جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات

1,649

بازدید

موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۳ امتیازs

موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات

هفته نامه صدا – ریونیز آزرم سا: مباحث زیادی درباره راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی و استارت آپ ها درحال جریان است. استارت آپ، مفهوم جدیدی است و این باعث می شود بسیاری با معنای درست آن آشنایی نداشته باشند. براساس تعاریف مختلف از نویسندگان و محققان این حوزه، شاید بهترین و جامعترین تعریفی که برای یک استارت آپ بتوان ارایه کرد این است که استارت آپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر به وجود آمده است.این روزها سرعت رشد و تکثیر استارت آپ ها یا همان شرکت های نوپا از سرعت تکثیر قارچ ها بیشتر شده است. از همین رو در این مطلب قصد داریم به ده مورد از موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری بپردازیم.

Product Hunt

پروداکت هانت وب سایتی است که به شما امکان می دهد تا بتوانید جدیدترین محصولات را کشف کرده و به اشتراک بگذارید. ممکن است باورتان نشود که این وب سایت در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی افتتاح شد و میزان شهرت آن در بین کاربران در حال حاضر به گونه ای شده است که از آن به عنوان اصلی ترین منبع برای یافتن جدیدترین محصولات یاد می شود. کاربران می توانند به راحتی محصولات خود را روی این وب سایت عرضه کنند. این سایت همانند وب سایت «ردیت» قسمتی برای اعلام نظر و رای دهی دارد. محصولاتی که دارای بیشترین رای از سوی کاربران هستند به بالای فهرست محصولات ارائه شده در هر روز صعود می کنند.

Hello

این استارت آپ توسط تیل فلو و جیمز پراود بنیان نهاده شده است که سازنده وسیله ای به نام Sense است. این گجت خواب و محیط اطراف شما را کنترل می کند تا شما خواب راحت تری داشته باشید. این وسیله در کنار تخت شما قرار گرفته و داده های به دست آمده از الگوی خواب شما و اطلاعات به دست آمده از محیط اطراف خواب شما از جمله صدا، نور، دما، رطوبت و ذرات هوا را ترکیب می کند و به شما امکان می دهد تا بدانید چه چیزهایی باعث راحتی خواب و چه نکاتی باعث آزار شما در خواب می شوند. این گجت همچنین با توجه به چرخه خواب شما، ساعت و زمان دقیق بیدار شدن شما را اعلام می کند تا شما به بهترین نحو ممکن از خواب بیدار شده و عمل خوابیدن شما کارآمد باشد.

موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات

Kwikdesk

کوییک دسک یک پلتفرم ارتباط ناشناس است که به کاربران امکان می دهد تا به طور ناشناس با سایر افراد ارتباط داشته و چیزهایی را که دوست دارند به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید که تعداد کاراکترهایی که می توانید به اشتراک بگذارید فراتر از ۳۰۰ مورد نیست. کاربران می توانند به این پلتفرم از طریق وبسایت یا اپلیکیشن گوشی خود دسترسی پیدا کنند. کوین آبوش موسس این سایت که یک چهره جهانی در عرصه هنر بصری است این وبسایت را به عنوان یک پروژه هنر مفهومی ساخت. سازنده این وب سایت در واکنش به سایر رسانه های اجتماعی، به کاربران امکان داده است تا بدون نیاز به گذرواژه و نام کاربری وارد این سایت شده و از امکانات آن بهره مند شود.

Slack

استوارت باترفیلد بنیانگذار Slack در دنیای تکنولوژی فردی به حساب می آید. آخرین استارت آپ او فلیکر بود که ابتدا به صورت یک پروژه شروع شد، اما بعد به یک سرویس اشتراک عکس تغییر مسیر داد. فیلکر اما با ظهور شبکه های اجتماعی موبایلی مثل اینستاگرام موفقیتی کسب نکرد. هرچند بسیاری پیوستن آن به یاهو را عامل این عدم موفقیت می دانند. حالا به نظر می رسد با Slack او دوباره مسیر موفقیت خود را پیدا کرده است.

باترفیلد در گفت و گویی با Verge درباره آینده ایمیل و اشتباهات مایکروسافت در انطباق دادن خود با قرن بیست و یکم سخن می گوید. درواقع محصول جدید او بسیار ایده آل تیم های کاری و شرکت ها است و این چیزی است که هنگام دانلود اپلیکیشن به کاربران یادآور می شود: Slack یک سرویس مسیج برخط و آرشیو کردن پیام و جست وجو است و برای تیم های کاری مدرن ایجاد شده است.

Blaze

دوچرخه سواری عملی بسیار خطرناک است اگر احتیاط های لازم اتخاذ نشود. دوچرخه سواران می توانند سر تا پای خود را چراغ های چشمک زن آویزان کنند؛ ولی باز هم این احتمال وجوددارد که رانندگان خودرو و وسایل عبوری، آن ها را تا زمانی که دیگر دیر شده باشد نبینند. این مشکلی است که چراغ لیزری Blaze درصدد رفع آن از طریق تاباندن سیگنال خطر در فاصله ی چند متر جلوتر است. بر این اساس رانندگان متوجه پیش آمدن دوچرخه سواران شده و فرصت عکس العمل را خواهندداشت.

این چراغ لیرزی ضدآب، نشانه هایی را می تاباند که به سادگی برای شخص مقابل قابل فهم بوده و جلوآمدن شخص دوچرخه سوار را از طریق پرتو سبز مخصوصی که در هر ساعتی از روز و در هر آب و هوایی به خوبی قابل مشاهده است، اطلاع می دهد. این دستگاه به آسانی از طریق یک قلاب ثابت، به فرمان دوچرخه متصل می شود؛ بنابراین لازم نیست نگران گم شدن آن باشید. همچنین یک سوئیچ آهن ربایی که تنها هنگام وصل بودن Blaze به دوچرخه فعال می شود، مانع از روشن شدن تصادفی آن و اتلاف باتری خواهدشد.

در یک شارژ کامل از طریق یک پورت USB عادی، چراغ لیزری Blaze می تواند برای مدت ۱۲ ساعت در بهترین حالت نوردهی خود باشد که شامل دو لیزر و یک لامپ LED چشمک زن می شود. البته این امکان وجود دارد که هردوی این چراغ ها را در حالت «همیشه روشن» قرار دهید که به طور مشخص باعث کاهش عمر باتری آن خواهدشد.

Blaze به عنوان یک پروژه Kickstarter آغاز به کار کرد. در برابر چراغ ها LED چشمک زن معمولی که می توانید از مغازه های محلی تهیه کنید، Blaze مسلما یک وسیله جانبی گران قیمت برای دوچرخه محسوب خواهدشد. ولی این قیمت حتما زمانی که یک راننده در شرایط بحرانی، نور لیزر شما را دیده و از برخورد به شما جلوگیری کرد، ارزش خود را پیدا می کند.

Spring

در اولین نگاه به اپلیکیشن اسپرینگ که توسط استارت آپ TechStars ساخته شده است متوجه می شویم که این اپلیکیشن یک اپلیکیشن خطرناک برای کاربرانی است که اعتیاد به خریدکردن دارند ولی از سوی دیگر می توان به این اپلیکیشن به عنوان یک بازار آنلاین نگاه کرد که می تواند خریدکردن را برای کاربران آسان کند. در حال حاضر این اپلیکیشن فقط برای کاربران آمریکایی قابل استفاده است اما سازندگان آن در نظر دارند تا حوزه کاربران این اپلیکیشن را به کشورهای دیگر هم گسترش دهند.

uBeam

استارت آپ uBeam از نمونه اولین شارژر «بیسیم فراصوت» خود پرده برداشت. ایده سیستم شارژ بی سیم uBeam اولین بار در نمایشگاه All Things D Scince Fair مطرح شد و حالا پس از سه سال تحقیق و بررسی، استارت آپ سازنده بازگشته تا نخستین نمونه اولیه از این تکنولوژی را معرفی کند. اما کدام ویژگی این سیستم شارژ بی سیم، غیرمعمول است؟ برخلاف دیگر سیستم های شارژ بی سیم که باید آن ها را در یک مکان ثابت نگه داشت، تکنولوژی uBeam به شما اجازه شارژ در حال حرکت را نیز می دهد. اگر این دستگاه آن طور که خالق آن ادعا می کند، بتواند به شارژ دستگاه های بپردازد، شما قادر خواهید بود با حرکت در اتاق (و نه در فاصله های دور) به شارژ گوشی خود اقدام کنید.

نحوه عملکرد این سیستم بدین صورت است که یک استیشن شارژ باریک ۵ میلی متری، الکتریسیته را دریافت و آن را به صوت تبدیل می کند و سپس در قالب فراصوت آن را ارسال می کند. پس از آن یک دستگاه گیرنده متصل به اسمارت فون یا هر دستگاه دیگری، اقدام به جذب این صوت و تبدیل آن به انرژی می کند اما در این بین محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در این تکنولوژی مانند وای فای امواج قادر به حرکت بین دیوارها نخواهند بود. به همین دلیل مجبورید جهت استفاده از این سیستم از چندین انتقال دهنده در اتاق های مختلف استفاده کنید. البته این استارت آپ وعده داده تا ورژن های بعدی این تکنولوژی فاصله های بیشتری را نیز پوشش دهند.

خالق uBeam اطمینان دارد که همه گیری این سیستم چون وای فای ۱۰۰درصدی خواهدبود. وی همچنین عقیده دارد که به دلیل شارژ مداوم اسمارت فون ها با استفاده از این سیستم، وابستگی شرکت های تولیدکننده اسمارت فون و گجت هایی از این قبیل به باتری های بزرگ نیز مرتفع می شود. از uBeam می توان در ارسال داده های رمزنگاری شده نیز استفاده کرد؛ بدین معنی که این تکنولوژی به قطع آینده بسیار درخشانی در وسایل Internet of Things نیز دارد.

BRCK

بی آر سی کی درواقع یک جعبه است که توانسته اینترنت را حتی در دورترین نقاط آفریقا نیز به ارمغان ببرد. قیمت این محصول ۱۹۹ دلار است. این حصول در حال حاضر در ۱۴۰کشور دنیا قابل دسترس و استفاده است. شما برای راه اندازی BRCK نیاز به یک سیم کارت دارید که قابلیت دسترسی به اینترنت نسل سوم به بالا را داشته باشد. این دستگاه دارای یک آنتن برای تقویت اتصال به اینترنت است. سازندگان این محصول توانستند با استفاده از پلتفرم کیک استارتر در تابستان امسال در یک دوره از سرمایه گذاری ۲٫۱ میلیون دلار سرمایه جمع کنند.

موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات

Wire

می توانید صدایتان را ضبط کنید و به صورت پیام بفرستید، یا از طریق ساندکلاود و یوتوب موسیقی یا ویدیوها را به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن تمام سرویس های پیام رسان شما را به صورت یک جا در اختیارتان قرار می دهد. این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید، iOS (آیفون و آیپد) و مکینتاش عرضه شده که در آینده نزدیک نسخه مرورگر آن هم آماده خواهدشد. اولین نکته ای که در وایر نظر شما را جلب خواهدکرد رابط کاربری خاص و زیبای آن است. شما در اپلیکیشن می توان گفت ساده ترین طراحی را خواهید دید و جسچرهای حرکتی رکن اساسی آن را تشکیل می دهد.

موفق ترین استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات

همانطور که گفتیم شما در اپلیکیشن وایر می توانید پیغام های خود به دوستان تان، به صورت متنی، صوتی، ویدیویی و تصویری بفرستید. همچنین قابلیت تماس اینترنتی هم در این اپلیکیشن برای کاربران مهیا شده و تقریبا با کیفیت بسیار خوبی- بسته به وضعیت اینترنت شما- صدای ۲ طرف مکالمه را منتقل می کند. اپلیکیشن وایر پیوستگی خوبی با سرویس هایی همچون یوتیوب و ساندکلاد دارد. بدین ترتیب که لینک ارسالی یا دریافتی شما در همان صفحه پخش خواهدشد. اپلیکیشن Wire که توسط موسس اسکایپ عرضه شده در ابتدای راه خود است و قطعا در آینده می تواند به تمام تلفن های هوشمند و رایانه های راه پیدا کند.

DWNLD

DWLND یک اپلیکیشن بی نظیر است که به کاربرانی که وبسایت های مختلفی را مدیریت می کنند امکان می دهد تا بتوان با استفاده از آن، اپلیکیشن وبسایت خود را بسازند. تا پیش از این اگر کسی می خواست اپلیکیشن وبسایت خود را بسازد باید کلی پول خرج می کرد. DWLND اولین شرکتی نیست که دست به چنین کاری زده اما اولین شرکتی است که چنین اپلیکیشن بی نظیری را به کاربران ارائه داده؛ امکانات ارائه شده در این اپلیکیشن بی نظیر است. شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن، اپلیکیشن وبسایت خود را با طراحی های دلخواه انجام دهید. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می دهد تا به اپلیکیشن خود عکس و ویدیو اضافه کنید وقتی که اپلیکیشن موردنظر خود را ساختید می توانید آن را در گوگل پلی استور منتشر کنید.

منبع : برترین ها

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi