جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه

837

بازدید

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه/

برای هر پدیده بدنی یا روانی می‌توان روندهای علمی پیدا کرد. دلشکستگی و جدایی از یار هم از این امر مستنثنی نیست. در این پست با هم بررسی می‌کنیم که هنگام جدایی یک فرد از محبوب‌اش، چه چیزهایی داخل مغزش رخ می‌دهند! پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در این حالت قسمت آمیگدال و قشر پیش‌پیشانی مغز، که مسئول قضاوت و درک احساسات منفی هستند، ناگهان خاموش می‌شوند. به طور همزمان بخشی از مغز که مسئول حس سرخوشی ناشی از پاداش است، از فعالیت می‌افتد. اینها فرد عاشق‌پیشه را تشویق می‌کنند که در پی وصل و از بین بردن جدایی باشد.
میانجی عصبی شیمیایی که در این حالت آزاد می‌شود، به طور عمیقی با مدارهای عصبی مغز عجیبن می‌شود. این تغییرات شیمیایی و نیز تغییرات هورمونی وابسته به آنها، به طور متوسط ۸ ماه تا ۲ سال طول می‌کشند و درست به همین خاطر است که در این مرحله، فرد عاشق‌پیشه شروع به خیال‌پردازی می‌کند و دائم نکات مثبت یار را به یاد می‌آورد و متوجه نقاط منفی او نیست. در همین مرحله است که او مدام به خودش و نیز نزدیکانش می‌گوید که عشق او تا ابد طول می‌کشد و بعد از یارش، دیگر در پی جستن عشق دیگری برنمی‌آید!

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه

البته در این میان قطع شدن رابطه جنسی هم نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. سیستم لیمبیک مغز، بخشی از مغز است که در وسط مغز قرار دارد. این بخش، تون بار احساسی مغز را تنظیم می‌کند و تشویق به وصل می‌کند، خاطرات احساسی را تقویت می‌کند و تمایل جنسی را افزایش می‌دهد.

دانشمندان بر این باور هستند که عشق یک احساس نیست، بلکه یک سیستم انگیزشی، یک سائق و بخشی از سیستم پاداش مغز است. در هنگام عاشق‌پیشگی میانجی عصبی دوپامین، آمیزه‌های از حس‌ها و حالات بدنی ظاهری مثل خشنودی، هیجان، عرف کردن کف دست و افزایش ضربان قلب را ایجاد می‌کند. این هورمون همراه تستوسترون میل جنسی را افزایش می‌دهد و اکسی‌توسین آزاد شده بعد از تماس جنسی، آن تمایل قوی اتصال همیشگی به شریک جنسی را ایجاد می‌کند.

تمایل مرور مداوم خاطرات یار به خاطر کدام هورمون رخ می‌دهد؟ می‌گویند که پایین آمدن سروتونین که مرتبط به افکار وسواسی است در این امر نقش دارد.

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه

پژوهش‌های نشان داده‌اند که افراد عاشق همان طور که معتادها در پی یافتن مواد برای برطرف کردن خماری خود هستند، در پی وصل مجدد هستند. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که زوج‌های تازه جدا شده، در بخش‌های قدامی (شکمی) مغز که مرتبط با پاداش و انگیزش هستند، فعالیت بیشتری از خود نشان می‌دهند و دوپامین بیشتری از این نواحی آزاد می‌شود.
رهایی از سرخوردگی عاشقی

باز هم مطالعات نشان داده‌اند که در این طور مواقع است بهتر است به جای عزلت و گوشه‌نشینی، بیشتر در اجتماع قرار بگیرید. صرف اوقات بیشتر با دوستان باعث رها شدن شبه‌مخدرهای طبیعی از مغز می‌شود.

جالب است بدانید که در فرنگ، کمپ‌هایی برای درمان کسانی که به تازگی جدا شده‌اند و یار خود را از دست داده‌اند تشکیل می‌شود. در این کمپ‌ها برنامه‌هایی که آمیزه‌ای از برنامه‌های علمی و روحانی هستند برگزار می‌شود تا افراد بهتر بتوانند احساسات خود را پردازش کند و قسمت ناخودآگاه مغزشان را طوری تغییر دهند که به آنها در ایجاد ارتباطات سالم‌تر آینده کمک کند.

درمان علمی دل شکستگی های عاشقانه
به عدم توفیق در عشق به طور مثبت نگاه کنید. وقتی یک رابطه شکل نمی‌گیرد، به این معنی نیست که شما مشکلی دارید، بلکه شاید به این معنی باشد که شما بعد از این امر، در حال حرکت برای یافتن زوجی هستید که بهتر با شما هماهنگ و جور است.

بعضی از رابطه‌های هم فقط در حکم یک پل و نه مقصد هستند. به یاد داشته باشید که عشق یک انتخاب و یک عمل است و به معنی تصاحب نیست.
منبع : ۱ پزشک

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi