جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

شاسی بلندهای خارجی

338

بازدید

شاسی بلندهای خارجی

افراد مختلف در هنگام خرید خودرو های گوناگون مطمئنا معیار های خاصی را مد نظر قرار می دهند . این معیار ها می توانند شامل ظاهر ، کیفیت ، قدرت ، قیمت و .. بشوند اما زمانی که نوبت به انتخاب خودرویی برای خانواده می رسد ، فضای داخل اتاق و راحتی سرنشینان در زمره اصلی ترین اولویت ها قرار می گیرد . در این مطلب قصد داریم بهترین انتخاب از نظر فضای داخلی در بین شاسی بلندهای متوسط بازار ایرا ن را مورد بررسی قرار دهیم . خودروهایی همچون نیسان مورانو ، کیا سورنتو ، هیوندای سانتافه ، سنگ یانگ کایرون ، لکسس RX و تویوتا فورچونر از جمله این خودرو ها هستند که در ادامه به بررسی فضای اتاق آن ها خواهیم پرداخت :

نیسان مورانو :

پارس خودرو برنامه عرضه نسخه فیس لیفت نسل جدید نیسان مورانو را در برنامه خود گنجانده است . این خودرو ۴٫۸ متر طول دارد و نسبت به نسخه ۲۰۱۰ حدود ۱۰ سانتیمتر طویل تر شده است اما فاصله بین دو محور این خودرو بدون تغییر همان عدد ۲۸۲۴ میلیمتری را نشان می دهد . به داخل کابین این خودرو می رویم . در صورتی که این محصول با آپشن سقف پانوراما به صورت استاندارد عرضه شود ، فضای سر برای سرنشینان جلو ۹۷۳ و برای سرنشینان عقب ۹۶۸ میلیمتر خواهد بود . مورانو خودرویی است که بین سرنشینان جلو و عقب تبعیض بسیاری قائل می شود . سرنشینان جلو در این خودرو از ۱۰۱۷ میلمتر فضای پا بهره می برند و این در حالی است که فضای پای سرنشینان عقب به ۹۲۲ میلیمتر محدود شده است اما این اختلاف در جایگاه نشیمن سرنشینان به سمت سرنشینان عقب بر می گردد به صورتی که سرنشینان عقب از فضای ۱۴۰۷ میلیمتری بهره می برند و سرنشینان جلو با توجه به کنسول میانی و تک صندلی بودن فضایی ۱۳۹۰ میلیمتری را در اختیار دارند . مورانو در سفر های دست جمعی فضای ۸۹۵ لیتری را با فرض استفاده از همه صندلی ها در اختیار سرنشینان می گذارد و در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به ۱۸۱۲ لیتر افزایش پیدا می کند .

کیا سورنتو :

یکی از دو محصول پر فروش کیا در ایران و همچنین از جمله پر فروش ترین محصولات کیا در جهان چه حرف هایی برای گفتن دارد ؟ سورنتو ۴٫۶۸۵ میلیمتر طول دارد و فاصله بین دو محور آن عدد ۲۷۰۰ میلیمتر را نشان می دهند . اعدادی که در مقایسه با سورنتو حدود ۱۰ سانتیمتر کوتاه تر هستند اما آیا این اختلاف در فضای داخلی نیز ادامه دارد ؟ فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب به صورت مساوی ۹۹۵ میلیمتر است . همانند مورانو اختلاف بین فضای پای سرنشینان در جلو و عقب سورنتو وجود دارد اما در مقایسه با مورانو سرنشینان عقب وضعیت راحت تری خواهند داشت . فضای پای سرنشینان جلو ۱۰۴۹ و عقب ۹۵۵ میلیمتر اعلام شده است . فضای نشیمن در کیا سورنتو به گونه ای تنظیم شده تا مورانو را به طور کامل از گردونه این رقابت خارج کند . سرنشینان جلو و عقب به ترتیب با فضای نشیمن ۱۴۳۰ و ۱۴۱۹ میلیمتری وضعیت بهتری را نسبت به دیگر رقبا در سورنتو تجربه خواهند کرد . فضای بار کیا سورنتو در حالت عادی ۱۰۴۷ لیتر حجم دارد اما در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا قابلیت افزایش به حجم ۲۰۵۲ لیتری را داراست .

هیوندای سانتافه :

سانتافه هر چند بر روی پلت فرم مشترک با کیا سورنتو بنا شده است اما اختلاف هایی در فضای داخلی با برادر کره ای اش دارد. طول سانتافه حدودا ۱ سانتیمتر از سورنتو کمتر است اما فاصله بین دو محور آن همانند سورنتو ۲۷۰۰ میلیمتر اعلام شده است اما نکات برتری سانتافه در مقایسه با سورنتو در ارتفاع و عرض است . فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب در این خودرو به ترتیب ۱۰۲۱ و ۱۰۰۵ میلیمتر است که اختلاف فاحشی را در مقایسه با دیگر رقبا نشان می دهد . با توجه به فضای پای ۹۳۸ میلیمتری برای سرنشینان عقب همچنان می توان روی سورنتو حساب ویژه ای بازکرد . فضای پای سرنشینان جلو نیز ۱۰۸۲ میلیمتر است . سرنشینان جلو همچنین از فضای نشیمن ۱۴۱۷ میلیمتری و سرنشینان عقب از فضای نشیمن ۱۳۹۷ میلیمتری بهره می برند که در نهایت باز هم ورق را به سمت کیا سورنتو بر می گرداند . فضای بار در هیوندای سانتافه در حالت عادی ۹۶۸ لیتر حجم دارد و در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به  عدد استثنایی ۲۲۱۴ لیتر افزایش پیدا می کند .

لکسس RX350 :

گل سرسبد محصولات لکسس که این روز ها با بیش از سه برابر قیمت ۴۵ هزار دلاری اش در ایران خرید و فروش می شود تا چه اندازه می تواند جابگوی نیاز های یک خانواده در مقابل رقبای ارزان قیمت ترش باشد ؟ این محصول ۴۷۷۰ میلیمتر طول دارد و فاصله بین دو محور آن ۴۰ میلیمتر از هم رده های کره ای اش بزرگ تر است . فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب ۹۹۳ و ۹۵۷ میلیمتر است که در مقایسه با رقبا وضعیت خوبی را نشان می دهد . فضای پا برای سرنشینان جلو بیش ترین عدد را در گروه یعنی ۱۰۹۴ میلیمتر نشان می دهد اما این آسایش برای سرنشینان عقب وجود ندارد و فضای پای ۹۳۴ میلیمتری آن را بهتر از مورانو و در حد و اندازه های سانتافه قرار می دهد . فضای نشیمن این خودرو با توجه به لوکس بودن قابل قبول است . سرنشینان جلو از فضایی ۱۴۰۹ میلیمتری و سرنشینان عقب از فضایی ۱۳۸۴ میلیمتری برای فضای نشیمن گاه بهره می برند . فضای بار شاسی بلند لوکس لکسس در حالت عادی فضایی ۱۱۳۲ لیتری را در اختیار سرنشینان می گذارد . این فضا با خواباندن صندلی های عقب قابلیت افزایش تا ۲۲۷۴ لیتر را داراست که در این گروه و در نوع خود به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود .

سنگ یانگ کایرون:

کم فروغ ترین محصول سنگ یانگ در ایران . کایرون است . این محصول در زمره شاسی بلند های متوسط قرار می گیرد و طولی ۴۶۷۰ میلیمتری دارد اما در مقایسه با سانتافه و سورنتو که طولی تقریبا برابر با این خودر ودارند . با بهره گیری از فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلیمتری مطئنا فضای قابل قبولی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد . هیچ اطلاعاتی از ابعاد داخلی این خودرو در دست نیست اما ظرفیت فضای بار آن در حالت استاندارد ۶۵۰ لیتر اعلام شده است .

تویوتا فورچونر:

تویوتا در این رده با دو محصول FJ Cruiser و Fortuner حضور دارد . با بررسی مشخصات دو خودرو در می یابیم که Fortuner علی رغم کم و کاستی های فراوانش در مقایسه با رقبا خودرو خانوادگی مناسبی است . این محصول تویوتا حدود ۴٫۷ متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن ۲۷۵۰ میلیمتر است . اطلاعات دیگری از ابعاد اتاق این محصول و حتی فضای بارش در دست نیست لذا با اتکا به مشخصات ذکر شده می توان Fortuner را یکی ازبهترین خودرو ها از نظر فضای داخلی برای سرنشنیان پیش بینی کرد .
کار ایران

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi