جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

گلهای زینتی – گل لیزیانتوس

1,232

بازدید

گلهای زینتی - گل لیزیانتوس

 گل لیزیانتوس Gentianaceae
شصت سال پیش درژاپن وآمریکای شمالی یافت شد.در تابستان به گل می رود از حدود ۳۰سال پیش کار برای ایجاد تنوع در آن شروع شد درابتدا فقط ۵ گلبرگ داشت اما امروزه تا ۳۰ گلبرگ آن نیز دیده میشود. دارای شکوفه های پررنگ رزی شکل است که اگر از آن مراقبت مطلوب بعمل بیاید، برای مدت زمانی در حدود ۷ روز شاداب باقی خواهد ماند.بسیاری از شکوفه های باز نشده که دارای رنگ می باشند به طور کامل باز خواهند شد. ممکن است شکوفه های کوچک تر که بی رنگ هستند باز نشوند اما می توانند از شکوفه های دیگر محافظت کنند.
خصوصیات گیاه شناسی گل لیزیانتوس :
یک دوره ۶ تا ۹ ماهه زمان لازم دارد تا به حالت گل دهی درآید و اگر شرایط مناسب برای ابقای گل فراهم نباشد گیاه به گل نمی نشیند و به همان حالت رزت باقی می ماند وبرای گلدهی نیاز به نور حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار لوکس و ۱۲ تا ۱۳ ساعت نور دارد گیاهی است که دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد را تحمل نمی کند . با بذر تکثیر می شود بذرهای گیاه را در یک خاک نسبتاً سبک باPH 5 تا ۵/۵ کشت کرده بذرها فوق العاده ریز می باشند .بنابراین در آبیاری گیاه مراقبت تقسیم تا جابجابی و شست و شوی بذرها جلوگیری شود می توان مجموعه را در سبد کشت کرد و یا اگر در خاکی کشت می کنند باید مواظب باشند تا بذرها شسته نشوند.

مهمترین دوره ی رشد گیاه زمانی است که از حالت رزت خارج می شودوحالت ساقه را تشکیل می دهد این مرحله معمولاً بین ۵ تا ۷ اتفاق می افتد و برگها متقابل و ۵ تا ۷ جفت برگ و مرحله رزت تمام شده و گیاه وارد مرحله گلدهی می شود که برای آن دو فاکتور عمده بیان می شود.
۱- دمای بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد
۲- طول روز ۱۲ تا ۱۴ ساعت بعد از این دوره دیگر حساسیت به طول روز ندارد بعد از تشکیل ساقه گل دهنده هر بوته گل بین ۱۰تا۲۰ شاخه گل بوجود می آورد ، وچون هر شاخه گل تعدادی گلچه دارد و تک گلچه مناسب نیست و باید بصورت خوشه برداشته شود زمان برداشت این گل زمانی است که ۲ گلچه باز شده داشته باشد در ارقام زیر سرعت رشد و شکوفایی گل سریع و زیاد است و در ارقام بنفش برداشت باید زمانی باشد که مقدار شکوفه های باز شده بیشتر باشد.

نیازها
نور:به تابش غیر مستقیم به مدت ۱۲-۱۳ ساعت نور احتیاج دارد
دما:دمای بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد
آبیاری: بهتر است فواصل آبیاری با خشک شدن خاک سطحی گلدان همرا باشد
آفات و بیماریها:مهمترین آفت تریپس است.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ایستگاه تولید نهال در ایران را بشناسید

    ایستگاه تولید نهال در ایران را بشناسید ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ایستگاه تولید نهال در ایران را بشناسید! تولید نهال در ایران یک فعالیت مهم در زمینه کشاورزی و بهداشت محیط است، تولید نهال به صورت صنعتی و سنتی در کشور توسط نهالستان‌های معتبر […]

    بهترین ماشین آلات باغداری برای باغ نهال بادام

    شاید برای‌تان این موضوع جالب باشد بدانید که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای کاشت درختان بادام از برخی از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته باغداری استفاده می‌کنند تا هم در وقت خود صرفه جویی نمایند و هم در کاشت بهترین عملکرد را داشته […]

    صفر تا صد درشت شدن پسته

    هیچ پسته‌کاری دوست ندارد پسته‌های ریز و ضعیفی تولید کند. همه ما در باغ پسته به دنبال تولید پسته‌های درشت هستیم. این کار هم عملکرد باغ را بالا میبرد و هم پسته‌های تولیدی بازارپسندی بهتری داشته و با قیمت بیشتری به فروش میروند.

    چرا در زمان گلدهی نباید آبیاری داشته باشیم؟

    چرا در زمان گلدهی نباید آبیاری داشته باشیم؟ ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs این سوال یکی از پرتکرار ترین سوالات در کشاورزی است و ما در این مقاله قصد داریم که به این سوال پرتکرار پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

    ۵ علت زردی درختان در تابستان

    یکی از مهم ترین چالش هایی که همیشه باغداران عزیز با آن روبرو هستن، زرد شدن برگ درخت است که احتمال وقوع آن در همه سال وجود دارد و اگر پیشگیری یا جلوگیری نشود منجر به از بین رفتن بسیاری از برگ ها شده […]

    معرفی گل شاهپسند

    • گل شاه پسند “Verbena” درختی گلدار و همیشه سبز، بومی مناطق گرمسیر آمریکا و آفریقاست.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi