جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چگونه فعالیت های جسمی مانع آلزایمر می شود؟

416

بازدید

چگونه فعالیت های جسمی مانع آلزایمر می شود؟ ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

چگونه فعالیت های جسمی مانع آلزایمر می شود؟

چگونه فعالیت های جسمی مانع آلزایمر می شود؟

چگونه فعالیت های جسمی مانع آلزایمر می شود؟

پژوهش های فراوانی نشان داده اند که فعالیت جسمی احتمالاً در پیش گیری از نقایص شناختی و زوال عقل در سنین بالا مفید است.اکنون پژوهشگران در یکی از پژوهش های بین المللی کشف کرده اند که چگونه ورزش بر سوخت و ساز مغز اثر می گذارد.

ارتباط فعالیت جسمی و زوال عقلی
فعالیت ورزشی منظم نه تنها ظاهر فرد را بهبود می بخشد بلکه اثرات مثبتی هم بر سوخت و ساز مغز دارد.
پژوهش های فراوانی نشان داده اند که فعالیت جسمی احتمالاً در پیش گیری از نقایص شناختی و زوال عقل در سنین بالا مفید است.اکنون پژوهشگران دانشگاه گوته ی فرانکفورت در یکی از اولین مطالعات بین المللی کشف کرده اند که چگونه ورزش بر سوخت و ساز مغز اثر می گذارد.
به منظور پیشرفت بیشتر در وضعیت کنونی دانش در زمینه ی اثر مثبت فعالیت جسمانی بر مغز، سالمند شناسان و پزشکان ورزشی در دانشگاه گوته ی فرانکفورت اثرات ورزش منظم بر سوخت و ساز مغز و حافظه را در ۶۰ بیمار بین ۶۵ تا ۸۵ سال در گروه های کنترل شده ی تصادفی بررسی کردند. نتیجه نشان داد فعالیت منظم فیزیکی نه تنها ظاهر فرد را بهبود می بخشد بلکه اثر مثبتی هم بر سوخت و ساز مغز دارد.

چگونه فعالیت های جسمی مانع آلزایمر می شود؟

پژوهشگران در شماره ی اخیر مجله پزشکی روان پزشکی انتقالی(Translational psychiatry) گزارش کردند که به طور کامل تمام شرکت کنندگان در مطالعه ی SMART (ورزش و سوخت و ساز در افراد مسن، مطالعه ی MRI) بوسیله ی پارامتر های مرتبط با حرکت ، آمادگی قلبی- ریوی و عملکرد شناختی مورد ارزیابی قرار دادند.علاوه بر این ، توموگرافی رزونانس مغناطیسی (MRT) و طیف بینی رزونانس مغناطیسی (MRS) برای اندازه گیری سوخت و ساز و ساختار مغز مورد استفاده قرار گرفت.بدنبال این آزمایش ، شرکت کنندگان سه بار در هفته به مدت ۱۲ هفته یک تمرین دوچرخه سواری را در جلسات تمرینی ۳۰ دقیقه ای که با سطح عملکرد فردی هر شرکت کننده منطبق شده بود، انجام دادند.شرکت کنندگان بعد از پایان این برنامه به منطور ثبت اثرات این فعالیت فیزیکی بر سوخت و ساز مغزی، عملکرد شناختی و ساختار مغز، مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفتند. پژوهشگران همچنین بررسی کردند که چه میزان ورزش منجر به پیشرفت در ظاهر جسمانی فرد می شود.مطالعه توسط دپارتمان سالمند شناسی انستیتو پزشکی عمومی (با هدایت پروفسور جوناس پنتل) و دپارتمان پزشکی ورزشی (با هدایت پروفسور وینفرید بنزر) انجام شد.

همانطور که انتظار می رفت، فعالیت جسمانی بر سوخت و ساز مغز اثر دارد : از افزایش کولین جلوگیری می کند. غلظت این فراورده ی سوخت و ساز، اغلب در نتیجه ی افزایش نابودی سلول های عصبی بالا می رود که معمولاً در بیماری آلزایمر اتفاق می افتد. فعالیت جسمانی منجر به تثبیت غلظت کولین مغزی درگروه ورزشی شد در حالیکه سطوح کولین در گروه کنترل افزایش یافت.
ظاهر جسمانی شرکت کنندگان نیز بهبود یافت: بعد از دوره ی ورزش در شرکت کنندگان افزایش اثربخشی قلبی مشاهده شد.در نهایت این یافته ها پیشنهاد می کند که فعالیت ورزشی نه تنها ظاهر فیزیکی را بهبود می بخشد، بلکه از سلول ها نیز محافظت می کند.
منبع : راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi