جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

شرکت های هرمی نو ظهور

1,775

بازدید

شرکت های هرمی نو ظهور ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

شرکت های هرمی نو ظهور

شرکت های هرمی نو ظهور

این روزها غول بازاریابی شبکه‌ای (شرکت‌های هرمی) به سرعت درحال بزرگ شدن است! هر روز با شیوه‌ها و نام‌های جدید خود را مطرح می‌کند و سرمایه‌های مردم و بخصوص جوانان را به تاراج می‌برد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، شرکتهای بازاریابی هرمی جدید، اکنون با سلاح استدلال و منطق وارد شده اند. از علم ریاضیات و اقتصاد حرف می‌زنند و کار خود را یکی از شاخه های علم اقتصاد معرفی می‌کنند.

شرکت های هرمی نو ظهور

با این حال در سایه کم‌توجهی نهادهای مسؤول، تبلیغات این شرکتها به طور گسترده‌ای در سطح شهر به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که قرارهای عرضه، عضوگیری و نمایش محصولات این شرکتها را می‌توان بر درب نانوایی‌ها، سوپرمارکتها و حتی سبزی فروشی‌ها دید.

  مجوزهای چند ماهه

این قبیل شرکتها که خود را دارای مجوز می‌دانند، در بیشتر موارد مجوز‌های چند ماهه دارند و فعالیت آنها در هاله‌ای از ابهام بوده و در برابر این سؤال مانند شرکتهای هرمی سابق مانند گلدکوئست،گلدماین و… فعالیت می‌کنند. تنها به این نکته اشاره دارند که ما در قبال عضویت، کالا یا خدماتی به شما ارایه می‌کنیم و این در حالی است که مشخص نیست، اجناس و لوازمی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، به قیمت واقعی بوده و یا برای سود دهی، زیرا محصولات این شرکتها تنها توسط بازاریابان و فروشندگان هرمی فروخته می‌شود و این بازاریابان و فروشندگان که به صورت هرمی هستند، باید برای فعالیت در این شرکت هم هزینه‌ای برای ورود و هم هزینه‌ای برای تهیه بروشور، کاتالوگ و… بپردازند. بنابراین، این نحوه به‌کارگیری بازاریابان، یکی از مصادیق و ویژگی‌های فعالیت شرکتهای هرمی و همچنین تعیین سقف برای میزان فروش برای ایجاد تعادل در فروش این نوع شرکتها که البته در کاتولوگ‌های آموزشی این شرکتها نیز شیوه هرمی بازاریابی و عضوگیری کاملا تأیید و تأکید شده است. حال با اینکه به گفته مقامهای مسؤول، فعالیت این شرکتها دارای ابهاماتی است، می‌بینیم که این شرکتها بدون هیچ واهمه‌ای در حال فعالیت هستند و پولهای کلانی به جیب می‌زنند.

 خروج ارز از کشور

گذشته از این، فعالیت هرمی این شرکتها که مخالف قانون بوده و با فروش کلانی که از بازاریابی رو در رو انجام می‌دهند، مشکلات اجتماعی و فرهنگی و نیز زیانهای بسیاری برای اقتصاد کشور پدید آورده است، زیرا عمده محصولات در حال فروش برخی از این شرکتها در درون کشور نیز تولید می‌شود و این امر، در بیشتر موارد  موجب خروج ارز و سرمایه از کشور و بهره‌مند شدن شماری افراد سودجو و فرصت‌طلب در شرکتهای خارجی می‌شود.

اغلب آنها محصولات یک شرکت را به فروش می‌رسانند و ادعا می‌کنند محصولات آنها از بهترین نوع مشابه در بازار است، که برخلاف سیستم‌های قبلی دارای توجیه اقتصادی و پشتوانه صنعتی هستند و هیچ ضرری به اقتصاد کشور وارد نمی کنند.
شرکت های هرمی نو ظهور
 شگرد شرکتهای هرمی

در همین خصوص، محمد یکی از شهروندان به خبرنگار ما می‌گوید: نت ورد  مارکتینگ (Network Marketing) فقط اسمی شده تا شرکتهای هرمی به آن تغییر نام بدهند. وی می‌افزاید: این شرکتها با کالایی که به زیر مجموعه‌های خود می‌دهند کار خود را پیش مشتریان موجه جلوه می‌دهند،آن هم محصولاتی که قیمتهای بسیار بالایی دارند و باید توسط زیرمجموعه‌ها فروخته شود.

سجاد، شهروند دیگری در این خصوص می‌گوید:بنده طراح، محاسب و مشاور چند شرکت نتورک مارکتینگ داخلی بوده ام. هرمی‌ها با نتورک متفاوت است، اما تقریبا تمام شرکتهایی که در ایران در حال فعالیت هستند چه با نام و محصول ایرانی و چه با نام و محصول خارجی وقتی با استقبال بی نظیر و افراطی مردم مواجه می‌شوند شگرد شرکتهای هرمی را پیش می‌گیرند.
شرکت های هرمی نو ظهور
 کلاهبرداری آشکار

وی می‌افزاید: شرکتهای بازاریابی با شگرد هرمی هم اقتصاد ما را هدف قرارداده و هم فرهنگ ما را به یغما می‌برند. مهرداد، شهروند دیگری که خود قربانی یکی از همین شرکتهاست، معتقد است: در شرکت هرمی هدف عضو گیری است و ترفندی که مطرح می‌کنند این است که شما ماهی فقط ۲ نفر معرفی کنید و آنها هم دو نفر به زیر مجموعه شما اضافه کنند سر سال شما میلیونر می‌شوید. وی می‌‌افزاید: ولی با یک حساب سرانگشتی حساب کنید اگر این روند ادامه پیدا کند شما چقدر در سال پنجم زیر مجموعه دارید، چند برابر جمعیت کره زمین! پس واضح است یک کلاهبرداری آشکاراست.

 فعالیت براساس تاریخ میلادی

یکی دیگر از شهروندان که میلیونها تومان پول خود را در این شرکتهای بازار یابی شبکه‌ای از دست داده است، می‌گوید: در این شرکتها افراد سرگروه به صورت جمعی یک خانه (بدون کاربری تجاری) اجاره کرده و در آن بدون پرداخت مالیات یا پاسخگویی به هیچ مرجعی، به عضو گیری مشغول می‌شوند. وی می‌افزاید: تمام سر گروه‌ها از فعالان شرکتهای هرمی سابق بوده که اکنون در قالب شرکت جدید بازاریابی دوباره به فعالیتهای خود مشغولند و زیر مجموعه‌های خود را برای دریافت سود در ماه‌های چهارم یا پنجم وادار می‌کنند که هر ماه مبلغ زیادی را از آنها خریداری کنند، این در حالی است که تمام مبالغ به دلار تبدیل شده و از کشور خارج شده و همۀ فعالیتها بر اساس تاریخهای میلادی انجام می‌پذیرد!
شرکت های هرمی نو ظهور
 هشدار مسؤولان

در این خصوص، سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا می‌گوید: بازاریابی شبکه‌ای ترفند شرکتهای هرمی در فضای سایبر است و این شرکتها با شیوه‌های مخفی شدن در پشت نقاب شبکه‌های بازاریابی تلاش دارند کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دام بیندازند. سرهنگ آذردرخش می‌افزاید: کاربران شبکه‌های اجتماعی فریب این‌گونه شرکتها را نخورند و نه تنها با آنها همکاری نکنند، بلکه تبلیغ این شرکتها را نیز انجام ندهند.
شرکت های هرمی نو ظهور
 ادعای کذب

وی تصریح می‌کند: برخی از این شرکتها با این عنوان که در شیوه بازاریابی شبکه‌ای واسطه‌ها حذف و کالا ارزان به دست مصرف کننده می‌رسد، کاربران شبکه‌های اجتماعی را فریب می‌دهند و کالاهای خاصی را به کاربران به فروش می‌رسانند.

وی تأکید می‌کند: از خرید و فروش این دست کالاها که توسط شرکتهای هرمی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان بازاریابی شبکه‌ای یاد می‌شود خودداری نمایند، زیرا بسیاری از این کالاها ارزش ریالی پایین دارد و ادعای این نوع شرکتها کذب است.
منبع : مشرق نیوز

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi