جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب آینده پژوهی ایران ۱۳۹۴

12,580

بازدید

دانلود کتاب آینده پژوهی ایران ۱۳۹۴ ۳٫۵۴/۵ (۷۰٫۷۷%) ۱۳ امتیازs

دانلود رایگان کتاب آینده پژوهی ایران 1394

کتابچه «آینده پژوهی ایران ۱۳۹۴» به این پرسش پاسخ داده که مسائل کلیدی ایران در سال آینده ۱۳۹۴ چه موضوعات و چالش‌هایی هستند؟ این کتابچه نتیجه پژوهشی است که در چهار مرحله بر اساس اصول علمی آینده پژوهی طراحی و اجرا شده است.

در مرحله نخست که از روز ۱۲ بهمن‏ ماه ۱۳۹۳ آغاز و تا روز ۲۴ بهمن‏ ماه ۱۳۹۳ انجام شد، همه شهروندان علاقه ‌مند به پیش ‌نگری مسائل اصلی و چالش ‌های پیش روی کشور می‌ توانستند با مراجعه به فرم آنلاین نظرسنجی نظرات‏ شان را ثبت کنند. در نتیجه این نظرسنجی مشارکت‏ کنندگان صدها مورد پیش‌ نگری درباره چالش ها و مسائل (متغیرهای) ایران ۱۳۹۴ ارائه کردند که مجموع این موارد گردآوری شد. از میان صدها مورد مطرح شده در دور اول، پس از ترکیب هم پوشانی‏ ها، حذف موارد بی ارتباط و مبهم و انجام اصلاحات لازم، در نهایت ۱۶۹ متغیر تاثیرگذار بر آینده ایران در سال ۱۳۹۴ استخراج شد.

در دور دوم که از روز ۵ اسفند تا روز ۸ اسفند ۱۳۹۳ انجام شد، کارشناسان برگزیده اهمیت هر یک از ۱۶۹ مورد را از طریق امتیازدهی مشخص کردند تا در نهایت اولویت‏ بندی مسائل مشخص شد. پاسخ‏گویان به هر مورد امتیازی از ۰ تا ۱۰ دادند. عدد ۰ به معنای بی‏ اهمیت بودن مسئله برای ایران در سال آینده و اعداد یک تا ۱۰ میزان اهمیت را از خیلی کم به خیلی زیاد مشخص می‏‌کرد. در نهایت ۱۰۰ متغیر اول از این طریق شناسایی شد.

دور سوم آینده ‏پژوهی ایران سال ۱۳۹۴ از ۱۲ تا ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۳ برگزار شد. در این مرحله کارشناسان در قالب پنل ‏‏های خبرگان، اثرات متقابل ۱۰۰ متغیر را مشخص ‏‏کردند تا شبکه‏ روابط بین مسائل ایران در سال ۱۳۹۴ مشخص شود. در این خصوص یک ماتریس ۱۰۰×۱۰۰ برای شناسایی اثرات متقابل متغیرها تدارک دیده شده بود. برای تکمیل این ماتریس، آینده‌ بان پنل ‌های خبرگان تدارک دید. در نهایت از دل این پنل‏ ها تعداد ۹۹۰۰ رابطه‏ متقاطع بین ۱۰۰ متغیر شناسایی شد.

در نهایت در مرحله چهارم، گروه تحلیل ‏گران نرم‏ افزاری آینده ‏بان با به ‏کارگیری روش‏ های مختلف تحلیل متقاطع از جمله تحلیل ساختاری، تحلیل ساختاری فازی، تحلیل شبکه و غیره و همچنین نر‏م‏ افزارهایی مختلفی از جمله میک ‏مک، یو.سی.نت، ویزون، اف.ال.میک ‏مک و غیره نتایج مورد نظر را فراهم آوردند.

کتاب آینده‏ پژوهی ایران ۱۳۹۴، دومین پروژه‏ آینده ‌پژوهی سالانه ‌‌ای است که گروه پژوهشی-رسانه ای آینده‌ بان در ابتدای هر سال منتشر می‏ کند. این پروژه‏ سالانه در مسیر تحقق هدف کلان آینده‌ بان است که قصد دارد نگاه خردمندانه به آینده را وارد فضای عمومی کشور کند و در مسیر تحقق شعار «آینده بهتر برای همه» قدم بردارد. سال گذشته در «آینده‌ پژوهی ایران ۱۳۹۳» تعداد ۱۰ مسئله سال تحلیل شده بود.

این گزارش را آینده بان در ۱۴۸ صفحه و در قالب فایل پی.دی.اف منتشر کرده است .



نويسنده / مترجم : رسانه تخصصی آینده پژوهی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 5.6 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 152

 ادامه مطلب + دانلود...



هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi