جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

کاربردهای دیگر غلطک ماوس

2,650

بازدید

کاربردهای دیگر غلطک ماوس ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

کاربردهای دیگر غلطک ماوس/

کاربردهای دیگر غلطک ماوس

کاربردهای دیگر غلطک ماوس/

دکمه غلتکی ماوس، فقط برای اسکرول کردن نیست. در واقع این دکمه کارایی‌های بسیاری دارد که احتمالاً از آن‌ها خبر ندارید. اگر تا الان با غلتک فقط صفحه وب یا برنامه را بالا و پایین می‌کردید مثل این بوده که پشت شورلت کوروت جنازه حمل کنید. دوست دارید بدانید با دکمه غلتکی ماوس چطور می‌توان به جاده خاکی زد؟ حتماً ادامه مطلب را بخوانید.

اگر یک لپ تاپ داشته باشید و با تاچ پد آن کار کنید هم خیلی از کارهایی که با ماوس انجام می‌شود را می‌توانید اجرا کنید. در بعضی از لپ تاپ ها اگر همزمان دکمه‌های راست و چپ تاچ پد را فشار بدهید مثل همان فشار دادن دکمه غلتکی عمل می‌کند. اگر دلتان بخواهد می‌توانید با نرم‌افزار AutoHotkey هم این‌کار را بکنید. به غیر از این‌ها، راه‌های دیگری هم وجود دارد که بتوانید کار ماوس را انجام بدهید. با این حال همه کارها با ماوس آسان‌تر است. کلیک راست و چپ و البته دکمه غلتکی که شاید فکر کنید فرقی با چرخ فرقون نداشته باشد. اما این‌طور نیست. دکمه غلتکی ساخته شده است برای میانبر زدن. ببینیم چطور:

کاربردهای دیگر غلطک ماوس
در مرورگرها

مرورگرتان هر چه می‌خواهد باشد. گوگل کروم، فایرفاکس و یا حتی اینترنت اکسپلورر علیه الرحمه. استفاده از میانبرهای غلتکی ماوس باعث می‌شود هر کاری را سریع‌تر انجام دهید. می‌گویید نه؟ پس امتحان کنید:

بستن برگه (Tab): نشانه‌گر ماوس را بر روی برگه نگه دارید و دو بار دکمه غلتکی را فشار دهید تا بسته شود.
باز کردن لینک بر روی یک برگه جدید: دو بار دکمه غلتکی را روی لینک بزنید تا لینک در یک برگه جدید باز شود.
باز کردن تمام بوکمارک‌ها به صورت یک‌جا در یک فولدر: دکمه غلتکی را بر روی فولدری که در نوار بوکمارک ایجاد کردید نگه داشته و دو بار کلیک کنید.
فعال‌سازی اسکرول اتوماتیک: دو بار دکمه غلتکی را بر روی صفحه وب کلیک کنید.
چسباندن پیام متنی در فایرفاکس: پس از این‌که گزینه middlemouse.paste را در about:config فعال کردید، با یک بار فشار دادن دکمه غلتکی پیام متنی‌یی که کپی کرده بودید را در محل مورد نظر خود بچسبانید.
با استفاده از افزونه‌ها حتی می‌توانید گزینه‌های بیشتری را نیز به مرورگرتان بیفزایید، اما دکمه غلتکی میانبری است که بر روی تمام مرورگرها کار می‌کند.

کاربردهای دیگر غلطک ماوس
در ویندوز

ویندوز هم یک‌سری راه میانبر دارد که از طریق دکمه غلتکی ماوس فعال می‌شوند. شما می‌توانید:
برنامه‌ای را در یک پنجره جدید باز کنید: کافی است دکمه غلتکی را بر روی آیکون برنامه در نواروظیفه، کلیک کنید.
بستن یک برنامه (پنجره): با آوردن نشانه‌گر ماوس بر روی آیکون نواروظیفه برنامه (پنجره) و سپس فشار دادن دکمه‌ی غلتکی بر روی پیش نمایش بندانگشتی (thumbnail view) آن برنامه (پنجره)، می‌توانید دکمه غلتکی را فشار دهید و برنامه (پنجره) را ببندید.
فعال‌سازی اسکرول اتوماتیک در برنامه آفیس: دکمه غلتکی را داخل فایل آفیس فشار بدهید تا عمل اسکرول به‌صورت اتوماتیک برای‌تان فعال شود.

کاربردهای دیگر غلطک ماوس
در لینوکس

حیف بود که اسمی از لینوکس نیاوریم که یک میانبر خیلی ویژه و مشهور برای دکمه غلتکی دارد. اگر در یک textbox کلیک دکمه غلتکی را بزنید، می‌توانید متنی را از clipboard بر روی هر اپلیکیشنی paste کنید. لعنتی این یک میانبر بدجوری کاربردی است.

دکمه غلتکی به اندازه برادران راست و چپش مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما حالا که این چند قلم کاربرد را دانستید بیشتر هم به آن توجه خواهید کرد. ما هم خوشحالیم که به حول و قوه الهی توانستیم این دکمه را از گمنامی محض در بیاوریم .
منبع : بامیلو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi