شکنجه فالون‌گونگ تا به امروز ادامه داشته و خاتمه نیافته است.

برداشت غیر قانونی اعضای بدن چیست؟
دوران سرخ به پایانش نزدیک می‌شود

یک اصل تاریخی می‌گوید هیچ ظلمی بی‌پایان و بدون عقوبت نیست. با آنکه که آزار و اذیت فالون‌گونگ رسماً‌ تمام نشده است، اما تعداد زیادی از مقامات حزب کمونیست که در این آزار و اذیت نقش داشتند هم ­اکنون بازداشت و محاکمه شده­اند. هرچند دلیل سرنگونی آنها فساد مالی و سواستفاده از قدرت سرنگون بوده اما به نظر می­رسد یکی از انگیزه‌های پنهان رهبری فعلی چین برای حذف این افراد، بهبود وجهه چین در زمینه حقوق­ بشر است. طی سه سال اخیر، بیش از ١٢٠ هزار مقام چینی در سطوح مختلف، بازداشت و محاکمه شده‌اند که اکثر آنها در حلقه قدرت جیانگ‌زِمین بودند.

از سویی دیگر بیش از دویست ­هزار شکایت کیفری مردم چین از جیانگ­ زِمین، رهبر سابق حزب کمونیست، وی را در یک قدمی محاکمه قرار داده است. بیش از ۶۰ درصد از این شکایات توسط دادستانی و دادگاه عالی خلق چین، تأیید شده است. گرچه سرنگونی مقامات چینی توسط دولت به بهانه فساد بوده، اما دلیلی که جیانگ را به میز محاکمه نزدیک کرده است، رهبری آزار و شکنجه تمرین­ کنندگان فالون‌گونگ بوده است. یکی از مهم­ترین متحدان جیانگ‌زمین « ژو یونگ ­کانگ » بود که سال ٢٠١۵ به حبس ابد محکوم شد. او در رأس تمامی نهادهای امنیتی و قضایی چین بود. « بو شیلای » دیگر عضو قدرتمند حزب کمونیست و از متحدان جیانگ ­زمین بود. وی در سال ۲۰۱۳ به حبس ابد محکوم شد. او در سرقت اعضای بدن و گسترش زندان­ها و اردوگاه‌های کار اجباری چین نقش فعالی داشت. در همان سال دادگاهی در آمریکای جنوبی، محاکمه جیانگ­ زمین و « لوگان »، عضو سابق کمیته دائمی حزب، و چهار مقام دیگر کمونیست را در دستور کار قرار داد.

persian.epochtimes

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۰/۵ (۹۶٫۰۶%) ۷۱ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi