جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند

547

بازدید

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند/

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند/

برخلاف تصور اغلب جوانان، ازدواج تنها یک تصمیم عاطفی نیست بلکه باید کاملا حساب‌گرانه و مهندسی شده باشد تا همسران در طول زندگی مشترک به بن‌بست نرسند. در واقع باید در این راه طرفین به شناخت دقیق از هم برسند. تجربه نشان داده است هرچه این شناخت دقیق‌تر و قوی‌تر باشد، ازدواج سرنوشت بهتری خواهد داشت. در این میان اما هستند مردانی که به هیچ‌عنوان برای ازدواج مناسب نیستند؛ آن‌ها را به‌اصطلاح «مردان خطرناک» برای ازدواج می‌نامیم.

شاید با این جمله آشنا باشید که «‌امروزه ازدواج به بزرگ‌ترین ریسک زندگی دختران و پسران تبدیل شده است». به هر حال پیچیدگی روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به‌خصوص در جوامع شهری باعث شده بسیاری از افرادی‌که در آستانه ازدواج هستند، در رفتارها و ارتباط‌های اولیه چهره واقعی خود را نشان ندهند. برخلاف تصور اغلب جوانان، ازدواج تنها یک تصمیم عاطفی نیست بلکه باید کاملا حساب‌گرانه و مهندسی شده باشد تا همسران در طول زندگی مشترک به بن‌بست نرسند. در واقع باید در این راه طرفین به شناخت دقیق از هم برسند. تجربه نشان داده است هرچه این شناخت دقیق‌تر و قوی‌تر باشد، ازدواج سرنوشت بهتری خواهد داشت. در این میان اما هستند مردانی که به هیچ‌عنوان برای ازدواج مناسب نیستند؛ آن‌ها را به‌اصطلاح «مردان خطرناک» برای ازدواج می‌نامیم. این افراد شخصیت‌هایی دارند که آن‌ها را برای ازدواج نامناسب می‌کند. به همین دلیل دختران جوان باید در مقابل این قبیل افراد وارد ارتباط عاطفی نشوند و فکر نکنند که با ازدواج همه مشکلات حل می‌شود. در این مقاله برخی از این افراد را به دختران جوان معرفی می‌کنیم تا آن‌ها هوشیارانه‌تر و آگاهانه‌تر به موضوع نگاه کنند و از سیستم «انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه‌» استفاده کنند.

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند

مرد خودخواه و متعصب افراطی
این نوع مرد ممکن است برای زن چهار مشکل بزرگ ایجاد کند : اختلاف عقیده ی دایمی ، نزاع همیشگی ، عصبی بودن و سختی معاشرت!

شوهر سختگیر و بی گذشت در امور مالی
شوهری که در امور مالی زن بسیار سختگیری میکند و سر سوزنی گذشت ندارد ، به درد زندگی نمی خورد. البته مقصود این نیست که باید زن بی اجازه ی شوهر هر چه میخواهد خرج کند ، بلکه دکتر آدامز معتقد است که بیشتر مشاجراتی که در خانه روی می‌دهد فقط بر سر پول است. حال آنکه در اصل نباید چنین باشد ، خیلی از زن و شوهرها چندان که به پول اهمیت می دهند، هرگز برای تربیت بچه ها ارزش قایل نیستند، البته زن و شوهر به واسطه ی پول مشاجره نمی کنند، بلکه در اکثر اوقات طریقه ی خرج کردن آن است که موجب سر و صدا و نزاع ایشان میگردد. پس زنی که به خوبی مدیریت خانه را انجام میدهد، پول را با حساب و کتاب و مناسب خرج میکند و یک شاهی را هم حرام نمی کند و باز مورد شماتت و سختگیری شوهر قرار می گیرد، حق دارد گلایه مند باشد.

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند

مردان بیکار
شخصیت‌های بیکار افرادی هستند که بیشتر با کارهایی که انجام نمی‌دهند دیگران را آزار می‌دهند نه با کارهایی که انجام می‌دهند.
این افراد از کاری که ساعات کاری مشخصی داشته باشد بی زارند و اگر به ناچار در اداره و یا شرکتی کار کنند که قرار باشد از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر آنجا باشند بدون شک بین کار و زمانی که رئیس شان نباشند از کار فرار می‌کنند. این افراد به دنبال کارهایی هستند که با کمترین میزان کار کردن بیشترین درآمد را داشته باشد.

مردان رفیق باز
شخصیت رفیق باز به کسی اطلاق نمی‌شود که تعدادی دوست صمیمی دارد چون لازم است افراد تعدادی یا حداقل یک دوست صمیمی داشته باشند.
اگر فردی هیچ دوست صمیمی نداشته باشد این یک زنگ خطر است چرا که نمی‌تواند همسر صمیمی باشد.
شخصیت رفیق باز برای رفاقت زندگی می‌کند در ذهن این افراد همیشه عناوینی مانند دوست، مرام، رفیق،‌ معرفت و…. آنقدر پررنگ است که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در این مورد نباید فکر کنید که این افراد ازدواج کنند خوب می‌شوند چرا که این جمله بسیار خطرناک است چون گاهی اوقات نه تنها بهتر نمی‌شوند بلکه بدتر هم می‌شوند. باید بپذیرید که افراد باید به یک حدی از تعادل و شناخت برسند و بعد وارد مرحله ازدواج شوند.

مردانی که برای ازدواج مناسب نیستند
آیا آن‌ها قابل درمان هستند؟
بیشتر درمانگران معتقدند؛ نباید به درمان این قبیل افراد امیدوار بود. در واقع درمان آن‌ها کاری دشوار و درصورتی که با درمانگرشان همکاری کنند، روندی چند ساله خواهد داشت. در اختلالات شخصیت به این دلیل که از کودکی فرد با یکسری الگوها عجین می‌شود، گرفتن این الگوها از این‌ افراد کار بسیار دشواری است. نکته حائز اهمیت این است که این افراد فکر می‌کنند که دیگران اشتباه می‌کنند. واردشدن به حیطه درمان این افراد حتی برای درمانگران نیز کار دشواری است و مشکل اینجاست که دختران با چنین افرادی وارد ارتباط می‌شوند و بعد می‌خواهند نقش درمانگر را برای آن‌ها بازی کنند و دیگر نمی‌خواهند از رابطه بیرون بروند. عموما این دختران موفق نمی‌شوند و فقط چند صباحی از عمرشان را تلف می‌کنند و بعضا آسیب‌های غیرقابل جبرانی هم می‌بینند. مثلا فرد خسیس با الگوهایی زندگی کرده است که حاضر نیست آن الگوها را تغییر دهد بلکه به آن‌ها باور دارد. زمانی می‌توان به درمان امیدوار بود که فرد خودش به این نتیجه برسد که طرز تفکرش زندگیش را مختل کرده و نیاز به کمک تخصصی دارد. به‌عنوان مثال فرد معتاد زمانی می‌تواند بر اعتیادش غلبه کند که به این نتیجه برسد که اعتیاد دارد و به جای انکار، معترف باشد و طلب کمک کند. به عبارتی این بهترین زمان برای کمک به اوست. در غیر این صورت دوباره چرخه معیوبی تکرار می‌شود.
تبیان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    ۱۰ تا از علل خودنمایی همسر و درمان آن

    ۱۰ تا از علل خودنمایی همسر و درمان آن ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز به طور کلی علل خودنمایی عبارتند از: حس ناامنی

    آنچه مردان به زبان نمی آورند ولی …

    آنچه مردان به زبان نمی آورند ولی … تعجبی ندارد که رابطه زناشویی برای مردان بسیار مهم است. اغلب اوقات، مردان می پذیرند که در فهرست اهداف ازدواج، رابطه زناشویی در رده ی اول قرار دارد و تحقیقات نشان می دهد که مردان تمایل […]

    چراغ قرمزهای همسرداری

    چراغ قرمزهای همسرداری ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs حتماً شنیده‌اید که بسیاری از کتب و مقالات به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنند که همسرشان را دست کم نگیرند، او را نادان تصور نکنند و گمان نکنند می‌‌توانند همسرشان را گول بزنند و از انجام برخی رفتارها و […]

    به این ۱۸ علت منطقی به همسرتان وفادار بمانید

    به این ۱۸ علت منطقی به همسرتان وفادار بمانید/ ۱. وفادار بودن به همسرتان او را هم تشویق می‌کند که به شما وفادار باشد. ۲.وفادار بودن باعث دوام رابطه/ازدواج‌تان می‌شود. سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای خاتمه دادن به یک رابطه/ازدواج خیانت کردن است.

    اشکالات آرایشی زنان و متوجه شدن مردها

    اشکالات آرایشی زنان و متوجه شدن مردها/ از این ۱۰ کار که نتیجه آن هیچ جذابیتی برای آقایان ندارد، خودداری کنید. خانم‌ها معمولاً با هم‌جنس‌های خود درمورد «ایرادها» حرف می‌زنند. خیلی راحت می‌توانند ایرادهای آرایش صورت، بد لباس پوشیدن یا آرایش بد مو را […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi