جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب پیشوایان راستین اسلام

2,062

بازدید

دانلود کتاب پیشوایان راستین اسلام ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs

دانلود کتاب پیشوایان راستین اسلام

دانلود کتاب پیشوایان راستین اسلام

دانلود کتاب پیشوایان راستین اسلام

پیشگفتار : جامعهٔ بشری در راه تحقّق آرمان‌های بلند الهی و حیات کامل انسانی، گذشته از اندیشه، عقل و اصول درونی، نیازمند مربیان الهی است. پروردگار منّان در طول قرن‌های متمادی، پیامبرانی که هر یک دارای اوصیایی بوده‌اند از میان بشر برگزیده است؛ ولی از آن‌جا که دیوسیرتان شیاد بدون آن که صلاحیت و لیاقتی برای پیشوایی داشته باشند، در میان جوامع انسانی با خدعه و فریب داعیهٔ رهبری داشته و با سوء استفاده از سادگی و کوتاه‌فکری مردم، همیشه مانع راه حق و رهبران حقیقی بوده و بر سر این کار به هر گونه فریب و خیانت و پستی تن داده و شرف انسانی را طعمهٔ مقاصد خود ساخته‌اند. این افراد دارای شخصیت‌های کاذب بوده و در راه تحقق امیال نفسانی خود به هر شرارت و جنایتی دست زده و از هیچ زشتی دریغ نداشته‌اند.

در مقابل، رهبران راستین و ارشادگران الهی هرگز به زشتی ـ هرچند اندک ـ تن در نداده‌اند ؛ بلکه از ضعف فکری مردم در رنج بوده و در رفع آن به قدر توان کوشیده‌اند. اینان دارای سجایای اخلاقی ممتازی بوده و هیچ‌گاه خود را درگیر هوای نفس و امیال نفسانی نکرده و در راه حق و تحقق نیکی‌ها همیشه ثابت قدم و استوار بوده‌اند. در هر حال، از ابتدای عمر بشر، همواره این دو نوع رهبری وجود داشته و در تمام سطوح جامعه این ماجرا جریان داشته است.

شومی و فساد دیوسیرتان زشت‌خو همیشه خوبان را درگیر غم و اندوه کرده است. «افٍّ للدّنیا سلّط اللّه فیها عدوّه علی ولیه» و بر این بدسیرتان پست و دنیاخواه که همیشه خوبان، درگیر نیرنگ و هوسرانی آنان بوده‌اند و راه گریزی از آن نبوده است. شرارت این گروه زشت سیرت علت انزوای حق و رکود حقیقت بوده است و همواره زندگی را بر بشر ناخوشایند و دشوار ساخته است. اکنون انسان‌های متعهد باید برای از میان بردن این مانع بکوشند و مقام رهبری را در جوامع انسانی از این گونه مفاسد شوم دور نگه دارند تا جایی که زبان دنیا و قانون بشری این بیان امام صادق علیه‌السلام گردد: « من دعا النّاس إلی نفسه و فیهم من هو أعلم منه فهو مبتدع ضالّ»؛ کسی باید رهبری جامعه را به عهده گیرد که شایسته‌ترین فرد باشد نه این که تنها شایسته باشد. آن هنگام است که دیگر مشکلات طبیعی و تحمیلی از چهرهٔ دنیا زدوده می‌شود و زندگی بشری سیر طبیعی خود را خواهد یافت…
کتاب پیشوایان راستین اسلام ، رویکردی تحلیلی به تاریخ امامان معصوم به ویژه حادثه ی سقیفه و قیام عاشورا .
این کتاب در سایت مولف برای دانلود رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته .
برای دانلود کتاب پیشوایان راستین اسلام ، به لینک زیر بروید .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : آیت الله محمدرضا نکونام
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 1 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 152


رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب دلایل اختلاف و آداب آن

    دانلود کتاب دلایل اختلاف و آداب آن ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز فهرست مطالب کتاب در یک نگاه : مقدمه یکم : مرحله قبل از وقوع خطا ۱ – جستجو کردن و روشن نمودن ۲ – شناخت صفات نقل کننده ۳ – عرضه کردن این […]

    دانلود کتاب درآمدی بر ذکر و دعا از دید شمس و مولانا

    دانلود کتاب درآمدی بر ذکر و دعا از دید شمس و مولانا ۳٫۹۸/۵ (۷۹٫۶۹%) ۶۵ امتیازs شمس ‌الدّین محمّد تبریزی و مرید یکرنگ او، مولانا جلال ‌الدّین محمّد مولوی، از زمرۀ عارفان و اولیایی هستند که پس از آنکه در حق‌تعالی فانی گشته و […]

    دانلود کتاب کلیدهای گشایش ثروت در پرتو قرآن

    دانلود کتاب کلیدهای گشایش ثروت در پرتو قرآن ۳٫۲۲/۵ (۶۴٫۴۴%) ۹ امتیازs چیزی که تعداد بسیاری از مسلمانان را به خود مشغول نموده است ، طلب رزق و روزی می باشد . تعداد زیادی از آن ها در این گمان هستند که تمسک جستن […]

    دانلود کتاب تفسیر سوره فاتحه

    دانلود کتاب تفسیر سوره فاتحه ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs کتاب تفسیر سوره فاتحه از منظر تجزیه و تحلیل لغات تقدیم علاقمندان می شود .

    دانلود کتاب پروژه خویشتن داری

    دانلود کتاب پروژه خویشتن داری ۲٫۸۶/۵ (۵۷٫۱۴%) ۷ امتیازs بهبود ما درست از همین جایی شروع میشود که هستیم، بهبود با یادگیری آغاز میگردد، اما قرار است چه چیز را یاد بگیریم؟ قرار است خودمان را بشناسیم و در خودشناسی عالی شویم. کمی در […]

    دانلود کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی

    دانلود کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی ۴٫۲۱/۵ (۸۴٫۲۹%) ۱۴ امتیازs در کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی بازخوانی برخی مفاهیم را از نگاه شهید مطهری مرور می کنیم.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi