جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

کلسیم

158

بازدید

کلسیم و بارداری

اهمیت کلسیم در دوران بارداری
جنین در حال رشد، برای شکل‌گیری و رشد استخوان‌ها، قلب، اعصاب ، مفاصل سالم، ضربان قلب منظم و توانایی انعقاد خون به کلسیم نیاز دارد.
اگر در طی دورهی بارداری کلسیم به میزان کافی دریافت نشود، کودک کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌های مادر کسب می‌کند که این امر ممکن است سلامتی مادر را به خطر بیاندازد.
مادر گرامی، در دوران بارداری به مقدار کافی از شیر و لبنیات ، انواع ماهی ، سبزیجات سبز رنگ ، آجیل و خشکبار استفاده کنید تا کلسیم مورد نیاز جنین خود را فراهم کنید. همچنین در صورت تشخیص پزشک می توانید از مکمل کلسیم نیز استفاده کنید.
طبق نظر متخصصان تغذیه هر خانم باردار باید ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم به‌طور روزانه دریافت کند. اما تحقیقات جدید نشان می‌‌دهد به‌طور کلی ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز روزانه‌ی مادر را در طی دوران بارداری تامین می‌کند؛ زیرا کودک شما نمی‌تواند بیش از این مقدار جذب کند. بنابراین مادر باید ۴ وعده لبنیات یا غذاهای حاوی کلسیم در طی روز دریافت کند.البته خانم های بارداری که سن آنها زیر ۱۸ سال است، باید روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کنند.
باید توجه داشت که حتی بعد از تولد کودک یا پایان دوره‌ی شیردهی نیز مادر به کلسیم نیاز دارد. بدن انسان به مواد معدنی نیازمند است تا به پوکی استخوان مبتلا نشود.

چه مواد غذایی ، بهترین منابع کلسیم هستند؟
از بهترین منابع کلسیم لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر، کشک و قره قوروت و نیز غذاهای دریایی به ویژه ماهی تن ، کیلکا و ساردین است. سایر منابع کلسیم شامل : سبزیجات برگ سبز مثل کلم پیچ ، اسفناج ، کرفس، جعفری و نیز شلغم ، هویج ، زیتون ، پرتقال ، انگور ، توت فرنگی ، خرمالو ، کشمش ، بادام ، پسته ، بادام زمینی ، گردو و حبوبات است.
 
مقدار کلسیم موجود در برخی منابع آن :
مقدار کلسیم ماده غذایی
۴۱۴ میلی‌گرم یک لیوان ماست کم چرب
۳۵۲ میلی‌گرم یک لیوان شیر بدون چربی
۳۰۰ میلی‌گرم 90 گرم ماهی ساردین
۲۱۱ میلی‌گرم 90 گرم ماهی کنسرو شده‌ی سالمون
۲۰۲ میلی‌گرم 30 گرم پنیر چدار
۱۶۶ میلی‌گرم 120 گرم سویا

آیا مادر باید از مکمل غذایی کلسیم در طی دوران بارداری استفاده کند؟
یک مولتی ویتامین خوب شامل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم است. شما می توانید قرص‌های حاوی کلسیم را مورد آزمایش قرار دهید. اگر به برچسب قرص کلسیم کربنات توجه کنید در می‌یابید که این نوع قرص خیلی راحت‌تر به وسیله‌ی بدن جذب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرص های کلسیم اینجا را کلیک کنید.
یک عدد قرص کلسیم را داخل یک لیوان سرکه قرار دهید. اگر بعد از گذشت ده دقیقه قرص حل نشد، یک قرص دیگر را امتحان کنید.
به برچسب روی قرص‌ها توجه کنید؛ چرا که در مطالعات اخیر ثابت شده است که برخی از مکمل‌های کلسیم طبیعی ممکن است دارای مقادیر کمی سرب باشند که می‌تواند برای کودک در حال رشد مضر باشد.
منبع : ماهنامه تغذیه و سلامتی
 
باامید سلامتی و تندرستی شما دوستان عزیز
کارشناس تغذیه تبیان               
  

دانلود کتاب






برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi