جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چه سیستم مدیریت محتوا برای وب سایتم برگزینم ؟

1,356

بازدید

چه سیستم مدیریت محتوا برای وب سایتم برگزینم ؟

طراحی وب سایت امروزه به مبحثی بسیار گسترده بدل شده است و انتظارات مدیران وب سایت ها هم هر روز بیشتر می شود و در این میان رقابت شدیدی که در دنیای اینترنت و در میان مالکان وب سایت ها برای کسب تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان وجود دارد کار طراحی وب سایت را بسیار پیچیده کرده است. نرم افزار های بسیاری در این زمینه وجود دارند که می توانند در ایجاد صفحات وب به شما کمک کنند اما برای اینکه یک وب سایت دینامیک جامع و کارا داشته باشید باید یک تیم برنامه نویسی قوی داشته باشید که هزینه بسیار زیادی هم دارد.

سیستم های مدیریت محتوا

با این نیاز و تقاضای رو به رشد ، شرکت های بسیاری سیستم های مدیریت محتوایی ارائه کردند که برای نصب آن نیازی به یک تیم برنامه نویسی نیست و افراد معمولی با دانش کمی در این زمینه می توانستند اقدام به طراحی وب سایت کنند و برخی از این سیستم های مدیریت محتوا هم بسیار موفق و فراگیر بوده اند به گونه ای که شرکت ها و حتی نشریه های معتبر دنیا هم از چنین سیستم هایی به عنوان پایه در طراحی وب سایت خود استفاده می کنند و موفق ترین آنها سیستم های مدیریت محتوای رایگان یا Open Source هستند که از آن جمله می توان به وردپرس، دروپال و جوملا اشاره کرد. به راحتی می توانید آنها را از وب سایت مربوطه دانلود کنید بدون اینکه هزینه ای بپردازید و برنامه نویسان می توانند کدهای آنها را همانگونه که خود می خواهند بنویسند و اصلاح کنند  و در اختیار دیگران قرار دهند و به همین ترتیب افزونه ها و قالب های بسیاری هم توسط کد نویسان ارائه شده است که قابل استفاده بوده و باز هم به صورت رایگان در اختیار همگان قرار می گیرد. آنها برای خود جامعه ای مجازی از برنامه نویسان سراسر دنیا ایجاد کرده اند که نه تنها برنامه ها و کد های را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و از حاصل کار یکدیگر بهره می برند بلکه به این ترتیب کتاب ها، ویدیو ها و کنفرانس های آموزشی هم ارائه می دهند و چون این سیستم های مدیریت محتوا بسیار محبوب و متداول هستند به احتمال زیاد منابع زیادی در رابطه با آنها می یابید و می توانید به راحتی پاسخ پرسش های خود را پیدا کنید یا حتی با متخصصین و برنامه نویسان ارتباط برقرار کنید و پاسخ خود را از آنها دریافت کنید. در ادامه به بررسی این سیستم های مدیریت محتوا می پردازیم تا اگر قصد دارید از هر کدام از آنها استفاده کنید با چشم باز اقدام کنید و انتخاب درستی داشته باشید.
وردپرس

وردپرس از گذشته های دور متداولترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. که در ایران هم بسیار استفاده می شود و بسیاری که خود را طراح وب سایت معرفی می کنند در حقیقت این سیستم مدیریت محتوا را نصب می کنند. وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ارائه شد و هم اکنون هم برای وب سایت هایی که مقدار زیادی متن و بلاگینگ دارند مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توانید از آن برای ساخت دیگر انواع وب سایت هم استفاده کنید و به خوبی هم جواب می دهد! در مقایسه با دیگر سیستم های مدیریت محتوا وردپرس از نظر سادگی در نصب و کار در مقام اول قرار می گیرد. و طراحان وب سایت به همین دلیل آنرا به دیگر سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال ترجیح می دهند حتی با تعداد زیاد پلاگین ها به اندازه دیگر سیستم های مدیریت محتوا قابلیت سفارشی سازی و تنظیمات مورد نظر را ندارد. و همچنین به خاطر حفره های امنیتی اش معروف است و در صورت سهل انگاری صاحب وب سایت احتمال هک شدن آن کم نیست. وردپرس عموماً برای وب سایت های ساده مناسب است یا برای افرادی که دانش زیادی در زمینه طراحی وب سایت ندارند و می خواهند خود به تنهایی وب سایتشان را اداره کنند و همچنین وب سایت های کوچک و کم حجم مناسب است.

وردپرس از قالب یا تم هایی استفاده می کند که شامل فایل های CSS و PHP و دیگر انواع فایل است اینها فایل هایی هستند تعیین می کنند وب سایت وردپرسی به چه شکلی به نمایش درآید. کاربران می توانند قالب های رایگان را از وب سایت رسمی وردپرس دریافت کنند یا قالب مورد نظر خود را به طراحان وب سایت سفارش دهند و آنچه را که می خواهند خریداری کنند هر چند بیشتر طراحان قالب های اختصاصی خود را دارند. برای اینکه بتوانید یک قالب اختصاصی برای خود طراحی کنید باید با فایل های CSS و نحوه کار با آنها و همچنین کدنویسی به زبان PHP آشنا باشید و البته مقدار زیادی هم مطالب آموزشی در این زمینه وجود دارد که می توانید از آنها برای طراحی قالب اختصاصی خود بهره ببرید و یکی از این راه حل ها استفاده از theme framework ها است که نیاز شما را برای کد نویسی تا حد بسیار زیادی رفع می کند.
دروپال

هر چند وردپرس درمیان طراحان وب سایت ها طرفداران زیادی دارد اما برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزاری علاقه زیادی به دروپال نشان می دهند. این سیستم مدیریت محتوا بیش از همه قابلیت سفارشی سازی دارد و برای وب سایت های بزرگ با هزاران صفحه بهترین گزینه است. همچنین دروپال در زمینه امنیت اعتبار بالایی دارد و از این جهت می توان آنرا در درجه اول اعتبار قرار داد. یکی از امن ترین وب سایت هایی که با دروپال  ساخته شده است سایت کاخ سفید است.

نمونه پیش فرض قابل دانلود شامل هسته اصلی این سیستم مدیریت محتوای وب سایت است که به شما اجازه می دهد وب سایتی ساده بسازید. در حالیکه دروپال قدرت خود را از ۲۵ هزار افزونه قابل نصب خود می گیرد که توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزاری به صورت رایگان منتشر شده اند. این افزونه ها از هر نظر قابلیت های مورد نیاز برای توسعه نرم افزاری وب سایت و کاربردهای مختلف را پوشش می دهند اما برنامه نویسان می توانند ماژول های مورد نظر خود را بنویسند. همچنین می توانید نسخه های سفارشی دروپال برای مقاصد خاص را بیابید که توسط سازمان ها و موسساتی از قبیل دانشگاه ایجاد شده اند.

بزرگترین ایرادی که به دروپال می گیرند این است که آموختن و کار کردن با آن به عنوان طراح سایت کار ساده ای نیست. این حرف به خصوص برای نسخه های قبل از دروپال ۷ صحیح بود که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. امروزه برای اینکه از دروپال استفاده کنید نیازی نیست که برنامه نویس باشید اما هنوز هم بسیاری از طراحان وب سایت وردپرس را ترجیح می دهند چون ساده تر است.

اشکال دیگری که به دروپال وارد می دانند این است که با هر به روزرسانی از یک ورژن به ورژن دیگر باید همه ماژول ها و افزونه ها را دوباره بنویسید. و به عنوان مثال اگر وب سایتی از ورژن ۶ بخواهد به ورژن ۷ دروپال به روزرسانی شود باید قبل از این کار ماژول های خود را که مناسب برای دروپال ورژن ۷ نوشته شده اند داشته باشد که معمولاً به این زودی انجام نخواهد شد و به همین دلیل بسیاری از وب سایت هایی که از دروپال استفاده می کنند تا مدت زیادی نمی توانند از نسخه جدید تر استفاده کنند.

همانند وردپرس، دروپال  هم از قالب برای به نمایش گذاشتن شکل ظاهری خود استفاده می کند و فرایند ساخت این قالب ها مانند ساخت قالب در وردپرس است. می توانید قالب های موجود را دانلود کنید، یا وقت بیشتری بگذارید و قالب اختصاصی خود را بسازید که نیاز به آشنایی با زبان PHP دارد تا بتوانید قالبی را ایجاد یا اصلاح نمایید. همچنین مانند وردپرس مقدار زیادی منابع آموزشی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می کند قالب مورد نظر خود را طراحی کنید.
جوملا

جوملا بین دو سیستم مدیریت محتوای قبلی قرار می گیرد قابلیت سفارشی سازی بیشتری از وردپرس دارد و کار کردن با آن ساده تر از دروپال است. این سیستم مدیریت محتوا هم جامعه نسبتا بزرگی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزاری دارد که به پیشرفت آن کمک می کنند اما در مقایسه با ورد پرس با ۳۰ هزار و دروپال ۲۵ هزار رقم ۷۶۰۰ تایی برای افزونه های آن ممکن است وب سایت شما را برای کار های خاص لنگ کند و مجبور شوید برای رفع نیاز های خود در این سیستم مدیریت محتوا دست به دامن برنامه نویسان شوید و هزینه هایی به شما تحمیل شود.

جوملا از تمپلیت ها استفاده می کنند که شبیه به همان قالب در وردپرس و ردوپال هستند و می توانید آنها را به صورت رایگان از وب سایت مربوطه دانلود کنید یا برای خود طراحی کنید. یکی از وب سایت هایی که از جوملا استفاده می کند وب سایت دانشگاه ایالتی اکلاهما است.

در پایان تصمیم نهایی با شماست که کدام یک را بسته به نیاز خود انتخاب کنید و بسیار مهم است که وقتی می خواهید وب سایتی راه اندازی کنید اجازه ندهید طراح وب سایت نظر خودش را بخاطر راحتی کار به شما تحمیل کند بلکه وب سایت شما بر اساس چشم انداز رشد و توسعه آینده طراحی شود.
علی یزدی مقدم
منبع : یادبگیر.کام

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای: امروزه با پیشرفت اینترنت و دسترسی بسیاری از افراد به آن بسیاری از خرید ها و دریافت خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.سایت هایی وجود دارند که هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند برخی از […]

    روش های تبلیغات در اینستاگرام به شکل ماهرانه

    روش های تبلیغات در اینستاگرام به شکل ماهرانه/ هیچکس از تبلیغات در شبکه های مجازی خوشش نمی آید، پس پیامتان را بدون اظهار اینکه شما چیزی میفروشید فراهم کنید.اینستاگرام با داشتن ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه و بیش از ۲۰۰میلیون کاربر فعال روزانه […]

    ترفندی در ویندوز ۱۰: فیلم گرفتن از محیط دسکتاپ

    ترفندی در ویندوز ۱۰: فیلم گرفتن از محیط دسکتاپ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر همایش معرفی ویندوز ۱۰ را دنبال کرده باشید حتما می دانید یکی از ویژگی های جدیدی که مایکروسافت برای کاربران این سیستم عامل و به خصوص دوست داران بازی ارائه […]

    چگونه در برابر سرقت وایرلس مقاومت کنیم ؟

    چگونه در برابر سرقت وایرلس مقاومت کنیم ؟ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز یک WiFi بدون محافظت و در واقع Unsecure یک مهمانی عالی برای همه کسانی است که اتفاقاً به دنبال یک چنین موقعیت‌هایی می‌گردند. از همسایه شما گرفته تا یک هکر، می‌توانند ارتباط […]

    دانستنیهای کانال _ گروه و سوپر گروه در تلگرام

    دانستنیهای کانال _ گروه و سوپر گروه در تلگرام ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۶ امتیازs تلگرام درست از زمانی که راه‌‌اندازی شده با بروزرسانی‌های متعدد، همه‌ی کاربران را هیجان‌زده کرده است. بد نیست به عنوان یک کاربر تلگرامی، بیشتر درباره‌ی این سرویس رایگان و امن بدانید. […]

    شرتکات های شگفت آور گوگل chrome

    میانبرها چندین نوع دارند و شرتکات های روی کیبورد شما نیز از این قضیه مستثنی نیستند! امروز برای شما یک پست جمع و جور راجع به میانبرهای کلیدی Chrome آماده کرده ایم که امیدواریم لذت ببرید. با ما همراه باشید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi