جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

نکات مهم مدیریت۲

201

بازدید

مدیریتشش نکته مهم در مدیریت موفقیت
    از اشتباه کردن نهراسید. احتمالاً شما نیز این را تجربه کرده‌اید که اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی می‌شود.    
● نکته اول:
کار خود را تا حد ممکن به طور مؤثر سازماندهی کنید. برای پیشرفت موفقیت‌آمیز باید بتوانید کارتان را به طور مؤثر و عالی سازماندهی کنید. مقوله‌هایی که در این زمینه می‌گنجد عبارتند از:
مدیریت زمان، سازماندهی وظایف و مدیریت خود. اهداف شغلی خود را به‌طور واقعی معین کنید و ببینید آیا با تدابیری که اندیشیده‌اید و گامهایی که در این زمینه بر می‌دارید واقعاً به آن دست می‌یابید.
سعی کنید تا حد امکان مراحل پیشرفت را آسان سازید و از انجام کارهای غیر‌ضروری بپرهیزید.وظایف خود را به دیگران محول کنید تا زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم و اساسی داشته باشید.
اگر در زمینه‌ای به تنهایی قادر به پیشرفت نیستید، از دیگران کمک بگیرید. همچنین با بررسی نحوه مدیریت افراد موفق بر کارهایشان، از تجربیات آنها استفاده کنید.
● نکته دوم:
با خودتان کنار بیایید. در طول پیشرفت مراقب خود باشید. اگر از نظر جسمی و روحی صدمه‌ای به شما وارد شود، بدون شک صعود و ترقی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
▪ روزانه زمان مناسبی را به استراحت اختصاص دهید. شما باید باتریهای خود را شارژ کنید تا در هر زمان با کمبود انرژی مواجه نشوید.
▪ توجه داشته باشید که از توازن و تحرک متناسبی برخوردار باشید.
▪ متعادل و سالم غذا بخورید.
▪ به دنبال یک سرگرمی سالم برای خود باشید تا با آن بتوانید تمدد اعصاب کنید.
▪ از روابط خصوصی کناره نگیرید و همواره به روابط دوستانه و زناشویی خود توجه خاص داشته باشید.
● نکته سوم:
دیدگاه خود را در مورد مشکلات و سختی‌ها تغییر دهید. سختی‌ها میدان مبارزه‌ای برای شما هستند.
چگونه با مشکلات و سختی‌ها روبرو می‌شوید؟ آیا بسرعت دلسرد و مأیوس می‌شوید و قطع امید می‌کنید؟ یا احساس ترس و وحشت تمام وجودتان را در بر می‌گیرد؟ دیدگاه و عقیده‌تان را تغییر دهید.
سختی‌ها و مشکلات موقعیتهایی هستند که می‌توانید در آن چیزهایی فرا بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید. اگر بتوانید به مشکلات این‌گونه بنگرید، می‌توانید مسیر پیشرفت خود را بهتر بپیمایید و با انرژی و قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید.
● نکته چهارم:
از اشتباه کردن نهراسید. احتمالاً شما نیز این را تجربه کرده‌اید که اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی می‌شود.
در مدرسه شخص به خاطر اشتباهاتش، نمره بد می‌گیرد یا به خاطر کار اشتباهی که از او سر زده است، سرزنش می‌شود. این دیدگاه منفی را از همین امروز رها کنید. با این دیدگاه، خودتان همچون سدی مانع از آزمودن راههای تازه به دلیل ترس از اشتباه می‌شوید.
اشتباهات در فرآیند یادگیری یا ادامه پیشرفت مهم ضروری هستند. اشتباهات به شما این امکان را می‌دهد که چیزهای تازه‌ای یاد بگیرید.
اگر متوجه شدید که کاری را اشتباه انجام داده‌اید، از خود بپرسید که با چه میزان دقت به آن پرداخته‌اید و آن را به چه نحو دیگری می توانید انجام دهید و از آن چه چیزهایی فرا گرفته‌اید برای اینکه میزان خطاها و اشتباهات خود را کم کنید، نیاز به تجربه دارید.
حال این سؤال پیش می‌آید که فرد چگونه تجربه کسب می‌کند؟ جواب سؤال این است: زمانی که شما اشتباه کردید، از آن چیزی یاد می‌گیرید.
● نکته پنجم:
جدی نگیرید! اهداف پیشرفت برای بیشتر انسانها یک امر جدی است و آن حول محور پول، موفقیت و آینده می‌چرخد.
همواره سعی کنید که از خرده‌بینی یا جدی‌گرفتن بیش از اندازه امور بپرهیزید. همواره جانب اعتدال را در شوخی به هنگام انجام کارهایتان نگه دارید. گاه به خودتان بخندید. افرادی که از خود امواج مثبت ساطع می کنند و به دیگران آرامش می‌بخشند، مؤثرتر و موفق‌تر از کسانی هستند که با چهره کاملاً جدی به هر قیمتی که شده می‌خواهند موفق باشند. به پیشرفت به عنوان بخشی از زندگی خود بنگرید، نه بیشتر و نه کمتر. هرگاه موفقیت شغلی برای شما بسیار مهم جلوه کرد، به این بیندیشید که موارد با ارزش دیگری نیز در شما وجود دارند.
● نکته ششم:
به سرنوشت خود اعتماد کنید. به عنوان آخرین نکته به شما پیشنهاد می‌کنیم که هدف خود را برای یک بار هم که شده رها کنید.
وقتی که ما با شدت زیاد چیزی را بخواهیم، گاه این گونه به نظر می‌رسد که از دست ما می‌گریزد. از این رو آرامش را در خود پرورش دهید و به سرنوشت خود اعتماد کنید.
اگر شما گامهای موفقیت را به نحو احسن برداشته و اکثر نکته‌ها را برای پیشرفت مورد توجه قرار داده‌اید مطمئن باشید که موفق می‌شوید. بنابر این به خود اعتماد داشته باشید و آن را به حال خود رها کنید.

دانلود کتاب






برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

    اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید

    اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs تجربهٔ کار بلندمدت با بخش مدیریت شرکت‌ها نشان می‌دهد مدیران تصمیم‌هایی می‌گیرند که بر عملکرد مالی شرکت‌شان اثر می‌گذارد: از برنامه‌ریزی برای عملیات‌ گوناگون، استخدام و اخراج پرسنل گرفته تا آماده‌سازی بودجه، […]

    مهارت های مذاکره را بیاموزیم

    مهارت های مذاکره را بیاموزیم/ شما هر روزه بر سر بسیاری از مسائل مذاکره می‌کنید؛ از مسائل کوچکی مثل اینکه چه کسی زباله‌ها را به بیرون ببرد تا مسائل بزرگی مانند حقوق مورد نظرتان در شغل جدیدی که قبول می‌کنید.

    تجربه های شکست ۱۲ کارآفرین بزرگ

    تجربه های شکست ۱۲ کارآفرین بزرگ/ تجربه های شکست ۱۲ کارآفرین بزرگ/ فرقی نمی‌کند مشغول شروع کار بزرگی هستید یا هنوز کارتان را کوچک نگه داشته‌اید؛ مسیر دشوار است و دانش به‌سختی به‌دست می‌آید. بخش مهمی از موفقیت در انجام کار، این است که […]

    درباره ویژگیهای مدیر وبسایت های حرفه ای چه میدانید ؟

    درباره ویژگیهای مدیر وبسایت های حرفه ای چه میدانید ؟/ درباره ویژگیهای مدیر وبسایت های حرفه ای چه میدانید ؟/ بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران […]

    مقاله اصول مدیریت دولتی

    اصول مدیریت دولتی مقدمه ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها […]

    مقاله پژوهش عملیاتی:ابزار بهره وری

    تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری نحوه ایجاد بهبود بهره وری واقعی نوشته لئوپرینگل خلاصه مطالب کانون اصلی توجه OA برای مدیریت عبارتند از تعیین مراحلی که می توان به واسطه آنها به بهبود بهره وری دست یافت . تحقیق […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi