جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

راهنمای سفر برای سالمندان

282

بازدید

راهنمای سفر برای سالمندان/

راهنمای سفر برای سالمندان

راهنمای سفر برای سالمندان/

لازم است به پدر و مادرها و افراد مسن اطرافمان کمی یاری کنیم تا به سفر بروند. شاید فکر کنید که فردی ۸۹ ساله یا ۹۲ ساله دیگر لزومی ندارد که به مسافرت برود اما این دیدگاهی کاملا اشتباه است و آن ها بیشتر از دیگران به سفر احتیاج دارند اما در صورتی که شرایط برای آن ها کاملا مهیا باشد.گردش و مسافرت اگر برای همه مفید باشد، برای سالمندان و بازنشستگان یک ضرورت است ؛ چرا که یک عمر کار و فعالیت، روح و جسم آن‌ها را خسته کرده است و اکنون که بازنشسته شده‌اند، بیکاری و روزمرگی رنج‌شان می‌دهد و به تدریج زمین‌گیرشان می‌کند

چه پدر مادرها تنها سفر کنند و چه خودتان هم به همراه آن ها باشید، توصیه می شود که تحقیقات رو از پیش انجام بدید؛ اتاق های هتل را رزرو کنید و هرگونه بلیت را قبل از شروع سفر تائید کنید. حتما توجه کنید که برای تمام مسیرهای هوایی، زمینی و حتی دریایی هم کوتاه ترین و مستقیم ترین راه ها را انتخاب کرده باشید.

راهنمای سفر برای سالمندان
اگر با ماشین سفر می کنید:

– توصیه می شود که سالمندان در طول سفر در صندلی عقب بنشینند و کمربند ایمنی را ببندند.
– هرگز به مدت طولانی به طور ثابت در اتومبیل ننشینند و تحرک داشته باشند.
– از مسافرت لذت ببرند و استرس و اضطراب نداشته باشند.
– قبل از سفر با مراجعه به پزشک معالج دستورات دارویی لازم را بگیرند و به اندازه‌ی کافی دارو همراه خود داشته باشند.
– همسفران را از بیماری خود مطلع سازند و در صورت مشاهده علایم و ناراحتی، به آنها اطلاع دهند.
– از جا به جایی ساک و وسایل سنگین خودداری کنند.
– از مصرف غذاهای چرب و شور پرهیز نمایند.

اگر سالمندان مورد نظر شما از لحاظ توانایی جسمی دچار محدودیت اند، قبل از خرید بلیت با آژانس مسافرتی هماهنگ کنید تا صندلی این کهنسالان در ردیف مخصوص افراد کم توان جسمی باشد. می توانید با فرودگاه مبداء و مقصد نیز برای استفاده از خدمات رایگان ویلچر صحبت کنید .
منبع : پزشکان بدون مرز

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi