جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چگونه قلبتان رمز عبور جدید است ؟

319

بازدید

چگونه قلبتان رمز عبور جدید است ؟

چگونه قلبتان رمز عبور جدید است ؟

چگونه قلبتان رمز عبور جدید است ؟

رو نمایی از نسل جدید آیفون که به فناوری تشخیص چهره مجهز است،‌ استفاده از فناوری امنیت بیومتریک را باری دیگر به مرکز توجه متخصصان تبدیل کرده است.

گروهی از محققان دانشگاه بافالو به تازگی ابزار بیومتریکی را ابداع کرده‌اند که می تواند ابعاد قلب فرد را برای بازکردن قفل گوشی یا ورود به رایانه ارزیابی کند.

رمزهای عبور با چنان سرعتی قدیمی شده‌اند که حتی دیگر می توان آنها را آثار باستانی قرن بیستم نامید. اکنون به نظر می‌آید سیستم های امنیتی بیومتریک آینده امنیت گوشی های موبایل و رایانه ها باشند و سیستم های شناسایی اثرانگشت، شبکیه و صورت تنها ابتدای راه است. درحال حاضر هرنوع نشانگر زیستی موجودی، به عنوان شکلی از سیستم امنیتی مورد بررسی قرار دارد.

از سیستم هویت یاب مبتنی بر بوی بدن گرفته تا اسکن رگ‌های دست و الگوی مغزی، بدن انسان مملو از نشانگرهای زیستی منحصر به فرد است که می توان از آنها برای شخصی سازی کردن رمزهای عبور بهره برداری کرد. در سال ۲۰۱۴ شرکتی به نام Nymi سیستم بیومتریکی جدید و مبتنی بر قلبی ابداع کرد که با استفاده از دستبندی می توانست امواج الکتروکاردیوگرام قلب انسان را شناسایی کند.

چگونه قلبتان رمز عبور جدید است ؟

اکنون محققان دانشگاه بافالو نشانگر زیستی قلب را یک قدم به پیش برده اند و سیستمی ایجاد کرده‌اند که از رادار داپلری برای شناسایی شکل خاص قلب انسان استفاده می‌کند.

به گفته ونیائو ژو، محقق ارشد این پروژه،‌ هیچ دو انسانی روی زمین وجود ندارند که قلب هایی مشابه داشته باشند و شکل قلب انسان دچار تغییر نمی‌شود مگر اینکه وی به بیماری قلبی جدی مبتلا شود. این سیستم جدید در عرض هشت دقیقه می تواند ابعاد و ضربان قلب فرد را ارزیابی کرده و پس از آن به صورت لحظه ای حضور فرد را کنترل کند و به این شکل فرد می تواند بدون نیاز به تایید دوباره هویت تا زمانی که سیستم قلبش را شناسایی می کند، از دستگاه استفاده کند.

توانایی این سیستم در تایید هویت لحظه‌ای و پنهانی هویت فرد آن را نسبت به سیستم های تایید هویتی که فرد با یکبار ورود به آن دیگر نیازی به تایید هویت ندارد، ایمن‌تر می‌سازد. سیستم‌های اعتبار‌سنجی یک بار ورود به راحتی قابل نفوذند اما سیستمی که به صورت دائم درحال تایید هویت کاربر خود باشد را نمی توان به راحتی مختل ساخت.

محققان می گویند این سیستم راداری از نیروی بسیار کمی برخوردار است و هیچ خطری برای سلامت انسان ندارند زیرا قدرت سیگنال‌های آن بسیار پایین‌تر از سیگنال‌های وای-فای معمولی است. در واقع میزان تشعشعات این سیستم کمتر از یک درصد امواجی است که از گوشی های موبایل تابیده می شوند.

آزمایش این سیستم امنیتی جدید روی ۷۸ داوطلب نشان داد سیستم از دقتی ۹۸٫۶۱ درصدی برخوردار است و درصد خطای آن نیز ۴٫۴۲ درصد برآورد شد. مرحله بعدی کوچک سازی فناوری است تا حدی که بتوان آن را درون صفحه کلید رایانه ها یا اسمارت فون ها کارگذاشت. این سیستم همچنین امکان رصد افراد را از فاصله ۳۰ متری فراهم می‌آورد از این رو می توان از آن برای تشخیص هویت‌ در فرودگاه ها استفاده کرد.
همشهری آنلاین

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi