جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب تنفس

5,543

بازدید

دانلود رایگان کتاب داستان تنفس

اریک آرتو بلر(Eric Althur Blair) با نام مستعار جورج اورول (Gorge Orwell) نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی بود. جورج اورول در ۲۵ژ‍وئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری بنگال از (خانواده ای انگلیسی -هندی) زاده شد.پدر خانواده «ریچارد والمیسی بلر »کارمند اراده کشف قاچاق ومادرش « آید امی بل لیموزین»دختر یک قایق ساز و تاجر چوب ساج فرانسوی بود.

او از سال ۱۹۱۷تا ۱۹۲۱ در کالج اشرافی«ایتن »(ETON) از بنیاد های فرهنگی گران و اعیان انگلیس،دوره متوسطه را گذارند.ازآنجا که در دوران آموزش شاگردی متوسط بود نتوانست به آکسفورد راه یابد ناگزیر به کار آموزی در آموزشگاه پلیس محلی برمه روی آورد و در ۲۱ سالگی به عنوان دستیار سرپست پلیس در پخش مستعمراتی انگلیسی ار آموزشگاه فارغ التحصیل شد.

پنج سال در برمه ،در خدمت پلیس مستعمراتی ،به نظام امپریالیستی انگلیس خدمت کرد. در سال ۱۹۲۷ از شغل خود استعفا داد زیرا دیگر نمی توانست به امپریالیستی که از نظر او «شیاد بزرگی» است خدمت کند. در سال ۱۹۲۸ از شغل خود استعفا کرد تا به کار ادبی بپردازد در دوره کنارگیری آثار نویسندگان چون جیمز جویس ،تی. آس.الیوت و دی .اچ . لارنس را مطالعه کرد در بازگشت به اروپا مدتی در پاریس و لندن به فقر و دشواری زیست خاطراتش را در نخستین کتاب اش بنام محرومان پاریس و لندن (DOWN AND OUT IN PARIS AND LANDON) می نویسد و آنرا با امضای جورج اورول منتشر می کند این کتاب شرح ماجراهایی است که در سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ بر او گذشته است .

خاطرات برمه(BURMESE DAYS) را در سال ۱۹۳۴ منتشر کرد داستانی خیال انگیز از کشمکش های ن‍ژادی در آسیا. دختر کشیش (THE CLERGY MEN S  DAUGHTER) در سال ۱۹۳۵٫ اورول در سال ۱۹۳۶ به روزنامه نگاری روی آورد سپس در جنگ های داخلی اسپانیا ،در ارتش انقلابی شرکت کردو به سختی مجروح شد و هنگامی که قتل عام مردم را به دست کمونیست ها ،که با استبداد مطلق ،قدرت را به دست گرفته بودن،مشاهده کرد بسیار نگران گشت و ادراک خود را از سوسیالیسم را در کتاب به یاد کاتالونیا (HO MAGE TO CATALONIA) در ۱۹۳۸ وصف کرد.

از آن پس ایمان و عقاید سیاسی وی تزلزل یافت و تحول روحیش در آثار این دوره منعکس گشت از آن جمله ((قلعه حیوانات)) (animal farm) داستانی خیال انگیز و استعاری باحجوی بسیار تند و شدید درباره ی استبداد .اورول در ۱۹۳۹ کتاب و هوای تازه (caming up for air) را انتشار داد که به زندگی واقعی و تحول روحی او در دوره ی که در دستگاه شهربانی خدمت می کرد بستگی نزدیک دارد .کتاب ( ۱۹۸۴) (niteen-eighty four) را در سال ۱۹۴۸ منتشر کرد.

اورول در طی جنگ جهانی دوم با بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (BBC) و از ۱۹۴۳ با روزنامه های کارگری مانند تربیون (thri bune)و آبزرور (obser ver) همکاری کرد در  سال ۱۹۴۹ به کلی از جامعه کناری گرفت و در انزوای کامل به سر برد و سر انجام در سال ۱۹۵۰ به علت بیماری سل و جراحات ناشی از جنگ در لندن در گذشت .

شهرت اورول
بیشتر شهرت اورول مرهون دو رمان قلعه حیوانات و نیز (۱۹۸۴) است نوشته های او در نقد مدل های حکومت کمونیستی و مدل های مشابه انقلاب های توده ای می باشد که برای خوانندگان عامه تهیه شده وبسیار تاثیر گذار می باشد .

او با نثر گزارش نویسی همانند یک روزنامه نگار و با استفاده ازطنز های تلخ و گزنده نسبت به سرنوشت بشریت هشدار می هد .

اورول در کتاب قلعه حیوانات که در سال ۱۹۴۵ انتشار یافته است بیان می داند چگونه یک دولت انقلابی برای حفظ قدرت ناگزیربه شعار های اصلی انقلاب پشت می کند .اورول در رمان ۱۹۸۲ پیش بینی می کند که نظام های استالینیستی و توتا لیتری بشر به ناکجا آباد هدایت می کند و دررمان قلعه حیوانات اساس پیدایش چنین حکومت هایی را به تمسخر می گیرد

در رمان ۱۹۸۴ به دولتی که پس از پیروزی یک انقلاب سوسیا لیستی بر مسند قدرت نشسته است تلاش می کند که سیطره خویش را تا حیطه ذهن و اختیار مردمان نیز گسترش می دهد جورج اورول وقوع این امر را ممکن می داند و کتاب ۱۹۸۴ با موفقیت کامل حزب خیالی اینگساک و یاس نسبت به آینده بشریت به پایان می رسد .
کتاب تنفس درباره ی مردی است چاق که احساس میکند خیلی زشت است و به نوعی خود درگیری دارد …. آن فکر زمانی به سرم افتاد که دندان مصنوعی جدید را گرفتم . حدود ساعت یک ربع به هشت از رختخواب بیرون پریدم و سر موقع خود را به حمام رساندم و در را به روی بچه ها قفل کردم . صبح یک روز ژانویه بود و آسمان غبارآلود و زرد متمایل به خاکستری به نظر می رسید . از پشت پنجره چهارگوش حمام ، پائین را دید زدم . محوطه پنجاه یاردی چمن و تکه زمین لخت وسط آن دیده می شد . ما ، اینجا را “پشت باغ ” می نامیم ……

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : جورج اورول / فرید رضوی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 8.6 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 103
منبع : کتابناک

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب گمشده در شهر بازی

    دانلود کتاب گمشده در شهر بازی ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs درباره نویسنده : جان بارت متولد ۱۹۳۰ در شهر کمبریج ، ایالت مریلند ایالات کتحده آمریکاست . وی از سال ۱۹۵۳ تاکنون استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه پنسیلوانیا ، دانشگاه ایالتی نیویورک و دانشگاه […]

    دانلود کتاب عشق اونیونگ

    دانلود کتاب عشق اونیونگ ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۱۲ امتیازs اثر پیش رو، نخستین بار توسط مبلغ و مهاجر کانادایی مشهور جیمز اسکارت گیل به انگلیسی ترجمه شد اما در طول حیاتش هرگز فرصت انتشار نیافت تا اینکه همین اواخر و در اثر «رستگاری و پشیمانی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب ماجرای یک نامه

    دانلود کتاب ماجرای یک نامه ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز چکیده داستان : شاید کمی عجیب و غیر واقعی به نظر برسد ولی بطور اتفاقی و دور از انتظار نوشته تایپ شده طولانی در چندین صفحه که بصورت باز لابلای وسایل جا مانده از مالک […]

    دانلود کتاب چشمان کاملا بسته

    دانلود کتاب چشمان کاملا بسته ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ” داستان رویا ” نام اصلی کتابی از نویسنده اتریشی، آرتور شنیتسلر است. اسم فارسی کتاب از فیلمی اقتباسی از همین داستان، محصول ۱۹۹۹ برادران وارنر و به کارگردانی استنلی کوبریک گرفته شده است. از […]

    دانلود کتاب لبخند و چند داستان دیگر

    دانلود کتاب لبخند و چند داستان دیگر ۴٫۴۰/۵ (۸۸٫۰۰%) ۵ امتیازs پنج داستان از دیوید هربرت لارنس، یکی از چهره های شاخص ادبیات مدرن بریتانیا. این پنج داستان از بهترین های دی.اچ.لارنس هستند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi