جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

3,861

بازدید

دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن ۲٫۸۰/۵ (۵۶٫۰۰%) ۵ امتیازs

دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی «هنر عشق ورزیدن» (The Art of Loving)، نوشته اریش فروم (۱۹۸۰ – ۱۹۰۰) روانکاو و فیلسوف اجتماعی آلمانی است. فروم، درس‌آموخته مکتب فرانکفورت و دلبسته نظریه انتقادی، از منظر یک سوسیالیست اجتماعی پدیده‌های انسانی را می‌نگریست و دست به تحلیل روانکاوانه می‌زد.

زندگی فکری اریش فروم، تنها فرزند خانواده یهودی ارتدکس، کم از یک نابغه نداشت: در بیست‌و‌دوسالگی دکترای جامعه‌شناسی گرفت، در میانه بیست‌سالگی به سراغ تحصیل روانکاوی رفت و در بیست‌وهفت‌سالگی نخستین تجاربش به عنوان روانکاو را با مراجعانش در میان گذاشت و در سی‌سالگی به موسسه تحقیقات اجتماعی فرانکفورت، یکی از معتبرترین موسسات مطالعاتی قرن بیستم پیوست. فروم اما سی‌ و‌چهارساله بود که چهره شوم حکومت نازی بر سراسر آلمان سایه افکند و او مجبور شد به ایالات متحده امریکا مهاجرت کند و آنجا بود که اندیشه‌هایش شکوفا شد.

در کتاب صوتی «هنر عشق ورزیدن» که سال ۱۹۵۶ منتشر شد، فروم چشم‌انداز تازه‌ای از ماهیت انسان را معرفی و تبیین می‌کند و به هیچ عنوان دستورالعملی برای عشق ورزیدن ارائه نمی‌دهد، بلکه تمام رای او ناظر به این امر است که عشق زمانی در آدمی به شکوفایی می‌رسد که فرد در جهت تکامل شخصیت خویش بکوشد و بداند «عشق یک هنر است».

از جمله مفاهیم کتاب فروم «عشق به خویشتن»، «عشق برادرانه»، «عشق مادرانه و پدرانه»، «عشق اروتیک» و «عشق به خداوند» است و آن را به دو بخش کلیِ جنبه نظری عشق و جنبه عملی عشق تقسیم می‌کند و عشق را مانند مهارتی عرضه می‌کند که می‌تواند گسترش یابد. او مفهوم عشق را به چیزی سحرآمیز و رازآمیز ارجاع می‌دهد که نمی‌تواند تحلیل یا تبیین شود.

کتاب صوتی «هنر عشق ورزیدن» بر چهار رکن استوار است: مراقبت، مسئولیت، احترام و آگاهی.

در بخشی از کتاب صوتی «هنر عشق ورزیدن» می‌شنویم:
«عشق در وهله نخست به یک شخص خاص وابسته نیست، بلکه بیشتر نوعی رویه و جهت‌گیری دو منش آدمی است که او را به تمامی جهان، نه به یک “معشوق” خاص می‌پیوندد. اگر انسان فقط یکی را دوست بدارد و نسبت به دیگران بی‌اعتنا باشد، پیوند او عشق نیست، بلکه یک نوع بستگی تعاونی یا خودخواهی گسترش‌یافته است. با وجود این اکثر مردم فکر می‌کنند علت عشق وجود معشوق است، نه استعداد درونی. در حقیقت، آنان فکر می‌کنند که چون هیچ کس دیگری را جز معشوق دوست ندارند، این خود دلیلی بر شدت عشق‌شان است. اگر من بتوانم به کسی بگویم “تو را دوست دارم” باید توانایی این را هم داشته باشم که بگویم “من در وجود تو همه کس را دوست دارم، با تو همه دنیا را دوست دارم، در تو حتی خودم را دوست دارم”».
خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن از اینجا




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : اریش فروم / امیر محمدی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 227 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : سایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی ۲٫۸۰/۵ (۵۶٫۰۰%) ۵ امتیازs این رمان احساسی که در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، ۵۰ سال از زندگی دو انسان را روایت می‌کند که از گذشته‌ی خود گریزان هستند و جز یکدیگر تکیه‌گاهی ندارند. درباره‌ی نویسنده آن پچت (Ann […]

    دانلود کتاب گویا داستانهای کوتاه جی دی سلینجر

    این کتاب گویا مجموعه‌ی شش داستان کوتاه از نویسنده‌‌ی سرشناس آمریکایی «جروم دیوید سلینجر» است. داستان‌هایی که در این مجموعه می‌شنوید، عبارت‌‌اند از: ۱- قلب یک داستان پاره‌پاره؛ ۲- هفته‌ای یه بار آدمو نمی‌کُشه؛ ۳- این ساندویچ مایونز نداره؛ ۴- دخترکی در سال ۱۹۴۱ […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi