جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اشتباهات دکوراسیونی مرتکب نشوید

331

بازدید

اشتباهات دکوراسیونی مرتکب نشوید

اشتباهات دکوراسیونی مرتکب نشوید/

شاید تصور کنید که داشتن چیدمان درست و اصولی در خانه کار آسانی نیست و باید برای رسیدن به نظم و قاعده‌ای خاص در خانه از کمک دکوراتورها استفاده کرد. به همین دلیل آشنایی با قواعد دکوراسیون و پرهیز از اشتباهات واضح در دکور کردن خانه به شما در داشتن خانه‌ای دوست داشتنی و زیبا کمک می‌کند.

تشخیص دکوراسیون درست و مناسب کار آسانی نیست و تغییر دکوراسیون کار دشواری است طراحان این روند را خلاقانه و با آرامش سپری می کنند پس تا انجا که می توانید به خودتان مسلط باشید و از این روند لذت برید. در این مطلب برخی از اشتباهاتی که ممکن است در زمان چیدمان خانه مرتکب آنها شوید را مرور می‌کنیم.
مبلمان را از دیوار جدا کنید

مبلمان خانه را به گونه ای نچینید که گفت و گو را برای اهالی خانه دشوار کند. بیشتر مردم دوست دارند فضای زیادی در وسط خانه ایجاد کنند و مبل ها را به دیوار می چسبانند و صندلی ها به قدری از هم دور هستند که مردم باید با داد با هم حرف بزنند. این اشتباه  راهکار ساده ای دارد. صمیمیت بیشتری در خانه ایجاد کنید. کافیست مبل ها را به شکل زیبایی در وسط و نزدیک هم بچینید.
رنگ های براق و آزاردهنده

سعی کنید در طراحی دکوراسیون خانه ایده و روش خاص خودتان را داشته باشید. یک طراح خوب کسی است که فضای خانه را طوری بچیند که با ساده‌ترین وسایل زیباترین فضاها را درست کند

استفاده از رنگ های تزئینی بسیار هم ایده خوبی است اما باید بدانید کجا آن را تمام کنید. استفاده از رنگ های براق در خانه بد نیست اما اگر بیش از حد باشد، آزار دهنده و باعث زشت شدن فضا می شود.
چندین جاشمعی در یک جا
اشتباهات دکوراسیونی مرتکب نشوید
یکی از اشتباهات رایج مردم در دکوراسیون خانه هایشان این است که چندین جاشمعی را در کنار هم و در یک منطقه جمع می کنند. این کار با اصول زیبایی شناسی مغایرت دارد. بهترین ایده پراکنده کردن جاشمعی ها در مکان های مختلف خانه است.
انتخاب آینه های کوچک

بسیاری از طراحان از استفاده از آینه های بزرگ وحشت دارند اما دلیلی برای این ترس وجود ندارد زیرا علاوه بر بالا بردن کیفیت محیط فضا را بزرگتر نشان می دهد.
ارجحیت کمیت بر کیفیت

فراموش نکنید  اگر شما سالی یکبار خرید با کیفیت کنید در طی ۵ سال ۵ کالای خوب خواهید داشت.پس همیشه کیفیت را اولویت کار خود قرار دهید.
نصب تابلوها درارتفاع خیلی بالا
اشتباهات دکوراسیونی مرتکب نشوید
در رابطه با دکوراسیون یک نکته مسلم و ثابت وجود دارد: نقاشی ها باید همسطح با چشم ها باشد. قانون نصب تابلو ها با فاصله ۱٫۵ متر از زمین است.
از رنگ نترسید

سفید یکی از رنگ هایی است که همه ما دوست داریم در دکور خانه استفاده کنیم.  اما اگر تمام اتاق ها سفید باشد کمی کسل کننده می شود حداقل باید چند رنگ متفاوت به خانه اضافه کرد. فکر نکنید که میزهای دکوری که کنار هم می گذارید حتما باید هم اندازه باشند. فکر نکنید که مبل و نهار خوری حتما باید از یک برند باشد. کمی خلاقیت به خرج دهید و طرح و جنس و رنگ ها را با هم ترکیب کنید. اگر قصد گلچین کردن را دارید، حتما هارمونی و تعادل را مدنظر قرار دهید. انتخاب المان های زیاد از سبک های مختلف در واقع نوعی هرج و مرج تولید خواهد کرد. دو یا سه سبک خاص را انتخاب کنید وبهترین المان ها را از بین آنها برگزینید. آنها را در کنار هم قرار دهید و ببنید چقدر به هم می آیند. هرچه را که نامتناسب به نظر می رسد از دکورتان حذف کنید.
تلویزیون را نقطه کانونی اتاق نگذارید

یکی از اشتباهات رایج مردم در دکوراسیون خانه هایشان این است که چندین جاشمعی را در کنار هم و در یک منطقه جمع می کنند. این کار با اصول زیبایی شناسی مغایرت دارد .

هیچوقت تلویزیون را به عنوان زیباترین وسیله خانه در نقطه کانونی قرار ندهید. اگر می خواهید یک دکور حرفه ای داشته باشید تلویزیون را در یک قسمت کناری قرار دهید یا روی دیوار نصب کنید.
ترجیح زیبایی به راحتی
اشتباهات دکوراسیونی مرتکب نشوید
چیزهای زیبا همیشه راحت نیستند. راحتی هم به اندازه زیبایی اهمیت دارد. زیبایی و راحتی هیچ یک نباید فدای دیگری شوند. وسائل زیادی در بازار وجوددارند که هم زیبا هستند و هم راحت. همان طور که کمیت و کیفیت هر دو مهم هستند، زیبایی و راحتی نیز هریک اهمیتی دارند.
بهتر است پول خود را صرف خرید چند وسیله با کیفیت بالا کنیم تا اینکه تعداد زیادی چیزهای ارزان بخریم. همانطور که شلوغ بودن خانه نظم و زیبایی آن را از بین می‌برد،‌ خلوت بودن آن نیز از جذابیت خانه می‌کاهد. اگر خانه خلوتی دارید، استفاده مناسب از گل‌ها و گیاهان طبیعی، قاب عکس‌ها،‌کوسن‌ها و قاب عکس‌های هنری و خانوادگی پیشنهاد مناسبی است.
پیروی بیش از حد از مد

منظور ما این نیست که به مد روز توجه نکنید، ولی بهتر است میانه رو باشید و چیزی نخرید که فقط در بازه زمانی خاصی جالب به نظر برسد و بعد از مدتی شما را خسته کند. مثلاً یک تخت مستطیلی با چوب های قهوه ای تیره هیچ وقت از مدافتاده به نظر نمی رسد، اما آیا یک تخت شش ضلعی قرمز هم همیشه زیبا به نظر می رسد؟!
به طور کلی سعی کنید در طراحی دکوراسیون خانه ایده و روش خاص خودتان را داشته باشید. یک طراح خوب کسی است که فضای خانه را طوری بچیند که با ساده‌ترین وسایل زیباترین فضاها را درست کند. همیشه یادتان باشد خرید وسایل خاص برای طراحی دکوراسیون خانه کارتان را سخت می‌کند چون هر کسی از خاص‌ها دیرتر دل می‌کند، حالا بماند که خاص‌ها همیشه بیشتر توی ذوق می‌زنند. پس برای اینکه تا ابد گرفتار وسیله‌ای خاص نباشید ساده‌ترین‌ها را انتخاب کنید.
منبع : تبیان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi